Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cat 5e of Cat 6/7 connector

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tvoort88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 18:45
Ik vroeg mij af of het in de praktijk uitmaakt of je een Cat5e of Cat 6/Cat 7 connector gebruikt? :?

Ik ben thuis een paar nieuwe netwerk kabels aan het trekken. Nu heb van een vriend een cat 7 kabel gekregen echter heb ik alleen cat 5e shielded connectors in huis. Ik was nog niet van plan om een 10gbit netwerk aan te leggen (aangezien de routers in huis dat ook nog niet aankunnen), maar nu ik toch bezig ben zou het een beetje zonde zijn van zo'n dure kabel als achteraf blijkt dat ik niet de goede connectors heb gebruikt.

De langste kabel is ongeveer 15 meter, ik vraag mij nu dus af of het in de praktijk uitmaakt, over deze afstand, om ook gebruik te maken van cat7 connectors? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

• d.drenth
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 16:46
Ik neem aan dat je genoeg aan beide kanten van de kabel overlaat, dan kan je toch gewoon proberen of het naar tevredenheid werkt. In de basis zal je niet de Cat 6/7 specificaties halen, maar het zal gewoon prima werken. Mocht je later toch nog andere connectors willen gebruiken dan kan je toch altijd de connectors vervangen.

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
idem als boven, gewoon aanzetten. Zorg dat je een stukje extra kabel hebt. Mocht je ooit overgaan naar snellere netwerk snelheden en het problemen geven, kun je ze altijd nog vervangen. zeker omdat je de cat5e connectors toch al in huis hebt.

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb laatst bij een vriendin cat6 kabels gemaakt mbv de connectors die ik al.. Dat viel nog best tegen eerlijk gezegd. De kabel is veel stugger en dikker waardoor het lastig is om ze er goed in te krijgen (uiteindelijk wel gelukt). Moet er wel bij zeggen dat ik plastic connectors heb gebruikt. Ik zou achteraf iedereen adviseren om ijzeren te halen :+ Wat een gepruts was dat.

• Tvoort88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 18:45
Ok bedankt ik zal vanavond is kijken of het een beetje werkt!