DX12 is de opvolger van DX11 dus dat is wat het gaat doen, mogelijk heb je straks Vulkan wat gaat concurreren?
Wat is het verschil tussen echt native DX12 ondersteuning en gewoon DX12 ondersteuning in een game?
De GTX1060 is over het algemeen wat sneller, zeker in DX11 games. De RX480 kan in sommige DX12 games leuk bijtrekken of zelf voorbij gaan aan de GTX1060 maar het is te vroeg om te zeggen of dit verschil blijft bestaan. Als je net die ene game speelt waarin de RX480 nu voordeel haalt ben je daarmee beter uit en andersom ook uiteraard, dus de keus ligt meer op eigen voorkeur. Zelf ben ik benieuwd hoe beide partijen op den duur ontwikkelen en welke technieken de winnende hand krijgen.
Persoonlijk vind ik het prestatievoordeel van de GTX1060 niet groot genoeg om direct hiervoor te kiezen en ben zelf meer een voorstander van AMD dus heb een RX480 besteld. Maar die zal waarschijnlijk pas ergens eind Augustus worden geleverd omdat de custom cards van de RX480 niet zo goed beschikbaar zijn.
Dus dat is zeker een punt om mee rekening te houden, de GTX1060 is goed verkrijgbaar volgens mij?
Een linkje naar je inventaris op Tweakers is net zo handig trouwens:
gallery: chizzle01
Nog enkele vragen die je kunt meenemen in je overweging:
- Welke monitor heb je staan en ondersteunt dit b.v. scherm Freesync of G-sync?
- Welke games speel je?
- VR behoefte?