• Unif
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-04-2023
Hallo,

Ik ben bezig met het kopen van mijn eerste woning, nu nog aan het bezichtigen.

Nu zit ik te kijken naar een exection only hypotheek, heeft iemand hier goed/slechte ervaringen mee?
Er zijn verschillende sites/aanbieders, zoals hypotheek24 en eyeopen.
Eyeopen heeft bijvoorbeeld 231 (voornamelijk goede) reviews op independer.

Op zich hoef ik niets speciaals, gewoon 20 jaar vast annuïteit hypotheek, <60% marktwaarde.
Enigste is dat ik een flexwerker ben, maar wel met 3 jaar inkomen. Weet nog niet of ik een werkgeversverklaring van het uitzendbureau kan krijgen, maar dat hoeft ook niet echt. Nemen ze gewoon het gemiddelde van die 3 jaar inkomen.

Wat zouden jullie doen/aanraden?
Een execution hypotheek scheelt ruim 1000 euro, dus best wel veel geld.

625164

Hypotheek24 kan ik van harte aanbevelen. Prima club. Als je geen gekke wensen hebt (wat jij aangeeft niet te hebben) dan is het prima te doen. Scheelt toch een stevig bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben 2 jaar geleden met Eyeopen in zee gegaan en is mij erg goed bevallen. Als ik vergelijk met vrienden die voor een meer regulier traject zijn gegaan en een adviseur in de arm hebben genomen ben ik wel duidelijk meer tijd kwijt geweest. Ik schat in totaal een uur of 10 ~ 20 meer. Maar wel, ik was een euro of 1600 goedkoper uit.

Situatie voor mij was 1e hypotheek + starterslening en vast contract. Je moet wel enige interesse in de materie hebben maar verder is het gewoon goed te doen imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Persoonlijk zou ik voor een eenmalig verschil ad € 1.000 - € 2.000 wat ook nog aftrekbaar is in je aangifte inkomstenbelasting geen execution-only hypotheek nemen. Een degelijke partij kan wel fijn zijn mocht je ooit nog eens met een aanpassen, verhoging, aflossing, rentewijziging e.d. te maken hebben.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
50Miles schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:20:
Persoonlijk zou ik voor een eenmalig verschil ad € 1.000 - € 2.000 wat ook nog aftrekbaar is in je aangifte inkomstenbelasting geen execution-only hypotheek nemen. Een degelijke partij kan wel fijn zijn mocht je ooit nog eens met een aanpassen, verhoging, aflossing, rentewijziging e.d. te maken hebben.
Hoezo, dan krijg je toch gewoon een nieuwe rekening?

Anoniem: 105569

Schoonouders hebben het onlangs via H24 gedaan. Niet allemaal even soepel maar uiteindelijk wel goed gekomen. Als je zelf de nodige kennis hebt dan is het een prima alternatief.
Veel zaken regel je met de verstrekker en niet tussenpersoon. En anders wil een ander je wel helpen tegen uurtarief. Datzelfde tarief betaal je ook als je het nu bij een regulier tussenpersoon afsluiten.

Ik zou het persoonlijk ook via H24 (of alternatief) doen.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 105569 op 18-08-2016 17:02 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:25
Als jij dat geld niet de moeite vindt, maak het dan ff naar mij over ;) Van dat geld kan je netto leuk op vakantie of iets anders doen, en je voorkomt ook nog eens dat je slecht advies krijgt. Immers, geen enkele garantie dat advies goed is en de adviseur heeft ook zo zijn belangen.

Als je een simpele starter bent en ver van de grens blijft zoals TS is een hypotheekadviseur alleen nuttig als je het zelf teveel gedoe vindt. Persoonlijk vind ik het juist fijn om dit soort zaken in de hand te houden, verhalen ten over waar dit proces mis gaat bij een hypotheekadviseur.

Hypotheek24 is een prima site.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

2 jaar geleden mijn hypotheek afgesloten via Eyeopen.
Voor zover ik mij kan heugen, heb ik wel veel profijt gehad van het feit dat ik zelf een bancair-georiënteerde studie heb gevolgd. Denk als mijn vriendin de hypotheek had moeten regelen, we nu nog in een huurwoning hadden gezeten :p

Communicatie vanuit EO was overigens redelijk. Had een vast contactpersoon die zowel telefonisch als per mail goed te bereiken was. Initiatief moest wel steeds van mij komen. (Was bij ons redelijk kort dag dus zat er 24/7 bovenop)

Dus, mocht je goed ingelicht zijn, is EyeOpen zeker een partij om aan te bevelen.

Ps. Het is voor mij dus inmiddels ruim 2 jaar geleden, toen dit principe nog redelijk in de kinderschoenen stond. Ongetwijfeld dat het er inmiddels al weer een stuk gestroomlijnder aan toe gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Switchie op 18-08-2016 18:48 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Unif
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-04-2023
Bedankt voor de replies iedereen.

Ik ga voor een execution only hypotheek, dat is zo te lezen goed te doen.

bedankt.
Pagina: 1