Ziggo: aansluiten op AOP lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Sam100
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-10 14:25
Hi, gisteren installatiepakket Ziggo ontvangen voor Connect Max (en Play Complete). Aansluiten van modem op AOP in meterkast lukt mij helaas niet. Mijn AOP in meterkast is anders dan de voorbeelden die Ziggo geeft in installatiehandleiding. Kabel rechtstreeks op AOP aansluiten lukt niet / past niet, aansluiten op uitgang van versterker lukt wel. In dat laatste geval lukt modem installatie echter niet (lampje US blijft knipperen, verder komt modem niet).

Weten jullie wat ik verkeerd doe / wat ik moet doen? Heb ik alleen een verloopstukje nodig voor op het AOP en lukt het dan wel? Dank voor reacties.

Sam

[ Voor 6% gewijzigd door Sam100 op 22-05-2017 17:43 ]

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 19:49
Je hebt een verkeerde 1-gats doos hier past de meegeleverde tv/radio/data splitter niet op. Vermoedelijk hebben de oude bewoners geen Ziggo gehad of in ieder geval enkel televisie. Je kan de opbouw doos vervangen door een doos van Ziggo indien meegeleverd in je pakket.

Indien niet meegeleverd zou ik gewoon aangeven dat je een AOP uit de 80s hebt en dat je graag wilt dat een monteur deze komt vervangen.

De splitter die word weergegeven is een oude 2-weg TV splitter zonder frequentiescheiding.

[ Voor 11% gewijzigd door andy88 op 18-08-2016 13:23 ]

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-10 08:40
Ik zou aangeven dat je graag wilt dat de monteur de aop komt vervangen omdat deze inderdaad oud is..

Dan weet je zeker dat ie er goed op komt te zitten een heb je later ook nooit gezeik daarover.

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 08:39
Monteur lijkt me niet echt nodig, het vervangen van een AOP is kinderspel. Maar inderdaad moet er 1 bijgeleverd zijn (bij het installatiepakket), anders even bellen en sturen ze er 1 na.

Persoonlijk fix ik dit altijd liever zelf in mijn eigen meterkast dan zo'n monteur van Ziggo langs laten komen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xilvaro op 18-08-2016 13:25 ]

What seems to be the officer, problem?

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Kinderspel ja maar is neit toegestaan dat klanten de aop zelf vervangen, dit is voor rekening ziggo.

t/m aop is ziggo alles na aop is voor je eigen rekening.

[ Voor 23% gewijzigd door devil-strike op 18-08-2016 13:48 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vroeger, voor de fusie, stuurde Ziggo nog AOP's op. Tegenwoordig niet meer.

En misschien dat Robin20VT heel technisch is, maar geloof me, de gemiddelde klant wil je niet zijn eigen AOP laten aansluiten...

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:30
devil-strike schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:47:
Kinderspel ja maar is neit toegestaan dat klanten de aop zelf vervangen, dit is voor rekening ziggo.

t/m aop is ziggo alles na aop is voor je eigen rekening.
Klopt! in mijn vorige woningen had ik alleen een groene kabel. Destijds UPC kwam gewoon op afspraak gratis een AOP plaatsen.

• Sam100
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-10 14:25
Thx! Inmiddels afspraak ingepland, AOP wordt volgende week vervangen door installatie-monteur. Vernam trouwens dat volgende week actie start waarbij alle nieuwe abonnees gratis een extra wifi-punt kunnen bestellen. Kosten nu nog 59 euro (via internetkabel) en 99 euro (via stopcontact), zie https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/.

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:30
Niks is gratis bij ziggo... vast weer een reden om weer een jaar aan ze vast te zitten :X

offtopic:
behalve AOP's natuurlijk

[ Voor 21% gewijzigd door StecaGrid op 18-08-2016 15:12 ]

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 08:39
Timmert schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:50:
Vroeger, voor de fusie, stuurde Ziggo nog AOP's op. Tegenwoordig niet meer.

En misschien dat Robin20VT heel technisch is, maar geloof me, de gemiddelde klant wil je niet zijn eigen AOP laten aansluiten...
Buiten het feit dat ik wel of niet (wel :) ) heel technisch ben is het niet heel moeilijk, zelf een coax-kabel maken voor je TV is bijna net zo makkelijk.

Daarnaast wist ik niet dat het AOP vervangen niet mocht (of onder contract Ziggo valt), toen ik 3 jaar geleden mijn huis kocht zat het nieuwe AOP netjes in mijn pakket en heb ik deze uiteraard vervangen. Wellicht door de jaren heen (of juist na de fusie) dat deze kosten voor Ziggo zijn geworden. :) Enfin, weer wat geleerd :)

What seems to be the officer, problem?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Geloof mij als ik zeg dat het voor de meeste klanten heel lastig is. De fouten die ze maken:

- Kern te lang
- Te weinig of uberhaupt geen massa
- Folie insnijden
- Kern niet vast genoeg draaien
- Opvuldeeltjes laten vallen en niet terug erin doen, met als gevolg klapperende massa
- Niet aarden
- Aarden aan een versterker

Allemaal gezien, en dit is slecht een greep...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
Mja, dan nog... veel huizen hoeven geen nieuw AOP. Die dingen zijn ook niet gratis. Een DIO-01 kost al snel 25 euro verkoopprijs, laten we stellen dat Ziggo die voor 10 euro p/s inkoopt, dan is 10 euro per nieuwe aansluiting of verhuizing gewoon een heleboel geld.
Pagina: 1