Graag advies - nieuwe router of andere setup?

Pagina: 1
Acties:

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 19:45
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn wifi verbinding in huis:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2ms1rg5.jpg

Ik zoek een?
Router die ervoor zorgt dat ik in ieder geval in de woonkamer en in de keuken goed ontvangst heb. Het is logisch dat je niet achter in de tuin ontvangst hebt.

Wat is je budget?
Lastig, liefst €10,- maar dat is natuurlijk niet realistisch. Ik verwacht ergens tussen de €50-150?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu een TP-Link TL-WR1043ND deze voldoet dus helaas niet. Maar qua merk maakt het mij niet uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn eigen pc heb ik via een kabel aangelegd. Het is dus met name het streamen van tv / youtube en het normale huis tuin en keuken gebruik op je telefoon / laptop / tablet

Wat voor router zouden jullie adviseren? Ik zie ze van €50 (welke dus niet voldoet, misschien sommige wel hoor...) tot €500. Wat mij pure overkill lijkt...

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:37
De meest simpele methode (alles draadloos) is een repeater ophangen in het groen deel van de benedenverdieping. Zoek dan wel een full duplex model of iets wat daar dicht bij komt zodat je geen snelheid verliest.
Je zou kunnen denken aan deze: productreview: AVM FRITZ!WLAN Repeater 1160 review door Foritain

Je benedenverdieping zou daarmee gecovered moeten zijn. Hoe ver die de tuin inkomt durf ik je niet te zeggen. Wil je echt heel graag toch goede wifi ontvangst in de tuin kun je denken aan een tweede exemplaar dicht bij de deur van de keuken naar de tuin.

Verwijderd

Wij hebben laatst ook een nieuwe router asngechaft nl. de TP Link Archer C7. Voldoet goed, we hebben ongeveer dezelfde situatie allee is de router bij ons in de woonkamer.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:37
Alleen een nieuwe router op dezelfde plek als waar je hem nu hebt zitten gaat zeer vermoedelijk niet je probleem oplossen. Routers hebben een maximaal zendvermogen, en een duurdere router heeft niet per definitie een beter bereik.

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 19:45
Philpend schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:30:
Alleen een nieuwe router op dezelfde plek als waar je hem nu hebt zitten gaat zeer vermoedelijk niet je probleem oplossen. Routers hebben een maximaal zendvermogen, en een duurdere router heeft niet per definitie een beter bereik.
Ok, ik begreep van een vriend van me dat nadat hij een ASUS RT-AC66U gekocht had, hij ineens ook wifi signaal had op zolder en in de tuin. Ik vond alleen €150 nog een beetje veel geld om het uit te proberen ;)