[Battle.net: Forsaken#22243]
Rond deze tijd komen de topics weer boven water dat mensen IT 'er even bij willen doen'. IT is een vak dat doe je er niet even bij; net zoals je hartchirurg er niet even bij doet.
Geen ervaring met LOI en dat zou ik ook zo graag willen houden. Werken leren niets? Dan is mbo BOL wat voor jouw.
Schiet tussen de palen en je scoort!
De eerste vraag zie ik zou stellen, waarom ICT?Intelcorei7 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 06:45:
Ik wil een MBO ICT-beheerder niv 4 gaan volgen bij het LOI omdat ik nu een fulltime baan heb bij een bakkerij maar dit is niks voor mij. Iemand engie ervaringen met LOI ? Of andere suggesties.
Omdat ik altijd in mijn vrije tijd al bezig ben met computers en problemen oplos en het leuk werk vind. vandaar dat ik er mijn beroep van wil maken.Rolfie schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:06:
[...]
De eerste vraag zie ik zou stellen, waarom ICT?
Oké , maar het probleem is met een BOL opleiding dat ik dan geen geld meer verdien. Dus daarom dacht ik het naast mijn werk te doen.xzaz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:00:
Het is mbo.
Rond deze tijd komen de topics weer boven water dat mensen IT 'er even bij willen doen'. IT is een vak dat doe je er niet even bij; net zoals je hartchirurg er niet even bij doet.
Geen ervaring met LOI en dat zou ik ook zo graag willen houden. Werken leren niets? Dan is mbo BOL wat voor jouw.
Hij zal ook BBL ipv BOL bedoelen.Intelcorei7 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:01:
[...]
Oké , maar het probleem is met een BOL opleiding dat ik dan geen geld meer verdien. Dus daarom dacht ik het naast mijn werk te doen.
( Overigens als je er toch naast je werk wil bijboeren, dan kan je ook eens op Coursera kijken bv. Krijg je alleen geen officiele certificaten van ) .
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Intelcorei7 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:01:
[...]
Oké , maar het probleem is met een BOL opleiding dat ik dan geen geld meer verdien. Dus daarom dacht ik het naast mijn werk te doen.
Dit dus.xzaz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:00:
Het is mbo.
ICT is niet alleen papiertjes en certificering.
Ervaring is een pré omdat de dagelijkse werkzaamheden niet beschreven staan in je LOI boekwerken.
Daarom dat xzaz dit aangeeft.
Ook zou ik is gaan kijken of je niet via een detachering in de ICT kan starten bij een simpele servicedesk o.i.d.
Zo behoudt je in ieder geval je inkomsten
Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?
[ Voor 63% gewijzigd door Zenix op 18-08-2016 11:17 ]
Ik was van plan buiten mijn normale werkuren om met de ICT beheerder van de bakkerij meetelopen (stage)Zenix schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:14:
Je moet ook stage doen bij in de ICT, hoe wil je dat gaan doen? Dat kost een half jaar. En kan je wel op niveau 4 starten? Dat ligt ook aan je vooropleiding. En zoals anderen zeggen ICT moet je wel trekken. Als je hier graag elke dag op forum komt om over ICT te praten en nieuws te lezen dan ben je goed op weg
En ja ik kom de laatste tijd vaak op dit forum.
Ja het mooiste zou een BBL opleiding zijn werken en 1 dag naar school. Maar dan moet ik een werkplek zien te vinden.Spacialz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:13:
[...]
[...]
Dit dus.
ICT is niet alleen papiertjes en certificering.
Ervaring is een pré omdat de dagelijkse werkzaamheden niet beschreven staan in je LOI boekwerken.
Daarom dat xzaz dit aangeeft.
Ook zou ik is gaan kijken of je niet via een detachering in de ICT kan starten bij een simpele servicedesk o.i.d.
Zo behoudt je in ieder geval je inkomsten
Informeer even naar de eisen voor de stageorganisatie, ik heb mij laatst aangemeld voor de HBO Informatica opleiding bij het LOI en omdat ik al werkzaam ben als IT'er bij het bedrijf waar ik nu werk (als systeem- en netwerkbeheerder) dacht ik dat ik hier wel alle opdrachten kon doen en de stage kon lopen. Helaas liggen deze eisen voor HBO zo hoog, dat ik alsnog opzoek moet naar een extern bedrijf voor de stage. Die eisen waren helaas pas zichtbaar in de online campus na aanmelding...Intelcorei7 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:22:
[...]
Ik was van plan buiten mijn normale werkuren om met de ICT beheerder van de bakkerij meetelopen (stage)
En ja ik kom de laatste tijd vaak op dit forum.

Dus maar weer geannuleerd om eerst uit te zoeken of de werkgever mee wil werken aan 1 a 2 dagen minder werken in de toekomst om stage te gaan lopen.
Een beetje hobbyen is wat anders dan er je werk van makenIntelcorei7 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:59:
Omdat ik altijd in mijn vrije tijd al bezig ben met computers en problemen oplos en het leuk werk vind. vandaar dat ik er mijn beroep van wil maken.
Eigenlijk zou je eens een weekje vrij moeten nemen en een "snuffelstage" moeten doen, waar je een weekje meeloopt met een ICT-er en een beetje inzicht krijgt in wat die doet, en wat het precies is. Ik vermoed dat het heel wat anders is dan dat je denkt.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Oké zal het eens navragen.Zenix schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:25:
Bij MBO moet daarnaast het stage bedrijf ECABO geaccrediteerd zijn voor de opleiding die jij doet, is dit het geval bij de bakker? Indien dat niet zo is zal dat moeten worden aangevraagd en dat gaat niet altijd even makkelijk.
Waar had jij je aangemeld LOI of iets anders ?Capa schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:07:
[...]
Informeer even naar de eisen voor de stageorganisatie, ik heb mij laatst aangemeld voor de HBO Informatica opleiding en omdat ik al werkzaam ben als IT'er bij het bedrijf waar ik nu werk (als systeem- en netwerkbeheerder) dacht ik dat ik hier wel alle opdrachten kon doen en de stage kon lopen. Helaas liggen deze eisen voor HBO zo hoog, dat ik alsnog opzoek moet naar een extern bedrijf voor de stage. Die eisen waren helaas pas zichtbaar in de online campus na aanmelding...![]()
Dus maar weer geannuleerd om eerst uit te zoeken of de werkgever mee wil werken aan 1 a 2 dagen minder werken in de toekomst om stage te gaan lopen.
Ja, ook bij het LOI.Intelcorei7 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:48:
[...]
Waar had jij je aangemeld LOI of iets anders ?
Ja die pas ik net aan, zodat het iets duidelijker was voor de restIntelcorei7 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:53:
[...]
Oja zie het in je tekst staan net niet gezien Sorry.
Aha okéCapa schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:54:
[...]
Ja die pas ik net aan, zodat het iets duidelijker was voor de rest