Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 805919

Topicstarter
Hallo

Ik ben van plan mijn eerste smartphone te kopen, ik heb momenteel een oude nokia.

Budget: +/- 250 euro, zit wat marge op

Grootte: 5 inch. Ben deze formaten niet gewend, maar kom er achter dat ik toch naar een groter toestel moet kijken om een degelijk aanbod over te houden

Gebruik: Simpele zaken zoals WhatsApp, Facebook, internet.

Verder lijkt de snelheid en stevigheid me dan belangrijk. Camera is niet van belang. Graag en toestel dat niet binnen 1 jaar achterhaald is.

Alvast bedankt voor het advies!

Beste antwoord (via Anoniem: 805919 op 21-08-2016 01:12)

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:56
G4 Play is 5 inch, maar volgens mij hier nog niet beschikbaar (en minder qua prestaties geloof ik).
Nexus 5X heb ik ook gehad en inderdaad, voor de prijs echt een toptoestel. Overkill zelfs voor wat jij met je toestel wil doen. Stevig toestel, batterijduur valt wel mee hoor. Je bent geen 'power user' als ik het zo lees dus dat loopt echt wel los. 1,5 dag haalde ik makkelijk.

Tegenwoordig zijn er trouwens geen slechte toestellen meer in het middensegment (mijn mening).
Zoek een UI waar jij je prettig bij voelt (nexus = kale android | Samsungs touchwiz | Huawei EMUI | etc etc, neem een beslissing en trek de wijde wereld in. Succes met je keuze

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat heb je zelf al gevonden? Dat is namelijk wel de bedoeling.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-07 14:10

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Klein schopje naar MAA omdat het een aankoopadvies betreft :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitz76
Moto G4. punt.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-07 16:37
Het zou wel handig zijn als je je wensen/eisen iets duidelijker op stelt.
Om te beginnen, welk OS heeft je voorkeur?

Verwijderd

Dit. Gewoon een goed toestel (if not the best) in zijn prijsklasse.

Zo, deze mag op slot? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-07 22:04
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:00:
[...]

Dit. Gewoon een goed toestel (if not the best) in zijn prijsklasse.

Zo, deze mag op slot? :+
|:(

Voor dat geld zou ik zelf veel liever een Nexus 5X kopen:
  • De Snapdragon 808 is m.i. toch wat meer capabel dan de 617 uit de G4
  • Eerder nieuwe versies van Android en beveiligingspatches
  • Betere camera op de 5X
  • Ík vind de G4 niet zo mooi. Vooral die vierkante vingerafdrukscanner die geen homebutton is ;(

Topicstarter
Audiowaste schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:59:
Het zou wel handig zijn als je je wensen/eisen iets duidelijker op stelt.
Om te beginnen, welk OS heeft je voorkeur?
Hallo. Liefst Android. Ik ben hier weinig in thuis, dus iets standaard zonder te veel problemen.

Design maakt me niet veel uit, camera ook niet.

Ik heb de G4 bekeken, maar die is 5,5 inch. Dan leunde ik eerder tegen de Motorola Moto G aan omdat die wel 5 inch is.

Verder bekeek ik de kleinere modellen (Sony Xperia Z3 en Samsung A3) maar ik lees hier gemenge reacties over.

De nexus is ook een kanshebber, maar de batterijduur zou minder zijn en dit is voor mij ook een belangrijk criteria.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
G4 Play is 5 inch, maar volgens mij hier nog niet beschikbaar (en minder qua prestaties geloof ik).
Nexus 5X heb ik ook gehad en inderdaad, voor de prijs echt een toptoestel. Overkill zelfs voor wat jij met je toestel wil doen. Stevig toestel, batterijduur valt wel mee hoor. Je bent geen 'power user' als ik het zo lees dus dat loopt echt wel los. 1,5 dag haalde ik makkelijk.

Tegenwoordig zijn er trouwens geen slechte toestellen meer in het middensegment (mijn mening).
Zoek een UI waar jij je prettig bij voelt (nexus = kale android | Samsungs touchwiz | Huawei EMUI | etc etc, neem een beslissing en trek de wijde wereld in. Succes met je keuze

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:39
Nexus 5x is een goede keuze. Het zwakke punt van het middensegment is ondersteuning van software, een probleem dat de nexus niet kent. De 808 die erin zit is overkill, maar biedt wel functionaliteiten die een processor uit de 6xx serie niet altijd heeft. Een Z3 is ondertussen achterhaald en heeft 3 generaties aan toestellen boven zich, dan weet je gelijk welke prioriteit die dus ook heeft voor Sony wat betreft ondersteuning...

Topicstarter
Hoe zit het met het GPS systeem op zo'n Nexus 5x? Is dat een beetje ok te noemen?

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:54
Anoniem: 805919 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:11:
Hoe zit het met het GPS systeem op zo'n Nexus 5x? Is dat een beetje ok te noemen?
Ja. Enige wat ik kan zeggen is dat het kompas soms wat glitchy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMadChemist
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-03-2022
Het is heel erg afhankelijk van wat je er mee wil doen. Voor iemand die echt alleen af en toe een whatsappje leest en geen supersnelle telefoon wil zou een middenklasse kunnen. Zelf heb ik wel het idee dat (met name samsung) alleen support (lees: android-upgrades) levert op de top toestellen. Ik heb een paar keer een niet-high end samsung gehad en ik kreeg het idee dat Samsung me liet stikken.

Wat ik zelf wil aanraden is om andere smartphone merken niet buiten spel te zetten. Vaak wordt vrij snel een samsung gekozen omdat die marktleider is in het smartphone-segment. Google, LG, HTC en Sony hebben echter ook prima smartphones! Ik heb zelf een LG G2 gehad, mijn broertje èn zusje recent opgescheept met een LG G3 (geen klachten ;) ) en zelf laatst een HTC One M9 gekocht.
mathelicious schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:40:
Nexus 5x is een goede keuze. Het zwakke punt van het middensegment is ondersteuning van software, een probleem dat de nexus niet kent. De 808 die erin zit is overkill, maar biedt wel functionaliteiten die een processor uit de 6xx serie niet altijd heeft. Een Z3 is ondertussen achterhaald en heeft 3 generaties aan toestellen boven zich, dan weet je gelijk welke prioriteit die dus ook heeft voor Sony wat betreft ondersteuning...
Mee eens. 5X zou een prima toestel zijn. Sony Z3 is te oud. Als je niet het allernieuwste hoeft, kun je ook kijken naar de net-niet-allernieuwste. LG G4, HTC One M9 etc.

[ Voor 31% gewijzigd door MrMadChemist op 28-08-2016 17:23 . Reden: Smartphone-Master Google vergeten :O ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 01:01
Een Huawei zou ook prima voldoen.

pricewatch: Huawei P8 Lite Goud 169 euro
pricewatch: Huawei P9 Lite Dual Sim (3GB) Goud 273 euro

Snelle degelijke toestellen, prima bouwkwaliteit.

Overigens heb je nog veel meer keuze als je de verschillende minder bekende chinese merken mee overweegt.
Pagina: 1