Ik wil een win9x-pc inbouwen in m'n auto om daarop mp3's te kunnen afspelen etc, maar ik ben niet tevreden over die lc-displays etc, het moet er gewoon netjes uitzien en makkelijk werken. Daarom lijkt het me wel wat om met een Palm m505 dat ding te gaan besturen, ik heb PalmAmp al bekeken, vind dat echter niet echt handig. Zijn er nog meer mogelijkheden, eventueel om een toetsenbord/joystick te emuleren of wat dan ook?
Verwijderd
Lijkt me een zeer interessant klusje...
en dan terwijl je rijdt mp3z van thuis
ophalen, als je zin hebt in een bepaald
nummer...!
Roeleert als je het mij vraagt...
en dan terwijl je rijdt mp3z van thuis
ophalen, als je zin hebt in een bepaald
nummer...!
Roeleert als je het mij vraagt...
Ik zou het denk ik oplossen met een netwerkkaart, de auto op de oprit, kabeltje naar m'n meterkast, in de hub proppen en uploaden die mp3's en playlists, de harddisk is zo groot als je zelf wilt. Misschien dat ik een alles in 1 mobo koop zodat het een beetje plat en klein uitgevoerd kan worden. Maar ik zit nog te dubben over die voeding, opzich kan het wel met een normale atx-voeding en omvormer, maar da's een grote en inefficiënte oplossing, mooier zou het natuurlijk zijn om een gestabiliseerde voeding te hebben die van zo'n 13.8v netjes 12v en 5v maakt, binnenkort even met een vriend van me praten die daar goed in is, kijken wat dat gaat kosten...
Maar naar die dingen ga ik pas kijken nadat ik zeker weet dat het mooi ingebouwd kan worden in de auto, dat je niet duidelijk ziet van "hey, daar staat een hele nette corrado, maar hij heeft er een displaytje en wat knoppen in zitten prutsen, da's jammer zeg!", dan leek de palm me de mooiste oplossing, mits daar goede programma's voor bestaan. Any info?
Maar naar die dingen ga ik pas kijken nadat ik zeker weet dat het mooi ingebouwd kan worden in de auto, dat je niet duidelijk ziet van "hey, daar staat een hele nette corrado, maar hij heeft er een displaytje en wat knoppen in zitten prutsen, da's jammer zeg!", dan leek de palm me de mooiste oplossing, mits daar goede programma's voor bestaan. Any info?
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Verwijderd
Zoiets bestaat al,
als een set waarbij je 2 racks krijgt:
- 1 voor in de auto
- 1 voor in je gewone computer
Hiermee kan je dan dus met de meegeleverde bracket een gewone harde schijf uitwisselbaar maken met de auto....
Als optie zit er een mooie (LCD) afstandbediening bij met alle functies, zodat je de HD dus ook bv in de achterbak uit het zicht in kunt bouwen...
www.microterra.com
mStation
www.my-mstation.com
als een set waarbij je 2 racks krijgt:
- 1 voor in de auto
- 1 voor in je gewone computer
Hiermee kan je dan dus met de meegeleverde bracket een gewone harde schijf uitwisselbaar maken met de auto....
Als optie zit er een mooie (LCD) afstandbediening bij met alle functies, zodat je de HD dus ook bv in de achterbak uit het zicht in kunt bouwen...
MicroterraHet Nederlandse Microterra maakte bekend dat het distributeur wordt van mStation, een MP3-jukebox die in de auto kan worden gemonteerd.
Deze jukebox beschikt over een harddisk van 10 gigabyte, goed voor zon 200 uur muziek. Voor het rippen van uw cd-collectie wordt een speciale versie van het programma Real Jukebox Plus meegeleverd.
De verkoopprijs van de kit - bestaande uit onder andere een pc docking station, een docking station voor de auto en een afstandbediening is nog niet bekend.
www.microterra.com
mStation
www.my-mstation.com
Verwijderd
Je kunt het ook doen met dat beheerprogiie...Hoe heet dat ook alweer. VNG of VNC...zoiets. Die heb je namelijk ook voor de Palm. Heb er nooit aan gedacht, kheb nog een oude laptop
BEDANKT !!! 
Ik heb voor je gezocht:
http://www.icsi.berkeley.edu/~minenko/PalmVNC/ Voor PalmVNC
http://www.uk.research.att.com/vnc/ Voor VNC-server op de pc.
Ik heb voor je gezocht:
http://www.icsi.berkeley.edu/~minenko/PalmVNC/ Voor PalmVNC
http://www.uk.research.att.com/vnc/ Voor VNC-server op de pc.
Ja daarom, ik heb hier alle hardware staan die nodig is in principe (op dit moment is het een router, maar binnenkort krijg ik novaxess sdsl en die leveren een cisco-router mee
), en ik vind het zonde om het zomaar nutteloos te laten verstoffen, dus dan maar gewoon wat leuks ermee doen, als het niet werkt of niet handig blijkt, dan kan ik het alsnog in de garage pleuren als oude zooi...
Erg leuk idee, en complete pc in je auto inbouwen, maar zit je niet een beetje met het praktische bezwaar dat je harddisk bij elke hobbel gaat overslaan? Lijkt me niet zo leuk als je schijf een headcrash krijgt als je 'ns een verkeersdrempel wat nonchalant neemt. Bewegende onderdelen blijven toch altijd heel kwetsbaar voor schokken. 
Zijn er tegenwoordig geen discmans te koop die ook mp3's aankunnen? Dat lijkt me een stuk goedkopere oplossing, en de discmans van tegenwoordig zijn ook behoorlijk schokproof.
Zijn er tegenwoordig geen discmans te koop die ook mp3's aankunnen? Dat lijkt me een stuk goedkopere oplossing, en de discmans van tegenwoordig zijn ook behoorlijk schokproof.
pc in auto is leuk, en met misschien een noteboek harddisk vallen drempels ook wel mee, maar hoe regel je de voeding. Ik bedoel eerst een omvormer voor 230 volt en dan je pc erop aansluiten? Beetje lastig lijkt mij.
PalmVNC lijkt me wel wat, alleen moet je idd eerst je palmOS downgraden..
PalmVNC lijkt me wel wat, alleen moet je idd eerst je palmOS downgraden..
Palm vnc.. werkt.. maar wel heeel erg langzaam... je moet toch minstens 33 mhz proc hebben.. die nieuwe palms dus..
Is de m505 genoeg? 
Het harddisk probleem zie ik niet zo ernstig, ik rij in een corrado die 6cm lager bij de grond ligt,dus verkeersdrempels moet ik zowieso al héél rustig nemen anders kost het me een carterpannetje, voorspoilerlip etc, dus daar pas ik zowieso wel op, andere hobbels in de weg zijn natuurlijk ook niet fijn, maar het lijkt mij dat een notebook-hd dit gewoon zou moeten overleven, zo niet, dan zie ik dat vanzelf wel weer, het spul ligt nu te verstoffen, da's ook zonde. Bovendien is de kans niet zo heel groot dat je net over een hobbel rijdt terwijl hij lees, winamp hoeft in principe niet continu van de hd te lezen, hij kan gewoon elk nummer apart inlezen, paar minuten rusten, 10sec lezen en weer rusten. Bovendien monteer ik die hd op z'n kant, dan is de kans op een head-crash al vrijwel weg, tenzij je natuurlijk van de zijkant aangereden wordt, maar dan heb je wel wat meer aan je hoofd dan je harddisk.
Watbetreft de voeding, daar heb ik het ergens meer naar boven al over gehad, ik hoop dat ik daar een kennis voor kan strikken om eentje voor me te bouwen, da's een wat mooiere/betere oplossing dan via een omvormer naar 230...
Het harddisk probleem zie ik niet zo ernstig, ik rij in een corrado die 6cm lager bij de grond ligt,dus verkeersdrempels moet ik zowieso al héél rustig nemen anders kost het me een carterpannetje, voorspoilerlip etc, dus daar pas ik zowieso wel op, andere hobbels in de weg zijn natuurlijk ook niet fijn, maar het lijkt mij dat een notebook-hd dit gewoon zou moeten overleven, zo niet, dan zie ik dat vanzelf wel weer, het spul ligt nu te verstoffen, da's ook zonde. Bovendien is de kans niet zo heel groot dat je net over een hobbel rijdt terwijl hij lees, winamp hoeft in principe niet continu van de hd te lezen, hij kan gewoon elk nummer apart inlezen, paar minuten rusten, 10sec lezen en weer rusten. Bovendien monteer ik die hd op z'n kant, dan is de kans op een head-crash al vrijwel weg, tenzij je natuurlijk van de zijkant aangereden wordt, maar dan heb je wel wat meer aan je hoofd dan je harddisk.
Watbetreft de voeding, daar heb ik het ergens meer naar boven al over gehad, ik hoop dat ik daar een kennis voor kan strikken om eentje voor me te bouwen, da's een wat mooiere/betere oplossing dan via een omvormer naar 230...
Wou nog even een linkje dumpen en dit leek me wel een goeie plek gezien de bedoeling van de topicstarter 
http://ashleypowers.terrashare.com/index.htm
Deze gast heeft in een 300ZX dus een PCtje gedouwd om z'n mp3s te kunnen spelen... met een vol TFT schermpje op de middenconsole die ook naar verticale stand gaat als je de auto aan doet
. Verder nog een boxje geinstalleerd die de sensors van de ECU tapt waardoor hij allemaal leuke informatie zoals boost en air/fuel ratio kan bekijken op dat schermpje...
Zo wil ik mijn auto ook wel tweaken
http://ashleypowers.terrashare.com/index.htm
Deze gast heeft in een 300ZX dus een PCtje gedouwd om z'n mp3s te kunnen spelen... met een vol TFT schermpje op de middenconsole die ook naar verticale stand gaat als je de auto aan doet
Zo wil ik mijn auto ook wel tweaken
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Laat nog even weten wat je uiteindelijk doet... vind ik wel gaaf om te weten
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Hmnnn... dit idee heb ik ook al eens gehad, maar dan met een winCE machine. Zou toch mogelijk moeten zijn. Ik zou gewoon de SDK ophalen en eens kijken of je fatsoenlijk kan communiceren met de PC (direct, of misschien via bestanden). Ik denk overigens wel dat het met winCE makkelijker gaat. Wat wordt trouwens je besturingssysteem op de PC?
Pagina: 1