IDE start niet op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas112
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-07 20:40
Netbeans, xCode en nu Xamarin studio geïnstalleerd... verdeeld over een periode van een maand.
Zodra de omgeving succesvol is geïnstalleerd, start het programma niet op.
Stuitert verticaal in me startbalk, geen foutmelding,en verdwijnt.

Spec's (heel ernstig, maar ik ben er blij mee) macbook pro 10.6.

Zijn er bepaalde kits, tools, frameworks die ik moet downloaden ?

Sorry voor de beperkte info, helaas sluit het programma direct af (als het al op start) zonder foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat is "het programma?" Je noemt drie wild verschillende en geeft echt nul info. Geen versienummers, niet welke IDE nou problemen geeft en je lijkt bijna zo veel mogelijk moeite te doen om juist géén antwoord te kunnen krijgen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Bas112
NME sorry,

Ik ben als PHP'er idd nog al verwend om gewoon een script te runnen zonder het gebruik van programma's.
Nu is het niet erg, en heb ik me ook verdiept in de juiste versies, deze had ik inderdaad even moeten vermelden.

XamarinStudio 4.0.12-3
MonoFramework MRE 3.0

Het belangrijkste is denk ik: waar kan ik binnen mijn OSX meer info verkrijgen over het 'crashen' van applicaties (denk ik) ?

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Kan je ze niet starten via de commandline zodat je meer ziet?

Overigens lijkt me dit meer iets voor een OSX forum...

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

OgWok

U.N.C.L.E.

Bedoel je OSX 10.6 (Snow Leopard?); bedoel je IDE als IDE interface van een HD?

Van wanneer de programma's XamarinStudio 4.0.12-3, MonoFramework MRE 3.0 ? (recente versies?)

Wat bedoel je met: "Zodra de omgeving succesvol is geïnstalleerd"?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Eerste hit op google:

Mono 3.x does not support MacOS 10.6, and XS 4.0.12 requires Mono 3.x.

Bron: https://bugzilla.xamarin.com/show_bug.cgi?id=14137

Je had natuurlijk ook even zelf kunnen kijken of je (min of meer outdated) versie van OSX ondersteund wordt.

http://www.mono-project.c.../supported-platforms/osx/

Mono supports Mac OS X version 10.7 (Lion) and later.

Dus de oplossing lijkt me simpel. Updaten van OSX.

[ Voor 72% gewijzigd door Clavis op 18-08-2016 08:46 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Bas112
Clavis bedankt voor de oplossing. Ik was van mening als een programma geïnstalleerd kan worden dat dit dan ook uitgevoerd kan worden, niet dus. Ik ga upgraden / overwegen investeren in een nieuwe Mac.

Bedankt allen.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Ik weet niet welke MBP je precies hebt, maar wellicht kan je gratis upgraden naar een nieuwe versie van OS X. Kijk maar eens in de App Store op je Mac! Kan je wellicht wat geld schelen :) .

• Bas112
Of Windows 10 installeren in combinatie met Parallels ?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

nelizmastr

Goed wies kapot

basvandenhooff schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:08:
Of Windows 10 installeren in combinatie met Parallels ?
Dat gaat te langzaam worden, zeker als je een antiekje hebt als een non-unibody MacBook Pro van 2006 of 2007. Dan kan je beter bootcamp inzetten.

I reject your reality and substitute my own

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Ja, maar er staat nergens wat voor MBP het is :) .

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

zwik schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:51:
Ja, maar er staat nergens wat voor MBP het is :) .
het gaat om "model identifier". Dat is het meest handig om te zoeken op http://www.everymac.com ... waar e.e.a. staat qua limitaties. Vervolgens ook even beginnen met lezen op: ikkejr in "Upgraden Mac Pro "mk1""

• Bas112
mid 2010, de goedkoopste variant waardoor ik ook niet kan upgraden meen ik (software) ?

• Clavis
basvandenhooff schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:27:
mid 2010, de goedkoopste variant waardoor ik ook niet kan upgraden meen ik (software) ?
Volgens mij kan die wel gewoon geupgrade worden.
Ken namelijk mensen met een unibody macbook 2010 die daar El Capitan op gezet hebben.
Je kan het natuurlijk het beste zelf uitzoeken. In de Appstore. (Staat geloof ik niet bij updates?)

http://forums.macrumors.c...mid-2010-macbook.1892976/

Mac Hardware Requirements
For details about your Mac model, click the Apple icon at the top left of your screen, choose About This Mac, then choose More Info. These Mac models are compatible with OS X El Capitan:

MacBook (Early 2015)
MacBook (Late 2008 Aluminum, or Early 2009 or newer)
MacBook Pro (Mid/Late 2007 or newer)
MacBook Air (Late 2008 or newer)
Mac mini (Early 2009 or newer)
iMac (Mid 2007 or newer)
Mac Pro (Early 2008 or newer)
Xserve (Early 2009)

• Bas112
Mijn MBP voldoet niet aan de hardware vereisten om te upgraden naar Capitan.

Als ik in de store op de button klik, krijg ik een alert met de melding dat het niet aan de eisen voldoet.
Of er moet een weg zijn om dit te omzeilen, maar dan kan je je afvragen of het wel stabiel blijft draaien.

Grt,

Bas

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Maar welke MacBook Pro heb je nu precies (processor, geheugen)? Welke versie van Mac OS X draai je nu precies (10.6.8?). Dit kun je allemaal vinden door op het Apple icoon linksboven te klikken en dan 'Over deze Mac...'.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Bas112
Zodra ik om 7 thuis ben kom ik met meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas112
Software: 10.6.8
Processor: 2.16 GHz Intel Core Duo
Geheugen: 2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
2GB in een MBP? Is die daarmee gedegradeerd naar een consumentenlaptop? Ik kan me niet voorstellen dat je met 2GB lekker kunt werken, zeker niet wanneer je na gaat denken over een VM om Windows op te draaien.

Jouw MacBook Pro is één van deze 2: MBP 15" of MBP 17". Beide gaan in ieder geval niets nuttigs meer doen in deze tijd, althans niet als productiemachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas112
Jammer, ik vind het een fijnere laptop dan mijn Windows computer, ook omdat het scherm lekker groot is (idd 17 inch). Met de huidige settings Adobe (PS, Illustrator, inDesign) en office 2011 vind ik het een fijne machine.
Ik draai geen zware programma's behalve cinema4d sporadisch. Voor PHP een simpele editor wat ook niet zo spannend is.

Ik probeer ook nooit hardware vroegtijdig overboord te gooien, best prijzig als je ziet hoe ze de PC's gepland verouderen.

Helaas is deze MBP na 5 jaar (!) dan toch officieel afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
basvandenhooff schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:03:
Jammer, ik vind het een fijnere laptop dan mijn Windows computer, ook omdat het scherm lekker groot is (idd 17 inch). Met de huidige settings Adobe (PS, Illustrator, inDesign) en office 2011 vind ik het een fijne machine.
Ik draai geen zware programma's behalve cinema4d sporadisch. Voor PHP een simpele editor wat ook niet zo spannend is.

Ik probeer ook nooit hardware vroegtijdig overboord te gooien, best prijzig als je ziet hoe ze de PC's gepland verouderen.

5? Maak er maar 10 van. (Model is van april 2006).
http://www.welovemacs.com/apmapro172ms.html

[ Voor 3% gewijzigd door Clavis op 19-08-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

nelizmastr

Goed wies kapot

basvandenhooff schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:03:

Je kan het geheugen nog uitbreiden naar 3GB en zelfs een SSD erin stoppen. Dan is het best een prima apparaat. Alleen kan je idd geen nieuwe software meer gebruiken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas112
4GB is niet mogelijk ? Ik heb namelijk een variant gezien van mijn MBP welke fabrieksaf met 4GB kwam, hier kan je wel El Capitan op installeren.

EDIT:
Net contact gehad met PC service.nl, vriendelijk medewerker wist mij te vertellen dat een upgrade naar 4GB mogelijk is, en daardoor ook El Capitan geïnstalleerd kan worden.

Kan iemand dit bevestigen ?

Zou 8 / 16 GB ook kunnen ?

Is dit raadzaam, kan mijn MBP het hardwarematig wel aan om 10 jaar software over te slaan ?

[ Voor 54% gewijzigd door Bas112 op 19-08-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je inderdaad een MacBook Pro 17" Early 2006 hebt is 2GB de max. Meer wordt simpelweg niet ondersteund door de chipset. De laatste OS X versie die wordt ondersteund is 10.6.8, nieuwere versie hebben simpelweg niet de juiste drivers. Misschien dat je met een hoop knutselwerk dit nog voor elkaar zou kunnen krijgen, maar echt praktische gaat het nooit worden. Zou dit alleen doen voor de uitdaging.

Als je uiteindelijke doel is om software te ontwikkelen onder OS X lijkt het me verstandiger om een wat recentere (tweedehands) MacBook te halen. Op V&A staan een aantal modellen voor niet al te gekke prijzen die nog prima mee kunnen. Mocht je per se een groot scherm willen (als in groter dan 15 inch), dan moet je een Windows laptop halen (of een extern scherm).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 13:12
basvandenhooff schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:01:
4GB is niet mogelijk ? Ik heb namelijk een variant gezien van mijn MBP welke fabrieksaf met 4GB kwam, hier kan je wel El Capitan op installeren.

EDIT:
Net contact gehad met PC service.nl, vriendelijk medewerker wist mij te vertellen dat een upgrade naar 4GB mogelijk is, en daardoor ook El Capitan geïnstalleerd kan worden.

Kan iemand dit bevestigen ?

Zou 8 / 16 GB ook kunnen ?

Is dit raadzaam, kan mijn MBP het hardwarematig wel aan om 10 jaar software over te slaan ?
in het algemeen worden computers na 6/7 jaar wel vervangen, en over pcservice (die in nieuw vennip?) hoor ik nog wel eens verhalen die niet geweldig zijn, en als ze zeggen dat je met die van jou met een geheugen upgrade wel naar el cap kan gaan (wat al raar is omdat model van jou al geen lion kan draaien) dan weet ik al dat mn gevoel steeds meer klopt.
Pagina: 1