Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:12
Mijn iPhone 6 is vorige week een soort van overleden (geweest??). Er zat teveel stof in de oplader poort waardoor er geen connectie meer gemaakt werd met het printplaatje van de kabel. Hierdoor kon het niet opladen en liep hij steeds verder leeg.

Op een gegeven moment had ik door dat het niet werkte en ben ik met 3% de kabel gaan proberen erin te porren in verschillende hoeken en standen maar tevergeefs. Helaas viel de telefoon uit.
Hierna heb ik het nog een aantal keer geprobeerd en heb ik het uiteindelijk opgegeven.
Vervolgens ben ik naar de Vodafone (mijn provider) winkel gegaan en hebben ze met een veiligheidspinnetje al het stof binnen de poort weggehaald, vervolgens getest met mijn oplader en hij laadde weer op.

Nu komt het rare deel. Ik kom thuis met het idee dat ik hem op kan laden. Zodra ik de kabel erin stopte zag ik een icoontje (de telefoon was uit en ik zag de batterij indicator die je dan ziet met een lightning kabeltje) maar deze vertrok weer 2 seconden van het beeldscherm. Hierna 2 uur aan de lader gehouden maar geen enkel teken van leven gekregen.

Weer terug naar de Vodafone winkel. Ik zeg hij doet het niet en vroeg of ze het even wilden testen en hoppa, ja hoor gelijk een oplaadicoontje en na een half uur (daar te hebben laten liggen) zag ik mijn home screen en de boel werkte weer prima. Het werkt ook gewoon prima met mijn oplader nu en de kabel klikt er nu ook gewoon prima in. Dus wat er in eerste instantie bij mij thuis aan de hand was weet ik niet echt.

Nu komt dus mijn vraag...
Ik heb apple care gebeld, na een uitgebreid gesprek adviseerde de medewerker mij om het toestel in te ruilen voor een ander. Dit kan binnen het eerste jaar van de garantie vernam ik van hem. Overigens zijn mijn oordopjes ook kapot en deze zal ik ook kunnen inruilen terplekke.
Het probleem is alleen dat ik nu bij vodafone bijna een jaar het toestel heb, ik heb tot maandag garantie (recht op directe vervanging) via apple care.

- Zal ik nou gebruik moeten maken van de directe vervanging via apple care?
- Ik heb wettelijk gezien 2 jaar garantie via Vodafone, maar hoe gaan zij om met reparaties/vervangingen naar jullie ervaringen?
- indien ik via apple care het toestel laat vervangen, hoeveel maanden garantie krijg ik op het nieuwe toestel bij apple care?

Ik ben behoorlijk wantrouwig naar dit huidige toestel en zou deze eigenlijk willen vervangen.
Wat mij afschrikt is de garantieperiode die je krijgt bij vervanging (3 of 4 maanden?).
Stel dat ik het niet doe en mijn telefoon gaat binnenkort (na het verlopen van apple care support) toch kapot, in hoeverre werkt Vodafone mee? Zijn ze lastig wat betreft garantieservice?

Ik hoor graag jullie mening, morgen heb ik om 16:00 een afspraak staan bij de Genius Bar voor eventuele vervanging, maar weet nog niet zeker of ik het toestel moet vervangen of dat ik Vodafone simpelweg kan vertrouwen met de 2 jaar garantiezekerheid.

PS: veel spelfouten, vergeef mij, ik ben erg moe... kom net van het strand héééé _/-\o_

Beste antwoord (via Meneer UYL op 17-08-2016 23:41)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties horen in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties horen in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13

EiT

Sowieso lijkt het of er nog stof in is blijven zitten, zelf dit probleem ook gehad, probeer hem nog een keer schoon te maken met een tandenstoker of paperclip. Vooral in de hoeken.

Ook al een andere kabel geprobeerd, kan natuurlijk ook zijn dat je kabeltje in tussen ook kapot is.

[ Voor 22% gewijzigd door EiT op 18-08-2016 07:05 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 19:33
Gewoon met Vodafone overleggen of het zij het Ok vinden dat je het toestel gaat omruilen onder de Apple Care regeling. Zorg dat je bij akkoord een schriftelijke bevestiging krijgt, dan kunnen ze in de toekomst hier niet over beginnen. Normaliter zullen ze dit geen enkel probleem vinden, het scheelt hun namelijk ook administratieve handelingen voor bijv, opsturen, traject bewaking e.d.

Anders zou het namelijk zo kunnen zijn dat ze bij een mogelijk volgens issue zien dat het serienumme anders is dan dat van het door hun geleverde toestel en daar vraagtekens bij zetten. Nu is dat normaliter met de omruil bon van Apple wel recht te zetten, maar vooraf overleggen met de verkoper is altijd handiger.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 18-08-2016 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:30
Mag ik vragen waar je vandaan haalt dat je wettelijk 2 jaar garantie hebt? In Nederland is dat niet namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

Speedmaster

Make my day...

Aschtra schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:26:
Mag ik vragen waar je vandaan haalt dat je wettelijk 2 jaar garantie hebt? In Nederland is dat niet namelijk
Ik ben van mening dat deze discussie hier niet toe doet. Als TS gewoon of naar VF of naar Apple gaat voor Maandag dan is de 2 jaar garantie discussie niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:13
Ten eerste heb je neem ik aan geen Apple Care. Dat is een soort ongevallen verzekering die je via Apple bij aankoop van een iDevice afsluit. Uiteraard heb je wel een jaar fabrieksgarantie, dat is wat Apple je nu aanbied.

Daarnaast komt het wel vaker voor dat een iPhone door Apple word omgeruild terwijl die ergens anders in garantie loopt. Gewoon de omruiling doorgeven bij VF en de e-mails/papieren bewaren die bij de omruiling horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Speedmaster schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:30:
[...]

Ik ben van mening dat deze discussie hier niet toe doet. Als TS gewoon of naar VF of naar Apple gaat voor Maandag dan is de 2 jaar garantie discussie niet nodig.
Dat klopt, maar als hij naar Vodafone toegaat en eventueel daar naartoe verwijst dan moet het wel kloppen natuurlijk.

Ik heb zelf trouwens ook een iPhone 6 en bij mij komt er ook veel stof in op het oplaadpunt en ook in de jack voor koptelefoon. Ik maak dit gewoon schoon met de haartjes van een verfkwast.

Nog geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aschtra schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:41:
[...]

Dat klopt, maar als hij naar Vodafone toegaat en eventueel daar naartoe verwijst dan moet het wel kloppen natuurlijk.

Ik heb zelf trouwens ook een iPhone 6 en bij mij komt er ook veel stof in op het oplaadpunt en ook in de jack voor koptelefoon. Ik maak dit gewoon schoon met de haartjes van een verfkwast.

Nog geen problemen mee
Die discussie is hier al heel, heel vaak langsgekomen. Als je wil weten hoe het precies zit, staat het in de sticky. Het heeft geen zin die discussie nog tig keer over te doen.

Het maakt voor TS niet uit of hij onder Apple Care zijn toestel laat omruilen. De Apple Care is neem ik aan verkocht met het toestel, en dus een dienst die ook via de provider is gekocht (ze weten er dus van dat het kan - zoals aangeraden wel even laten weten.)

De garantie die hij heeft bij Vodafone verandert er niet van: daar blijf je gewoon recht op houden. Dit is geregeld onder dwingend recht, dus je kan niet eens van je garantierechten afzien al zou je echt willen. Andersom kunnen ze dus niet stellen dat bij gebruik van Apple Care je normale garantie vervalt.

Wat wel kan, is dat je Apple Care vervalt, die het mogelijk zou maken nogmaals eengoudig om te ruilen zonder vragen. Dat is een losse dienst die eigenlijk alleen toevoegt dat ze 'no questions asked' werken. Technisch gezien voegt het niet heel veel toe aan de rechten die je hebt, tenzij het door eigen schuld defect raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ikzelf weet wel hoe het zit. Maar is prima. Probeer enkel te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 19:33
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:33:
[...]

Die discussie is hier al heel, heel vaak langsgekomen. Als je wil weten hoe het precies zit, staat het in de sticky. Het heeft geen zin die discussie nog tig keer over te doen.

Het maakt voor TS niet uit of hij onder Apple Care zijn toestel laat omruilen. De Apple Care is neem ik aan verkocht met het toestel, en dus een dienst die ook via de provider is gekocht (ze weten er dus van dat het kan - zoals aangeraden wel even laten weten.)

De garantie die hij heeft bij Vodafone verandert er niet van: daar blijf je gewoon recht op houden. Dit is geregeld onder dwingend recht, dus je kan niet eens van je garantierechten afzien al zou je echt willen. Andersom kunnen ze dus niet stellen dat bij gebruik van Apple Care je normale garantie vervalt.

Wat wel kan, is dat je Apple Care vervalt, die het mogelijk zou maken nogmaals eenvoudig om te ruilen zonder vragen. Dat is een losse dienst die eigenlijk alleen toevoegt dat ze 'no questions asked' werken. Technisch gezien voegt het niet heel veel toe aan de rechten die je hebt, tenzij het door eigen schuld defect raakt.
Volgens mij zijn er meerdere zaken die Apple "Apple Care" noemt, namelijk de extra verzekering die je bij Apple kan kopen voor enkele jaren, volgens mij tot 3 jaar voor een telefoon en tot 5 jaar voor de Laptops / Mac Pro's (hoeft niet mee verkocht te zijn met het apparaat, kan ook later binnen bepaalde tijd na aankoop worden afgesloten). Het hoeft dus zeker niet zo te zijn dat wanneer dit gekocht is, dat de verkopende partij van het apparaat hier weet van heeft (kan uiteraard wel).

Maar ik kom het ook tegen dat Apple het jaar fabrieksgarantie dat ze geven ook "Apple Care" noemt, meerdere medewerkers hanteren in ieder geval deze terminologie, wel in een afgeslankte vorm, want gebruikersschade is hier uit gesloten van gratis omruil en bij de Apple Care verzekeringsvorm normaliter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 17:55
Dennism schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:01:
[...]

Volgens mij zijn er meerdere zaken die Apple "Apple Care" noemt, namelijk de extra verzekering die je bij Apple kan kopen voor enkele jaren, volgens mij tot 3 jaar voor een telefoon en tot 5 jaar voor de Laptops / Mac Pro's (hoeft niet mee verkocht te zijn met het apparaat, kan ook later binnen bepaalde tijd na aankoop worden afgesloten). Het hoeft dus zeker niet zo te zijn dat wanneer dit gekocht is, dat de verkopende partij van het apparaat hier weet van heeft (kan uiteraard wel).

Maar ik kom het ook tegen dat Apple het jaar fabrieksgarantie dat ze geven ook "Apple Care" noemt, meerdere medewerkers hanteren in ieder geval deze terminologie, wel in een afgeslankte vorm, want gebruikersschade is hier uit gesloten van gratis omruil en bij de Apple Care verzekeringsvorm normaliter niet.
AppleCare is:
- de telefonische hulplijn van Apple;
- het servicepakket voor Mac (in totaal 3 jaar garantie en 3 jaar telefonische ondersteuning). AppleCare+ is voor iOS en is in totaal 2 jaar garantie en verzekering tegen val-, vocht- en drukschade. Overigens is er geen gratis omruil bij gebruikersschade. Er wordt een eigen risico gehanteerd en je bent in de 2 jaar voor maximaal 2 incidenten gedekt. Daarnaast in totaal 2 jaar telefonische ondersteuning.

[ Voor 6% gewijzigd door Volkan1984 op 22-08-2016 19:53 ]

Pagina: 1