Muizenoverlast

Pagina: 1
Acties:
  • 20.434 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:45

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik heb dus een woning gekregen maar daar is klaarblijkelijk veel last van muizen: er zitten overal diverse knaaggaten en het stikt van de keutels. Nu kun je dat laatste wel schoonmaken, maar daarmee heb je de oorzaak niet aangepakt.

Aangezien het om tijdelijke verhuur gaat van een slooppand, zal de verhuurder zo min mogelijk doen.

Uiteraard ben ik gaan zoeken op internet, maar daar kom ik niet veel betrouwbare informatie tegen. De eerste hits zijn de Muizendokter, die adverteerd met een oplossing binnen 24 uur, maar bij bellen bleek dat ze op z'n vroegst volgende week dinsdag kunnen komen. Rentokill kost voor het eerste bezoek al bijna € 300 en dat vind ik wat te gortig worden.

Huis-tuin-en-keukenmiddeltjes vind ik prima, als het maar goed en snel werkt. Ik heb dus geen zin om veel euro's uit te geven aan dingen waarvan ik de werkzaamheid betwijfel (zoals op ultrasoon geluid).

Overigens is de echte oorzaak niet aan te pakken: de onderbuurvrouw strooit al 25 jaar iedere dag een paar handen met duivenvoer voor de duiven in haar tuin... Het gaat mij er dus om om ze zoveel mogelijk uit míjn huis te weren. Dood of levend maakt me daarbij niet uit.

Heeft iemand ervaring met muizenbestrijding?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Niet met grote aantallen (plaag), maar wel met een paar. Hier en daar een val (geladen met pindakaas, geen gewone kaas) in combinatie met standaard muizen- of rattengif werkte hier prima. Enige nadeel van gif is dat ze met wat pech ergens dood gaan waar je niet zomaar bij kunt, en hoe klein zo'n muis dan ook is, dat stínkt zeg ik. :r

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Kan je bij de knaaggaten waar ze vermoedelijk naar binnen komen? Ik heb hier thuis ook last gehad van muizen boven mijn plafond in de bijkeuken. Ik heb de gaten waar ze binnen kwamen dicht gemaakt met kippengaas die ik een aantal keer dubbel heb gevouwen tot piepkleine gaatjes. Daarna rondom afgesmeerd met cement.

Verder werkt standaard muizengif ( lokdoosjes met gif ) vrij goed. Nadeel is wel dat het gif door de muizen zelf ook wordt verspreid. Dit lijkt een beetje op gepofte rijst ( rood ).

Verder de tip om alle etenswaren goed af te sluiten in plastic bakken en niets te laten slingeren.

Hopelijk slaan ze dan je huis over.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Gif zou niet direct mijn voorkeur hebben. Gaan ze in de muur dood en gaat het lekker ruiken. Probeer het onmogelijk te maken dat ze naar binnen kunnen en sluit al je etenswaren goed af (dus ook niet iets wat ze open kunnen knagen) en laat geen kruimels etc. slingeren. Ze zoeken makkelijk eten en als dat er niet is reizen ze meestal wel verder.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Bastien schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:05:
Gif zou niet direct mijn voorkeur hebben. Gaan ze in de muur dood en gaat het lekker ruiken. Probeer het onmogelijk te maken dat ze naar binnen kunnen en sluit al je etenswaren goed af (dus ook niet iets wat ze open kunnen knagen) en laat geen kruimels etc. slingeren. Ze zoeken makkelijk eten en als dat er niet is reizen ze meestal wel verder.
Hangt van het gif af denk ik. Hier lagen er een aantal dode muizen bovenop en die hebben we nooit geroken.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:36
Je zult de muizen eerst moeten vangen alvorens te dichten. Gewoon flink wat vallen zetten.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13

Onbekend

...

Eerst inderdaad de oorzaak achterhalen. Anders blijf je muizenvallen neerzetten.

Muizen komen voornamelijk af op eten. Liggen er nog ergens etensresten? Zo ja, dan moet je die eerst opruimen, want muizen gaan liever daar naartoe en ze laten de pindakaas op de muizenval lekker zitten. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

We hadden 2 jaar geleden ook een muizenplaag en bij ons hielpen die klapvallen niet echt, ze aten gewoon het (pinda)kaas ervan zonder het af te zetten. Wat wel hielp waren die zogenaamde 'diervriendelijke' lokvallen, maar de beesten gingen uiteindelijk toch dood daarin, van de stress denk ik.
Wat ons helemaal had geholpen is dat we de kat van de buren geleend hadden. Dat beest was echt een jager, had elke dag wel een of twee muizen te pakken. Na een week vonden we ook door hem dat achter een koelkast een gat in de muur zat. Dat volgepropt met aluminiumfolie en verder nooit meer last gehad van muizen. :) Die kat was echt awesome. 8)

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 17:10
Ik raad al jaren iedereen een ratzapper aan. Binnen 2 weken van je muizen af. Deze val zet je in de loop richting van de muizen en worden dan geëlektrocuteerd. Volgens mij niet geheel legaal in NL. Maar ooit gekocht via Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-07 21:08
Inderdaad eerst de bron aanpakken. Alle mogelijke toegangen afsluiten. Je kunt bij diverse bouwmarkten staalwol kopen, kun je in de kleinste gaatjes en grote kieren stoppen. Een kier onder de voordeur, afdichten met een extra dorpel of iets dergelijks.

Dan de boel binnen vangen met muizenvallen en pindakaas. Geen gif, dat zo stinken als ze net in een wand sterven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kun je tijdelijk een kat lenen? Nog los van het feit dat veel (maar niet alle...) katten efficiente zij het wat flamboyante muizenvangers zijn, zijn muizen doodsbang voor geur van kat. Een week lang een kat in je kamer en de muizen blijven maandenlang weg.

Oslik blyat! Oslik!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:48

Polycom

Poes van goud

Lijmstrips.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
*knip* AZ != HK

[ Voor 87% gewijzigd door naitsoezn op 18-08-2016 06:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Manieren waarbij die muizen doodgaan... ergens vind ik dat zo zielig ;( Niet dat ik zelf zo van muizen houd... ik ben stiekem bang voor ze... ik heb een tijdje ergens gewerkt waar het stikte van de wilde muizen (en keutels) en regelmatig schreeuwde ik het uit als zo'n beestje me liet schrikken :$ Maar die vallen met een plankje+veer of lijmvallen... daar gaan ze zo langzaam dood, ergens is dat zo zielig ;( Voor gif zou dat vast ook wel gelden...

Ik denk zelf dat het vriendelijker is om zoveel mogelijk openingen waar ze binnenkomen dicht te maken en dan met zo'n "diervriendelijke" val (soort tunneltje die afsluit) de exemplaren die reeds binnen zijn te vangen? :D

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:37

vhal

ಠ_ಠ

De uitwerpselen van een muis kunnen mogelijk wel een bron zijn van allerlei ziekten, bacteriën etc etc, ik zou eerlijk gezegd iets voorzichtiger zijn met het opruimen van deze uitwerpselen...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 10:13
De onderbuur vrouw gaat ook weg wanneer de sloop begint? If so, dan snap ik dat de verhuurder het een worst zal wezen. De muizen zullen vluchten waneer de sloop begint. Maar als ze blijft dan hebben ze wel degelijk een probleem als ze bij nieuwbouw/renovatie al last hebben van een plaag.

Wat je vast in je achterhoofd hebt is eigenlijk de olplossing de vrouw aanspreken en vragen of ze op een andere manier de duiven kan voeren. Bijvoorbeeld een vloerplank gemonteerd aan een paal of aan de onderkant van een balkon. Muizen zouden er eventueel alsnog bij kunnen maar een stuk moeilijker. Zou houd je alle partijen tevreden.

Door al met oplossingen te komen houd je de nieuwe buur te vriend (tenminste de kans is groter :) ). Ik snap dat het vervelend kan zijn dat je jezelf direct profileert als "zeurkous".
Maar alle middeltjes zullen je niet helpen als zij blijft voeren, enige wat je doet is het probleem tot op zekere hoogte beperken. En goedkoopste manier zijn dan de muis onvriendelijke vallen. Want anders blijf je gif kopen voor alle nieuwkomers. Dit is letterlijk dweilen met de kraan open.

Succes in ieder geval!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik heb er ook last van gehad. Ik heb alle gaten rond het huis afgesloten met muizengaas (hele kleine gaatjes) en vervolgens vallen gezet. Nadat ze in je eigen huis dood zijn, kunnen ze er niet meer in komen.

Als het door de onderbuurvrouw komt wordt het misschien wel lastig om alle gaten te vinden. Ze hebben al genoeg aan een halve centimeter.

Ik heb ook ooit zo'n ultrasoon apparaat gehad die geluid maakte die de muizen niet leuk vonden maar dat had wisselend succes....

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:29

-tom-562

Oliesjeik

Had een maand of 2 geleden ook ineens een aantal muizen in huis. Heb toen 2 muizenvallen gekocht en neergezet op de 'route' waar ik ze veel zag lopen, gevuld met wat pindakaas.
Ik had deze muizenvallen gekocht, van HP (paar euro bij de Gamma)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.europart.nl/parts/jpg3/91902700.jpg

Die klappen echt behoorlijk hard dicht :P Elke dag was het prijs voor bijna een week (stuk of 5 muizen), nu zie ik ze niet meer en vang ik niks meer. Dus het zal wel geholpen hebben.

Vaak bu'j te bang!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 08:18
Ordinaire houten muizenvallen met een stukje chocolade.
Kosten niet veel en zijn zeer efficiënt.

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-07 20:48
Kun je een kat lenen? Of neem zelf een kat voor een tijdje (of voor altijd natuurlijk, als het bevalt). Je doet een kat groot plezier als ie mag jagen :)

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 15:19
Wat ik niet snap, je onderbuurvrouw moet dan toch ook ontzettend last hebben van muizen? Maar oplossingen:

A) Kat (lenen / nemen)
B) Goed muizen/ratten gif kopen.

Toch lijkt het mij ook handig om contact op te nemen met de verhuurder.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Een kat nemen is een prima optie, maar een kat heb je wel echt voor de lange termijn. Je zit er meteen 15 jaar aan vast.

Een andere optie is om een rat (huisdiervariant) te lenen van iemand. Door de geuren die een rat verspreidt, blijven muizen weg. Bij muizen (huisdiervariant) geldt dat als je twee mannetjes hebt, dat je bijna iedere twee dagen de kooi moet verschonen tegen de stank, maar dat als je er eentje hebt, dat het wel mee valt. Datzelfde geldt misschien ook voor ratten. Dus als je voor ratten gaat, ga niet meteen voor twee mannetjes :P

Ik heb tamme muizen gehad en die zijn net als huisdierratten echt heel erg leuk. Als je een huisdier neemt tegen muizen (tamme rat of een kat), dan moet je wel beseffen dat je huisdier veel aandacht vereist en dat je ze niet moet kopen als de enige reden de muizenplaag is. Houd er ook rekening mee dat het verhuizen/lenen van een kat een rotklus is. Het verhuizen/lenen van een rat is anders: Kooi optillen, kooi verplaatsen, kooi neerzetten.

Probleem van muizenvallen is dat je eens in de zoveel tijd muizen moet opruimen en dat je toch nog moet blijven schoonmaken. Niet alle muizen lopen in de val: Er is een kans dat het blijft stinken. Heb je een tamme rat van iemand te leen, dan blijven de muizen gewoon helemaal weg.

[ Voor 50% gewijzigd door Trommelrem op 18-08-2016 09:21 ]

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-07 12:11
In onze oude woning (jaren 30) hebben wij 's winters ook wel eens een extra bewoner.
Sinds twee jaar gebruik ik deze klemmen (Luxan, te koop bij Welkoop):

Afbeeldingslocatie: https://www.tuinierdier.nl/data/upload/Shop/images/muizenval-luxan-2-stuks-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.tuinierdier.nl/data/upload/Shop/images/muizenval-luxan-2-stuks-3.jpg

Een eitje om ze op te zetten en werken voortreffelijk. Zelfs de meest voorzichtige/slimme muis komt er in.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sloopwoning? Dan kan je alle gaatjes gewoon dichtpurren, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
Delerium schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:12:
Volgens mij knagen ze daar gewoon doorheen. Aluminiumfolie in de gaatjes proppen werkt veel beter. Daar hebben ze echt een verschrikkelijke hekel aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 18-08-2016 09:16 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik had er hier ook regelmatig last van. Pand van 2 eeuwen oud, dus een gatenkaas.

Jaren lang vallen gezet. Maar misschien 1x een muis mee gevangen.
Tot een keer de gootsteen verstopt zat. Daardoor bleef er snachts 5cm water in staan.
De volgende ochtend dreven er 2 muizen in.

Toen heb ik een week lang een emmer met 5cm water in de keuken laten staan. En op die manier nog 2 muizen minder. De rest van het jaar geen last van gehad.

TheS4ndm4n#1919

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:31
Ik heb ook een muizenval, maar dan komen ze er zeker niet levend vanaf

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5MOOot5Z8gZtdB8QQ1VyVUsp/medium.jpg

• Worstman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-06 12:55
Er zijn soorten gif waarvan de muis dood gaat en helemaal indroogd. Het grote voordeel van dit gif is dat de dode muizen niet gaan stikken. Dit weet ik uit ervaring van de muizen die ik op zolder gehad heb. Het karkas blijft wel liggen. Deze zal je dus moeten opzoeken en opruimen.

Ik weet zo de naam niet van deze soorten gif maar dit kan ik vanavond voor je opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-07 14:01
Op jacht gaan met een luchtbuks xd

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 09:36
pelt schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:28:
Ik raad al jaren iedereen een ratzapper aan. Binnen 2 weken van je muizen af. Deze val zet je in de loop richting van de muizen en worden dan geëlektrocuteerd. Volgens mij niet geheel legaal in NL. Maar ooit gekocht via Amazon.
Dit dus!
Veel geprobeerd, gif, klassieke vallen, gaten dichtpurren etc. Toen ratzapper gekocht, beetje pindakaas in een bakje en bijna elke avond/nacht was het raak. Nu niet meer nodig, want al een hele tijd geen muis meer gezien.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:35
Hopelijk ter overvloede, de opties "kat" en "gif" moet je nooit combineren. Ook "kat" en "val" lijken met niet een heel gelukkige combinatie.

elleP

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:26

MsG

Forumzwerver

Josefien schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 02:01:
Manieren waarbij die muizen doodgaan... ergens vind ik dat zo zielig ;( Niet dat ik zelf zo van muizen houd... ik ben stiekem bang voor ze... ik heb een tijdje ergens gewerkt waar het stikte van de wilde muizen (en keutels) en regelmatig schreeuwde ik het uit als zo'n beestje me liet schrikken :$ Maar die vallen met een plankje+veer of lijmvallen... daar gaan ze zo langzaam dood, ergens is dat zo zielig ;( Voor gif zou dat vast ook wel gelden...

Ik denk zelf dat het vriendelijker is om zoveel mogelijk openingen waar ze binnenkomen dicht te maken en dan met zo'n "diervriendelijke" val (soort tunneltje die afsluit) de exemplaren die reeds binnen zijn te vangen? :D
Veel mensen vinden het zielig. Maar rationeel lijkt me dat een goede nekslag door die vallen waardoor ze in 1 keer dood zijn, veel fijner is dan een enorme stress krijgen doordat je levend in een val zit waar je niet uitkunt, waarbij zo'n joekel van een mens ook nog eens dichtbij komt om je op te tillen. Wij hebben 1 keer zo'n diervriendelijke muis gehad wat een soort open kooitje was. maar dat beest scheet en piste alles onder van de stress.

Heb wel deze, volgens mij van zo'n outletwinkel: Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/Xk5HniE7SyA/maxresdefault.jpg en die werkte op zich wel goed. Ook omdat de muis jou niet kan zien. Maar geef zelf toch de voorkeur aan van die doodmaakvallen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Worstman schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:43:
Er zijn soorten gif waarvan de muis dood gaat en helemaal indroogd. Het grote voordeel van dit gif is dat de dode muizen niet gaan stikken. Dit weet ik uit ervaring van de muizen die ik op zolder gehad heb. Het karkas blijft wel liggen. Deze zal je dus moeten opzoeken en opruimen.

Ik weet zo de naam niet van deze soorten gif maar dit kan ik vanavond voor je opzoeken.
Dat soort gif hebben we hier gehad, met dank aan https://www.twentemilieu....st-van-ongedierte/muizen/

Helaas zit die aan de verkeerde kant van het land...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:02

Mickey77

Allround ICT-er

Een optie die nog niet genoemd is maar die wel genoemd moet worden: leren leven met muizen. Als het hebben van muizen je een vervelend gevoel geeft, dan is je levensgeluk afhankelijk van het wel of niet hebben van muizen. Echter, als je leert leven met muizen, heb je (iig op dat vlak) een fijner leven...

Ik woon in een bos, met ontelbaar veel muizen en veel uilen. Ze zullen er altijd zijn, buiten de deur houden is hier geen optie. Wij hebben ooit niet-diervriendelijke vallen gebruikt, maar als ze niet dood gaan is het marteling. We hebben een diervriendelijke val die we af en toe nog steeds gebruiken en als er een muis in komt dat zetten we die 5 km verder op uit. Ook gebruiken we een apparaat dat geluid maakt, het helpt een beetje maar niet geheel. Deze staat in de voorraadkast.

We hebben leren leven met muizen met een aantal aanpassingen. Ook als je ervoor kiest om ze te bestrijden zijn dit wel drie belangrijke regels om te volgen:

1) Eten goed opbergen in plastic boxen (en accepteren dat je toch af en toe nieuwe moet kopen, want ook die knagen ze na een jaar kapot)
2) De aanrecht elke dag goed schoonmaken zodat er geen geurtjes meer zijn
3) Elke dag je vuilniszakje(s) uit de keuken halen en in de container gooien.

We hebben geen kat, maar als je voor die optie kiest: kudos! Wij hebben maar wel een hond en die vond het ook altijd heel vervelend. Nu nog steeds af en toe, maar ook zij leert dat ze er gewoon zijn en reageert niet meer op getrippel. Overigens ook nooit problemen met ziektes, als je drolletjes vind gewoon met keukenpapier oppakken en in de grijze bak.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:00
Mickey77 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:55:
Een optie die nog niet genoemd is maar die wel genoemd moet worden: leren leven met muizen. Als het hebben van muizen je een vervelend gevoel geeft, dan is je levensgeluk afhankelijk van het wel of niet hebben van muizen. Echter, als je leert leven met muizen, heb je (iig op dat vlak) een fijner leven...
Nou vindt ik dit wel een hele rare stelling. Maar ieder recht op een eigen mening :)

Wat ik persoonlijk zou doen is een kat lenen. Even naar het asiel zit er niet in want vaak moet je de kat adopteren en mag je er ook (flink) voor betalen.

Hoe lang blijf je er wonen?

How are you doing?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Waarom accepteer je een slooppand? Dan moet je geen keus hebben blijkbaar :X

De enige manier om van muizen af te komen is om alle gaten en kieren waar ze doorheen kunnen komen dicht te maken. Door pur vreten ze zich wel heen dus je zal iets anders moeten verzinnen (gips, beton of gaas met hele kleine gaatjes).

Let goed op eetverpakkingen en viezigheid en etensresten. Daar komen ze op af. Ook op open verpakkingen die in een ogenschijnlijk goed afgesloten kast liggen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-06 21:34
Delerium schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:12:
Dat zal de muizen tijdelijk tegenhouden. Uiteindelijk vreten ze zich er gewoon weer een weg doorheen, maar het is een goedkope en efficiente tijdelijke oplossing.

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-06 21:34
Een muizenval met pindakaas doet wonderen, maar bij gebrek aan pindakaas de bekende emmer met een laagje water. De allerbeste oplossing is en blijft nog steeds een kat.

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:04
Als je het op een muis vriendelijke manier wil doen: Muizen schijnen een hekel te hebben aan de geur van munt. Je kan pepermunt olie op een watje doen en die op een aantal plekken neerleggen. Je huis ruikt er een tijdje behoorlijk minty door maar bij ons zijn ze nog niet terug.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07 09:04

arie_papa

Running on Ubuntu

Niet alles gelezen, maar lokken is het laatste wat je wil.

Als je ergens een kat kan regelen tijdelijk, doen.
Verder alle eetbare spullen onbereikbaar (plastic kratten e.d.)
Alle kieren en gaten nagaan en afdichten.
Lokken met pindakaas e.d. zoveel mogelijk buiten je woning als dit mogelijk is, anders gewoon je woning zo min mogelijk interessant (=eten) maken.

En succes ermee. Wij hadden paar jaar geleden ook de muizen tot in de keukenkastjes. Gelukkig dat de katten het hele avontuur wat minder aantrekkelijk maakte.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 18:09
Kat werkt ook niet altijd hoor... Wij hebben ook last van muizen hier in huis. Hebben 3 kattn lopen en de muizen blijven gewoon blij rondhuppelen. Gif laten ze liggen... Enigste wat helpt(e) is muizenval met pindakaas en daarop een zonnebloem pit. Inmiddels al ruim 15+ gevangen op die manier. Maar goed iedere muis is anders. Voorlopig is het wel opgelost hier

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Toen ik nog in een studentenhuis woonde hadden we ook wel eens last van muizen. In mijn kamer niet zozeer, maar ik hoorde ze 's nachts wel altijd tussen het plafond lopen, alsof daar hun looproute lag. Oorzaak bleek een huisgenoot te zijn die een enorme bende op zijn kamer had (ook voedsel e.d. wat los lag). Op een dag heeft ie zijn kamer helemaal uitgemest en die muizen waren ook van de een op de andere dag weg.

Ik zou dus ook eens kijken of er geen oorzaak bij jou in huis is waarom ze terugkomen. Bijv. losliggend voedsel of afval. Het zou ook kunnen dat dat bij de buren wel het geval is en dat jouw huis enkel op de route ligt. Je zou dan de buren erop moeten aanspreken.

Muizenvallen hebben als je het logisch bekijkt niet veel zin. Muizen vermenigvuldigen zich met tientallen in een paar week tijd. Dan zou je altijd muizenvallen moeten zetten. Ik zou dan nog eerder proberen om alle gaatjes in muren/plafonds/vloeren dicht te maken. Gewoon kamer voor kamer even alle meubels van de kant halen en goed inspecteren.

[ Voor 20% gewijzigd door Palomar op 18-08-2016 14:36 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:41

DjVe

Hatsaflats!

-tom-562 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:21:
Had een maand of 2 geleden ook ineens een aantal muizen in huis. Heb toen 2 muizenvallen gekocht en neergezet op de 'route' waar ik ze veel zag lopen, gevuld met wat pindakaas.
Ik had deze muizenvallen gekocht, van HP (paar euro bij de Gamma)

[afbeelding]

Die klappen echt behoorlijk hard dicht :P Elke dag was het prijs voor bijna een week (stuk of 5 muizen), nu zie ik ze niet meer en vang ik niks meer. Dus het zal wel geholpen hebben.
Rond de herfst gaan de muisjes weer zoek naar warmere verblijven (en eten) en vorig jaar hadden wij ook een ongewenste gast. Ik heb hem geprobeerd op een vriendelijke manier te vangen (vaas met pindakaas erin etc), maar daar had hij geen zin in.

Dus dezelfde muizenvallen gekocht als hierboven. Qua resultaat prima! Gaan snel dicht en je hebt niet het gemieter met afstellen. Gewoon wat pindakaas in en klaar. Dus 'snachts ineens KLAP en ik mijn nest uit....

Muisje zat erin. Toen ik hem naar zijn laatste rustplaats wilde transporteren, bleek de helft van de muis nog te werken :| ;(

Van de schik liet ik muis vallen en hij probeerde nog tijgerend onder het fornuis te komen. Daar heeft mijn werkschoen maat 43 een stokje voor gestoken. De volgende keer ga ik dus op zoek naar iets betere vallen, want het beestje hoeft van mij niet onnodig te lijden.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kat.
Gif helpt tijdelijk, vallen helpen tijdelijk, de oorzaak aanpakken werkt pas op langere termijn misschien. Een kat is behalve een ontzettend leuk, zelfstandig, gezellig en eigengereid huisdier ook nog eens de oplossing voor muizenproblematiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-06 15:18
Idd,qij hebben een kat en die vangt ze buiten om ze vervolgens mee naar binnen te nemen als "geschenk" en als we geluk hebben zijn ze dan al dood maar regelmatig levend.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Palomar schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:34:
[...]

Ik zou dus ook eens kijken of er geen oorzaak bij jou in huis is waarom ze terugkomen. Bijv. losliggend voedsel of afval. Het zou ook kunnen dat dat bij de buren wel het geval is en dat jouw huis enkel op de route ligt. Je zou dan de buren erop moeten aanspreken.
Dat is in dit geval bekend, ardana noemde het al in topicstart:
Overigens is de echte oorzaak niet aan te pakken: de onderbuurvrouw strooit al 25 jaar iedere dag een paar handen met duivenvoer voor de duiven in haar tuin... Het gaat mij er dus om om ze zoveel mogelijk uit míjn huis te weren. Dood of levend maakt me daarbij niet uit.
Buren zijn oorzaak, staan niet open voor gedragsverandering.
Muizenvallen hebben als je het logisch bekijkt niet veel zin. Muizen vermenigvuldigen zich met tientallen in een paar week tijd. Dan zou je altijd muizenvallen moeten zetten. Ik zou dan nog eerder proberen om alle gaatjes in muren/plafonds/vloeren dicht te maken. Gewoon kamer voor kamer even alle meubels van de kant halen en goed inspecteren.
In een nieuwe woning zet dat zoden aan de dijk, maar een oude woing heeft bouwmaterialen waar de muizen gewoon doorheen kunnen knagen.

Ik blijf erbij: je moet ervoor zorgen dat de muizen niet in jouw woning *willen*. Geur van kat is meest practische manier om dat te realiseren (of je moet iemand met een fret kennen... :z )
puntje013 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:11:
[...]

Idd,qij hebben een kat en die vangt ze buiten om ze vervolgens mee naar binnen te nemen als "geschenk" en als we geluk hebben zijn ze dan al dood maar regelmatig levend.
Het gaat niet eens om hoe effectief ze al dan niet jagen maar om de geur waar muizen bang voor zijn.

Hier ook: we hadden binnen muizen en buiten ratten toen we onze huidige woning betrokken. 9 maanden lang twee katten te logeren gehad: muizen verdwenen en zijn ook achteraf niet meer teruggekomen. 9 maanden is voor ardana zat aangezien het een tijdelijke sloopwoning is. De ratten durven nu wel weer over terras lopen, daar moet ik iets duurzamers op verzinnen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 18-08-2016 15:16 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 14:49

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik ga ook voor de kat!

Dan niet zo'n luie, overgevoerde poes van 18 jaar oud! Maar gewoon een jong beestje van 1-4 jaar en die niet overvoeren (wat helaas veel kattenbezitters overigens wel doen!).

Gegarandeerd dat je binnen twee weken geen muis meer tegenkomt in je huis.

offtopic:
@Ardana, fijn dat je op tijd wat hebt gevonden. *O* Ik ben nog niet zo ver -O-

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:26

Bob Popcorn

Plop!

pur vreten ze super snel doorheen. Ik heb in studentenwoningen en m'n huidige woning (binnenstad...) altijd last van muizen gehad en ik stopte alles dicht met stalen pannensponsjes.

Afbeeldingslocatie: https://aa743b03689b4ebe830f57cee5e7d067.objectstore.eu/bolschilders/product/ad729fc807d097bf21fd5f3f05dd0523e7ad7fe1/Pannenspons.jpg

Daar komen ze never doorheen. Daarnaast goeie valletjes zetten met pindakaas of speciale lokstof. Let op dat je het aas regelmatig ververst, want na 2 dagen moeten ze het niet meer.

Een kat lenen is erg effectief. Onze buurkat komt regelmatig even op onze bank liggen maffen en in het begin ving 'ie ook wel eens een muis. Na een week regelmatig bezoek geen muis/uitwerpselen meer gezien. :) Tot nu toe lijkt een kat het meest effectief te werken dus :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik begreep dat huismuizen altijd op doorreis zijn en terugkomen op plekken waar ze voedsel vinden.

Is dus vooral punt om ze dat voedsel niet te laten vinden waardoor ze ook niet terug komen. Ik zou dus zeker beginnen met een grote schoonmaak en ervoor zorgen dat er niets te vinden is voor ze.

Vorige week had ik last van een muis (bleek voedsel te zitten in een tas die op de grond stond) en na een grote schoonmaak heb ik hem nog 1 keer terug gezien/ gehoord. Daarna niet meer terug gekomen.

Een val zetten met voedsel vind ik daarom wat dubbel. Natuurlijk vang je die ene muis maar je lokt ze ook met voedsel.

Leica MM + Sony A9

• Opa_1960
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-07 13:08
dion_b schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:53:
Kun je tijdelijk een kat lenen? Nog los van het feit dat veel (maar niet alle...) katten efficiente zij het wat flamboyante muizenvangers zijn, zijn muizen doodsbang voor geur van kat. Een week lang een kat in je kamer en de muizen blijven maandenlang weg.
Werkt niet.. Ik heb 3 katten rondlopen, stinken als een otter, maar de muisjes blijven..
- Kat1 reageert nergens op, behalve de blik-opener.
- Kat2 is overal bang voor, doet geen muis kwaad..
- Kat3 is de ergste (rode kater van 9kg).. Vangt muizen in de tuin, komt ze levend binnenbrengen (hapje voor de baas?) en loopt naar zijn voerbak om beloond te worden met Whiskas.. :X
===========
Serieuze oplossing: gaten en kieren afdichten en oude muizeval met pindakaas voor de blijvers.

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Opa_1960 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:58:
[...]

Werkt niet.. Ik heb 3 katten rondlopen, stinken als een otter, maar de muisjes blijven..
- Kat3 is de ergste (rode kater van 9kg).. Vangt muizen in de tuin, komt ze levend binnenbrengen (hapje voor de baas?) en loopt naar zijn voerbak om beloond te worden met Whiskas.. :X
===========
Serieuze oplossing: gaten en kieren afdichten en oude muizeval met pindakaas voor de blijvers.
Die drie katten lijden aan een heel menselijk kwaaltje: "ik dacht dat jij het zou doen"

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:21
[...]
Is jouw probleem niet gewoon dat je veel te veel voert? :P Gewoon een paar keer in de week een dag of 2 overslaan en ze leren het snel genoeg.
De katten in mijn familie zouden niet weten wat een blikopener of Whiskas is. Maar die katten wonen dan ook bij boeren, dus die vinden eten genoeg.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Trommelrem
Is een kat eigenlijk wel een goed idee?

Muis = wild
Kat = gedomesticeerd

Je hebt echt geen idee wat voor ziektes muizen meenemen. Je wilt niet dat je kat ineens allerlei ziektes krijgt.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:14
[...]

===========
Jouw katten zijn blijkbaar gewoon niet geschikt. :P
Trommelrem schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:34:

Muis = wild
Kat = gedomesticeerd

Je hebt echt geen idee wat voor ziektes muizen meenemen. Je wilt niet dat je kat ineens allerlei ziektes krijgt.
Zo kun je alles wel wegredeneren...

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Trommelrem schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:34:

Muis = wild
Kat = gedomesticeerd

Mijn katten hebben in twee huizen de muizen binnen een paar weken weggekregen. Meerdere muizen werden trots aan ons vertoond. Beide katten zijn nog steeds kerngezond.

• Trommelrem
Awsom schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:43:
Zo kun je alles wel wegredeneren...
Het gaat erom dat je met bepaalde dingen wel rekening moet houden. Mensen krijgen ook vaccinaties als ze bepaalde landen bezoeken. We gaan zelfs zo ver, dat we een prik nodig hebben als we in Nederland in een spijker trappen.

Maar een kat, die volledig gedomesticeerd is, die kun je wel gewoon wilde muizen laten eten? Ja, dat kan, alleen de kans op problemen is gewoon vele malen groter. Net als met roken. Die opdruk "Roken doodt" klopt niet, maar de opdruk "Roken vergroot de kans op de dood" zou wel kloppen. Dat is het dus ook met katten die je dergelijke wilde muizen geeft. Gelukkig zal een kat van 99 van de 100 muizen niet ziek worden, maar het is wel iets waar je wel rekening mee moet houden.

De essentie is dat het niet geheel correct is om een kat als huisdier te nemen als het doel is om muizen te bestrijden omdat er een risico aan zit waar de kat in dit geval niet voor kiest. Als de primaire reden is omdat je gewoon een leuk huisdier wilt en er ook voor wilt zorgen (maak ALTIJD een TCO voordat je een kat koopt), dan moet je nu ergens een kat vandaan halen. Als je een kat neemt primair vanwege de muizen, dan kun je beter een andere oplossing vinden :)

Maar ook bij een kat: TCO TCO TCO!!! TCO is bij huisdieren nog veel belangrijker dan bij de aanschaf van IT systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Zo, topic loopt hard :) Dank iig voor alle opties en ideeën!

Om heel eerlijk te zijn: ik heb nog geen muis gezien en ken ook niet het verschil tussen een verse en oude keutel. Ik heb echter héél veel keutels gezien en heeeeel veel sporen van muizen: knaagsporen, nesten etc.

Tevens zijn er teveel gaten om fatsoenlijk weg te werken, en hebben de muizen op diverse plaatsen zoveel muur weggevreten, dat er gaten van 10cm2 in vallen zodra je de muur aan raakt (isolatie achter gips-plaat).

De verhuurder zal enkel datgene doen wat in verhouding is met de huurprijs. Ik betaal € 200 pm en ze mogen gewoon opzeggen. Als ze dus een reparatie moeten uitvoeren die economisch niet uit kan, gooien ze me er liever uit.

Ik ga dus eens kijken naar een leen-kat (of leen-fret, maar daarvan zou ik zélf bang zijn dat hij achter 'n muur verdwijnt en niet meer terug komt en de pepermunt-olie (zou gewone munt-olie of eucalyptus-olie ook werken? die vind ik zelf nl. heerlijk). De TCO van een kat ben ik niet bang voor, ik heb m'n hele leven katten gehad en weet hoe het werkt :)

Heeft niemand ervaring met betaalde services trouwens? Op internet lees ik diverse services, maar is hier iemand die daar ooit gebruik van heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Betaalde services zoals bv van Rentokil zou ik niet aan beginnen, dat is nogal prijzig.

Hieronder nog enkele tips waarvan de meeste denk ik ook al genoemd zijn;

Planten en kruiden als muizenverjager
Er zijn planten en kruiden waar muizen van nature niet van houden. Enkele van deze kruiden en planten zijn chilipeper, kruidnagel, lavendel, kamille en pepermunt. Muizen hebben een hekel aan deze geuren, maar het zal ze niet tegen houden uw huis te betreden. Houdt u zelf niet van deze geuren dan is deze toepassing voor u geen optie.

Hygiëne is de beste preventie
Muizen in huis voorkomen door een goede hygiëne. Ze komen bij u naar binnen op zoek naar voedsel. Zeker als het weer binnenkort wat kouder gaat worden gaan ze op zoek naar onderdak.

Het is zaak dat er geen nestelplaatsen zijn en dat er geen voedsel voor handen is.Muizen kunnen een aantal dagen zonder water leven en ze eten tussen de 3 tot 5 gram voedsel per dag. Er hoeft dus niet veel te liggen om een aantal muizen te voeden.

Wees erop bedacht dat u elke vorm van voedsel opslaat en weg legt in afgesloten plastic bakken.

Enkele tips tegen muizen
Ruim oude dozen en papier op
Hou uw zolder opgeruimd
Laat geen afval open en bloot staan
Maak regelmatig uw keuken schoon. Ik bedoel hier de plaatsen waar u normaal gesproken niet zo vaak komt, zoals onder de ijskast, in de voorraadkast, onder de magnetron en oven.
Laat geen voer van huisdieren zoals honden, katten en vogels staan.
Strooi geen voedsel in uw tuin en zorg dat vetbollen op onbereikbare plaatsen hangen.
Hou alle ruimtes opgeruimd en laat geen spullen liggen waar u toch niet meer naar om kijkt.
Voorkom nestelplaatsen.

Maar de optie die ik toch het meeste voorbij zie komen is; Neem / leen een jonge kat/poes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 22:13
Gelukkig is er altijd wikihow nog:

Afbeeldingslocatie: http://pad3.whstatic.com/images/thumb/0/09/Humanely-Kill-a-Rodent-Step-16-Version-2.jpg/aid514202-728px-Humanely-Kill-a-Rodent-Step-16-Version-2.jpg.webp

Shoot the rodent in the head. A shot to the head should kill the rodent instantly. If you miss the head, quickly reload and shoot the rodent in the head to end its suffering. You should only do this if you are confident that you can kill it quickly, otherwise it is far from humane.
Even a clean shot will be bloody and distressing.

Bucket mice traps zijn praktischer, zelf makkelijk in elkaar te flansen. En mits je de muizen niet verzuipt maar gewoon ergens in een bos ofzo uit zet ook prima qua alternatief. Kunt er flink wat mee vangen, hier niet voor uitzetting bestemd:
Afbeeldingslocatie: http://static.fairfaxrural.com.au/multimedia/images/large/1215990.jpg

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-06 10:24
Dit is dus lang niet altijd waar. Zie reply van Opa_1960 en ook ik kan beamen dat het lang niet altijd werkt. Pas nog heeft een vriend van me een muis in huis gehad en de kat rende er voor weg. Ondanks de geur van de kat kwam de muis gewoon de woonkamer in en iedere avond was hij er weer. In zijn geval werkte vallen niet en uiteindelijk heeft hij hem met dd buks geschoten :X

Toen ik 2 jaar geleden mijn huis betrok zaten er ook redelijk wat muizen tussen plafond en vloer van de vliering. Voorheen woonden er een oud echtpaar en die hoorden waarschijnlijk niet meer zo goed. Ik heb elke keer een val gezet en na 8 dode muizen was de run wel zo'n beetje afgelopen. Af en toe hoorde ik er nog wel eens eentje lopen, maar dan was het een val zetten en klaar. Zodra je iets hoort moet je ze direct pakken. Als ze eenmaal binnen zijn gaan ze niet weg en voor je het weet heb je een nieuwe familie.
Later kwam ik er achter dat er buiten wat stootvoegen in de buitenmuur zaten die direct toegang tot de spouwmuur boden. Aangezien deze op gelijke hoogte met de grond zaten was dit dus wel een hele makkelijke toegangspoort voor muizen. Dichtgestopt met opgerold gaas en dat hielp.

Kijken of er ergens weak spots aanwezig zijn en vallen blijven zetten totdat je niets meer vangt, daarna nog een week blijven zetten. Als dadelijk de zomer is afgelopen en het koud begint te worden dan is het moment begonnen dat muizen de warme plekjes gaan opzoeken.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:01

Sport_Life

Solvitur ambulando

Het is heel simpel en al een paar keer gezegd, neem een kat. Is nog gezellig ook en je hebt nooit meer ergens last van.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Anoniem: 63975

-tom-562 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:21:
[afbeelding]

Deze zijn echt fantastisch, let op dat je wel de variant voor muizen koopt, die voor ratten heeft een sterkere veer en hakt de muis gelijk door midden. (aldus de verkoper bij de dierenwinkel waar ik ze kocht)

Pindakaas werkt super, beter dan blokjes Goudse kaas.

Leg ze ook in het midden van een krant of een groot stuk karton, als ze eenmaal dood zijn lopen de darmen leeg en dat wil je niet op je vloer hebben.

De muisjes trappelen nog even na maar binnen 5 seconden is het stil, een doodse stilte hahaha

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 10-09-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-07 17:58
Ardana schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:13:

Om heel eerlijk te zijn: ik heb nog geen muis gezien en ken ook niet het verschil tussen een verse en oude keutel. Ik heb echter héél veel keutels gezien en heeeeel veel sporen van muizen: knaagsporen, nesten etc.
Ik zou zeggen voel even. Een oude zal koud en droog aanvoelen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:57
Ardana schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:13:

Je zult ze op meerdere fronten moeten 'bestrijden' - wegnemen van de reden dat ze binnenkomen is belangrijkste en daarna zorgen dat er evt gevangen kan worden.

Dus, hygiene, geen nieuwe slaapplekken aanbieden (dozen, verpakkingsmateriaal etc) en afschrikwekkende dingen. M'n ouders en een vriend waren beide verrast over de hoogfrequente verschrikkers. Met klik-aan-klik-uit aansluiten en wachten tot de muizen weer door de tuin liepen - ding aan en muizen namen de benen. Sinds dat ding aan staat geen muis meer gezien, terwijl ze ze daarvoor dagelijks zagen rondlopen door de tuin (vogelvoer).

Kat is sowieso leuk, maar lang niet alle huiskatten jagen. Heb er nu 3, waarvan er 1 jaagt, van de voorgaande katten had ik 1 keer een poes die nog jaagde, de rest was gewoon aartslui.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Zo, terugkoppeling 3 weken na de verhuizing. Ik heb geen muis of muizekeutel meer gezien, helemaal nergens, dus ik ga er van uit dat het allemaal oude keutels waren, en dat met de langdurige leegstand de muizen vertrokken zijn.

Uiteraard hou ik m'n ogen open, maar voor nu vind ik het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:57
Ardana schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:19:
Zo, terugkoppeling 3 weken na de verhuizing. Ik heb geen muis of muizekeutel meer gezien, helemaal nergens, dus ik ga er van uit dat het allemaal oude keutels waren, en dat met de langdurige leegstand de muizen vertrokken zijn.

Uiteraard hou ik m'n ogen open, maar voor nu vind ik het wel best.
Ah precies, niets aan doen. Misschien komen ze weer als de winter begint, tis nu natuurlijk nog lekker buitenspeelweer :)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:26

MsG

Forumzwerver

Zou als ik jou was nog wel wat vallen neerzetten, dan weet je op den duur in ieder geval zeker dat ze er nog wel of niet meer zijn. Anders word je straks paranoia als je wel een keer wat geritsel hoort (dat had ik hier de hele tijd)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:19
-edit- topic geopend

[ Voor 113% gewijzigd door MaStar op 02-02-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim12345
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-03-2022
Hoi ,

Even een vraag voor de kenners ... Nu is gisteravond de Sint bij ons geweest en deze had de 4 voorletters van onze familieleden met pepernoten op de grond neer gelegd +/- 25 pepernoten totaal.
Nu vanmorgen was het feest er zat een pakje in de schoentjes alleen waren alle pepernoten verdwenen er lag geen kruimel meer....
Wij wonen in een nieuwbouwhuis nu heb ik deze week een muis zien lopen maar 25 pepernoten in een nacht en geen kruimel laten liggen ?
Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:20
@Jim12345 Dat was vast het cookie monster.

Het gezegde gaat dat als je overdag een muis in huis ziet lopen, dan heb je een plaag.
En wat je daar aan kan doen staat in vele vormen in dit to[ic.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:13
Jim12345 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:16:
Hoi ,

Even een vraag voor de kenners ... Nu is gisteravond de Sint bij ons geweest en deze had de 4 voorletters van onze familieleden met pepernoten op de grond neer gelegd +/- 25 pepernoten totaal.
Nu vanmorgen was het feest er zat een pakje in de schoentjes alleen waren alle pepernoten verdwenen er lag geen kruimel meer....
Wij wonen in een nieuwbouwhuis nu heb ik deze week een muis zien lopen maar 25 pepernoten in een nacht en geen kruimel laten liggen ?
Wat zou dit kunnen zijn?
Een van je kinderen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Jim12345 Je partner of eventueel (klein)kinderen die wél beseffen dat het niet handig is om pepernoten op de grond te laten liggen om te voorkomen waar dit topic 5 (!) jaar geleden voor gestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jim12345 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:16:
Wat zou dit kunnen zijn?
Stiekem toch een muis want je denkt toch niet dat ze uitgebreid gaan zitten dineren in de gang? Nope, spul gaat mee naar het nest / hol. Maar ja, het kan van alles zijn. Niet stiekem een andere ingang want er bestaan ook slangen die (peper)noten eten. Heb je een katten / honden / kinder-luikje en misschien last van eekhoorns / dassen / etc?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:04

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Trommelrem schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:15:
[...]

Volgens mij knagen ze daar gewoon doorheen. Aluminiumfolie in de gaatjes proppen werkt veel beter. Daar hebben ze echt een verschrikkelijke hekel aan.
@Ardana alufolie en staalwol

Edit........nvm....niet alles gelezen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 28-11-2021 14:38 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De dader en sluit ook het topic
Afbeeldingslocatie: https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/52b991e3e4b0f6f905f77ffe/1388427468355-5NUGAV6JUNH9Q23OLZ5U/muis_piep_sinterklaas.png

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.