Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Scuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-10 22:59
Hoi Tweakers,

Mijn Dell xps 15 is al een paar jaar oud en de videokaart heeft al een tijdje terug de geest gegeven. Met de introductie van de nieuwe nVidia kaarten en sinds gisteren de mobiele varianten is het tijd om een keuze te maken.
Mijn studententijd is inmiddels verleden tijd en ik ben dan nu ook niet meer op zoek naar een heel mobiel systeem. De videokaart van de huidige laptop is kapot deze is namelijk doorgebrand ik ben mede daarom aan het kijken naar een 17 inch laptop (groter dus beter airflow denk ik dan maar :) ) en een groter scherm kan geen kwaad.
Ik vind het leuk om in mijn vrije tijd lekker te kunnen gamen, echter is er beperkt ruimte in mijn appartement en zal mijn eetkamer ook dienstdoen als werkplek / gameplek, vandaar de keuze voor een laptop. Ik ben niet op zoek naar iets met heel veel ledjes en kleurtjes(minder is beter).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik ben van plan om ook deze laptop weer helemaal op te gaan gebruiken zoals ik met mijn twee voorgaande Dells ook heb gedaan, dat wil zeggen een jaartje of 4 - 5. In het begin wil ik toch wel heel graag alle games op Hoge settings kunnen spelen, maar begrijp dat dit t.z.t. niet meer mogelijk is. Ik zal de laptop zo nu en dan aansluiten op mijn TV via HDMI voor fifa en wil natuurlijk ook genieten van de nieuwste bugs in Battlefield 1, echter heeft de TV geen 4k en op 17 inch ga ik het ook niet zien dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoals ik al zei heb ik een voorkeur voor een rustigere laptop, mijn eerste keuze is vooralsnog gevallen op de
X•BOOK 17CL76 met quad-core en 1070 GTX. https://www.bto.eu/bto-x-book-17cl76.html (ik zie niet hoe ik mijn huidige selectie toe kan voegen)

Mijn vragen aan jullie:
- Heeft er iemand ervaring met deze laptop en/of vergelijkbare laptops ?
- Zijn er andere producenten die dit soort videokaarten in laptops stoppen die er niet uitzien als een kerstboom? (ik vrees dat Dell weer even op zich laat wachten, langer dan ik wil iig).

Qua budget, ik zie dat het ±€1700,- - €2000,- zal gaan kosten, minder is beter.

Groetjes,
Michael

Beste antwoord (via Scuur op 20-08-2016 13:02)

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 22:07
Ja RAM moet wel lukken, zijn meestal duidelijke slots voor waar die reepjes geheugen in moeten. Als je er onzeker over voelt mocht die tijd komen kijk dan gewoon goed rond op internet voor handleidingen. Het voordeel is dat BTO eigenlijk gewoon Clevo barebones neemt en er hun labeltje op plakt. Er zijn ook andere bedrijven zoals Xnotebooks die dit doen. Hierdoor worden de Clevo modellen door best veel mensen gebruikt en zijn de Clevo modellen er gemiddeld ook op ingesteld om relatief makkelijk componenten te wisselen. Anders zou het voor die bedrijven echt een rotklus zijn om dit soort customized laptops aan te bieden. Het voordeel hiervan is dat er ook veel handleidingen/YouTube filmpjes etc. bestaan die precies laten zien welke stappen je bij welk model moet doorlopen om een bepaald onderdeel te vervangen (afgezien van processor/grafische kaart natuurlijk want die zitten meestal gewoon vast op je motherboard).
Hiervoor moet je dan meestal wel zoeken op het modelnummer van je laptop. BTO geeft 'm nu de naam 17CL76 bijvoorbeeld, maar veel van de filmpjes zijn gebaseerd op het oorspronkelijke Clevo modelnummer. Die staat meestal gewoon onder op je laptop op een stikker. Zelf heb ik bijvoorbeeld een BTO van 5 jaar oud uit dezelfde serie (heb de 17CL35), maar dit is Clevo modelnummer W170HR.

Alle reacties

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:34
https://www.alternate.nl/.../product/1289676?lk=16681

Het toetsenbord lijkt op een discotheek op wielen maar die kleuren kan je uitschakelen of alleen wit zodat je toetsenbord verlichting heb voor de donkere dagen, verder voorzien van alle nieuwe features plus echt een goed scherm.

Uiteraard kan je ook wachten op dell om te kijken wat zij eruit gooien aan specs, het is maar net hoe lang je wilt wachten etc. Je kan altijd nog kijken naar de "oudere" GTX 970m of 980m kaarten kijken maar dat is aan jou.

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

• Scuur
Dank voor je reactie.
De laptop ziet er goed uit alleen weet ik niet of de 1060 gtx voldoet aan de toekomstbestendigheidseis en denk ik dat ik relatief veel geld neer leg voor de gimmicks waar ik geen gebruik van wens te maken. Of is puur kijken naar een 1070 gtx overkill voor wat ik omschrijf?

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-11 11:53
De ervaringen die ik om mij heen hoor over BTO zijn prima. Zelf heb ik een Clevo, deze zijn in nederland te koop bij laptopplus.nl

Op dit moment heben zij nog geen 17,3 inch met GTX 1070, wel al een 15,6 Inch : https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-p751dm2-g

Ik heb deze zelfde laptop met de 980m, die ongeveer gelijk performed aan de 1060, wat prima werkt, de koeling is goed en de gpu en cpu throttled nooit terug.

Ik zou zelf kiezen voor de GTX 1070 voor de toekomst, ik merk dat op 4K de 980m&1060 wel wat tekort gaan komen in de nabije toekomst en op HD zal dat over 2 a 3 jaar bereikt zijn.

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je BTO als optie beschouwd kan je ook kijken bij Xnotebooks, puur als alternatief. Op scherm gebied hebben ze soms wat leuke alternatieven. Zowel BTO, Laptopplus en Xnotebooks gebruiken (voornamelijk) Clevo Barebones.
  • 17.3" Full HD NVIDIA GTX1070M G-SYNC / 8.0GB GDDR5­ combinatie met HD 530 *
  • Intel Core i7 - 6700HQ - QUAD CORE (2.6GHz -3.5GHz) 6MB cache­ 45 Watt<
  • 15.6" FULL HD IPS (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCREEN
  • Freeze­ ( hoogste koelprestaties voor gaming en foto / videobewerking )
  • 16GB DDR4-2400 * KINGSTON HyperX Impact ( 2 x 8GB ) EXTREME PERFORMANCE
  • 256GB M.2 mSATA Samsung SM951 NVME READ: 2150 MB/s IOPS 300.000 - WRITE: 1260 MB/s IOPS 100.000
  • Verlicht toetsenbord QWERTY ­ * US *
  • Intel WiFi (300-867Mbps) M.2 AC 8260 vPro + Bluetooth­ 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 4.0, 4.1, BLE, 4.2 (Dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz)
  • 2 jaar carry in­
  • 15.6" - 16.4" Sleeve DICOTA DELUXE kleur Zwart i.p.v. gratis tas
Totaal voor € 1.914,50 (excl. OS)

Deze schem opties hebben ze daarnaast nog:
  • 15.6" 3K IPS (2880 x 1620) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCREEN Special deal !+€ 181,95
Als je voor een iets minder configuratie gaat, door bijvoorbeeld voor 8GB RAM te gaan en een normale SSD van 250 GB dan komt je al in de buurt van de 1.700 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door Lukin op 18-08-2016 13:26 ]

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:55
ALTERNATE biedt ook vaak Clevo-laptops aan (met dezelfde typenummers als bij BTO).
Vorig jaar heb ik daar ook een laptop gekocht. Een goedkopere laptop met dezelfde of hogere specs was niet te vinden.

• SebasC88
Overigens update laptopplus zijn site doorgaans op maandag (ook BTO laptops zijn meestal voor iets lagere prijs te halen bij laptopplus trouwens!) Dus ik gok dat ze volgende week dan ook deze BTO's met Pascal aanbieden en misschien ook de eerste pure Clevo's. Weet namelijk dat Clevo al wel modellen met Pascal aangekondigd heeft en die zijn hier en daar in buitenland ook al verkrijgbaar.

• Scuur
Dank voor alle reacties, het lijkt er op dat BTO een prima keuze is.
Nu begint de jacht op een kortingscoupon, iemand hier goede tips voor?
Dit wordt 'm:
X-BOOK 17CL76 met quad-core en GTX 1070

Processor en videokaart
1 x 17CL76: 17.3" mat Full HD IPS-scherm met Core i7-6700HQ quad-core en GTX 1070 8GB
Koelpasta
1 x Betere koelpasta voor de processor en de videokaart
Geheugenslot 1
1 x 8GB DDR4L (2133MHz), Team Elite
Geheugenslot 2
1 x 8GB DDR4L (2133MHz), Team Elite

SSD Slot 1 (M.2, SATA of PCI Express)
1 x 500GB Samsung 850 EVO Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0)
Wireless
1 x Intel® Dual Band Wireless-AC 8260 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.2
Keyboard / Toetsenbord taal
1 x Verlicht QWERTY-toetsenbord (US International) voor de 15CL76 / 17CL76
Besturingssysteem
1 x Windows 10 Pro UK incl. USB-stick - actie
Garantie
1 x 2 jaar carry-in garantie
Garantie uitbreiding LCD/TFT scherm
1 x 2 jaar pixelgarantie, bij een oplichtende pixel vervangen wij kosteloos je Full HD-scherm.
Gratis verzendkosten en draagtas ter waarde van € 44,95
1 x Luxe BTO tas tm 17 inch incl standaard muis en actiekit
Stichting de Thuiskopie
1 x Bij levering binnen Nederland neemt BTO de heffing van Stichting de Thuiskopie voor haar rekening.

[ Voor 6% gewijzigd door Scuur op 18-08-2016 20:50 ]

• SebasC88
Kortingscoupon weet ik niet, maar zoals ik in de vorige post zei: bij laptopplus verkopen ze ook BTO modellen, volgende week dan waarschijnlijk deze ook hoop ik. Het is geen wereld van verschil maar wel al gauw weer euro of 30 goedkoper.
Verder wat je kan doen is misschien afhankelijk van of je zelf beetje technisch bent. Veel componenten in die BTO laptops kan je zelf relatief makkelijk plaatsen/vervangen. Nu is die Samsung SSD geen standaard component en je zou kunnen kijken hoeveel het kost om deze Samsung te kopen ten opzichte van het kale model zonder harde schijf. Vaak is los kopen namelijk ook weer iets goedkoper en dan plaats je 'm gewoon zelf. Zelfde kan je ook met het RAM geheugen doen misschien. Misschien dat ook dit weer paar tientjes scheelt alles bij elkaar.

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-11 11:53
SebasC88 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:38:
Kortingscoupon weet ik niet, maar zoals ik in de vorige post zei: bij laptopplus verkopen ze ook BTO modellen, volgende week dan waarschijnlijk deze ook hoop ik. Het is geen wereld van verschil maar wel al gauw weer euro of 30 goedkoper.
Verder wat je kan doen is misschien afhankelijk van of je zelf beetje technisch bent. Veel componenten in die BTO laptops kan je zelf relatief makkelijk plaatsen/vervangen. Nu is die Samsung SSD geen standaard component en je zou kunnen kijken hoeveel het kost om deze Samsung te kopen ten opzichte van het kale model zonder harde schijf. Vaak is los kopen namelijk ook weer iets goedkoper en dan plaats je 'm gewoon zelf. Zelfde kan je ook met het RAM geheugen doen misschien. Misschien dat ook dit weer paar tientjes scheelt alles bij elkaar.
Dit is een goede tip inderdaad! Met de prijzen inclusief inbouwen komt het best hoog uit.

Mijn SSD's waren toen ook 30 euro per stuk goedkoper en het RAM was helemaal idioot, waar ik 16GB voor kon laten inbouwen heb ik zelf sneller RAM geplaatst van 32GB. Kijk dus ook even rond ;)

• Scuur
Dank voor die tip. Ik twijfel een beetje aan mijn eigen kundigheid bij het uitkiezen en plaatsen van een SSD schijf (hoewel het in klikken van een RAM module mij wel moet lukken). Ik heb een afspraak gemaakt bij BTO om te kijken naar de laptop voor volgende week vrijdag, dit geeft mij ook tijd om tussentijds te kijken naar andere acties die wellicht nog langskomen.

Acties:
  • Beste antwoord

• SebasC88
Ja RAM moet wel lukken, zijn meestal duidelijke slots voor waar die reepjes geheugen in moeten. Als je er onzeker over voelt mocht die tijd komen kijk dan gewoon goed rond op internet voor handleidingen. Het voordeel is dat BTO eigenlijk gewoon Clevo barebones neemt en er hun labeltje op plakt. Er zijn ook andere bedrijven zoals Xnotebooks die dit doen. Hierdoor worden de Clevo modellen door best veel mensen gebruikt en zijn de Clevo modellen er gemiddeld ook op ingesteld om relatief makkelijk componenten te wisselen. Anders zou het voor die bedrijven echt een rotklus zijn om dit soort customized laptops aan te bieden. Het voordeel hiervan is dat er ook veel handleidingen/YouTube filmpjes etc. bestaan die precies laten zien welke stappen je bij welk model moet doorlopen om een bepaald onderdeel te vervangen (afgezien van processor/grafische kaart natuurlijk want die zitten meestal gewoon vast op je motherboard).
Hiervoor moet je dan meestal wel zoeken op het modelnummer van je laptop. BTO geeft 'm nu de naam 17CL76 bijvoorbeeld, maar veel van de filmpjes zijn gebaseerd op het oorspronkelijke Clevo modelnummer. Die staat meestal gewoon onder op je laptop op een stikker. Zelf heb ik bijvoorbeeld een BTO van 5 jaar oud uit dezelfde serie (heb de 17CL35), maar dit is Clevo modelnummer W170HR.
Pagina: 1