Desktop fail na aansluiting vga/dvi koppelstuk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Corner man
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-01-2023
Mijn vraag
Nadat ik een 2de monitor aansloot met een dvi naar vga koppelstuk ging alles mis. Het begint met het niet werken van het 2de monitor, vervolgens skipte de pc de bios toegang nadat ik een restart deed zelfs de toegang optie in mijn OS was niet langer zichtbaar.
Battery Mobo gereset en weer kwam ik in inlog inplaats van het normale proces van mobo logo press del/f2 for bios keer op keer leek het langer te duren todat het beeld zwart bleef en niks meer zichtbaar was en de zoveelste reset was het gebeurd. Lampjes bleven uit van moederboard het start-up proces begon niet eens meer, geen geluid geen fans het lijkt volkomen dood als ik in de case kijk.
Ik heb helaas geen extra mobo of PS liggen om die te testen.

Ik ben nu zover dat de pc niet langer aan wil en heb letterlijk alles geprobeerd :alle kabels zitten op de goede plek en zijn correct aangesloten, alles is 1voor1 los gehaald ssd hdd diskd alle externe geelimineerd als oorzaak, motherboard battery vervangen,

Asus trooper b85, gtx 970 msi, corsair vengeance 2x 4gb 1600, Samsung 128gb ssd,hdd 2x 2tb, 750w be quit powerzone , I54460, Samsung s22d300,benq fp747 , os Windows 8.1 64bit

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en hoop dat iemand mij hier mee kan helpen

[ Voor 7% gewijzigd door Corner man op 18-08-2016 00:57 ]

Alle reacties

Verwijderd

Misschien kun je even vertellen waar dat systeem uit bestaat, ik heb helaas mijn glazen bol niet bij mij.
Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

• Corner man
Geupdate

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerste waar ik aan denk bij dit soort ongein na aansluiten kabel is aardingsproblemen (PC wel geaard, monitor niet, of omgekeerd) waardoor lekspanning is gaan lopen tussen de apparaten wat schade aangericht heeft.

Maar goed, dat is puur een gok.

KIjk hier voor tips:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Uiteindelijk zul je onderdeel voor onderdeel moeten uitsluiten om te achterhalen exact waar het mis gaat.

Oslik blyat! Oslik!

• Corner man
Ik heb alles uitgesloten zoals hierboven staat behalve de PS en MOBO aangezien ik geen spare heb

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Corner man schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:16:
Ik heb alles uitgesloten zoals hierboven staat behalve de PS en MOBO aangezien ik geen spare heb
Als je al het andere geprobeerd hebt (incl buiten de kast testen), is het toch een kwestie om die twee uit te sluiten. Moederbord is wat lastiger dan voeding. Dat kun je makkelijk doen met een tweede systeem ernaast: trek de ATX 20/24p en ATX 12V stekkers los in beide kasten, prik de kabels van de andere voeding op jouw moederbord.

Werkt wel: voeding dood, vervangen.
Werkt niet: hoogstwaarschijnlijk moederbord dood.

Oslik blyat! Oslik!

• Corner man
Ik heb net een andere voeding geprobeerd, kreeg hetzelfde effect niets werkt.
Ik kan dan ook niet anders concluderen dat het moederboard het loodje heb gelegd. Garantie was er nog net repost, zodra het nieuwe mobo binnen is en getest dan update ik dit.

• Corner man
Mobo niet defect volgens fabrikant...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Corner man schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 03:43:
Mobo niet defect volgens fabrikant...
Dan is dus toch iets niet goed uitgesloten. Terug naar stap 1: moederbord buiten kast met enkel voeding, CPU+koeler en enkele DIMM erin.

Oslik blyat! Oslik!

• Corner man
Eindelijk mobo terug, was kwijt geraakt volgens post.nl.....
Mobo,voeding,ssd,1ddr3 ram en pc doet het weer ... Het volgende probleem is begonnen , de pc start op en gaat direct naar het bootmenu zonder dat ik daar opdracht voor geef.
Geen optie om in windows te komen.
Bij het opstarten lijkt het wel alsof de pc zichzelf downgrade 2 sec nadat ik de powerknop in heb gedrukt

Verwijderd

Welk bootmenu? Dat van de uefi? Staat de ssd daar niet tussen?
Is de opstartvolgorde in de uefi goed ingesteld?

• Corner man
Bios, default settings gehanteerd, ssd als prio

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:31

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Probeer eens de bios te resetten dmv de Jumper op het moederbord.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Corner man
Ssd was de oorzaak, bedankt iedereen voor het advies

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Corner man schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:30:
Ssd was de oorzaak, bedankt iedereen voor het advies
Tip voor de volgende keer:
Corner man schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:16:
Blijkbaar viel dat "alles" wel mee dus. We zouden je nooit geadviseerd hebben je moederbord op te sturen als je in plaats van "alles" exact opgenoemd had wat je uitgesloten had en je SSD had daar niet tussen gestaan. Volgende keer niet zo snel "alles" roepen dus en explicieter aangeven wat je wel en niet gedaan hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

• Corner man
Zoals eerder aangeven heb ik alles uitgesloten en bleek toch duidelijk dat er een probleem was met de voeding/mobo.
Dit werd bevestigd door een ritje naar de lokale computer winkel die dit ook getest hebben zonder externe apparaten.....
Het probleem is dan ook verholpen en dat is het enige wat telt voor mij, desondanks kan ik je wat verwarde reactie wel begrijpen.
Pagina: 1