Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop Laptop tbv video en fotobewerking en games (+/-1500)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Caun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08-2024
Beste heren en dames,

Ik heb een aankoopadvies vraag. Ik ben inmiddels aardig wat avondjes aan het lezen en googlen, maar bij deze richt ik mij toch ook maar tot de kenners en wannabe-kenners op Tweakers. Zelf kom ik namelijk niet tot een besluit.

Ik ben op zoek naar een strakke niet al te grootte laptop van max 16" (bijv 15.6) en minimaal 14" (als ik een groter scherm nodig heb koppel ik die wel aan).
Dit omdat ik de laptop toch ook graag gemakkelijk mee wil kunnen nemen zonder mij een bult te sjouwen en niet in de laatste plaats om comfortabel op schoot te houden terwijl ik op de bank hang.

Ik wil deze laptop gebruiken voor foto- en video bewerking (ik heb geen plannen voor 4k bewerking) en een mooie game hier en daar. Omdat ik mijn hele leven al een windows gebruiker ben en op meerdere bronnen lees dat de video bewerking capaciteit van windows machines niet onder doet aan apple, hou ik het toch liever bij windows. Apple kost ook een lieve duit voor redelijk gelijke specs, al krijg je dan ook mooie software erbij. Anyway.. to the point.

Mijn budget ligt rond de € 1.500,- waarbij lager uiteraard voorkeur heeft, maar 100 euro erboven acceptabel kan zijn indien ik er minimaal 5 jaar mee voorruit kan.
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren.

Mijn spec wensen zijn ten minste het volgende:
  • Tussen de 14"en 16" van formaat.
  • Intel i7 6700
  • GTX 970M
  • (omdat ik heb gelezen dat deze toch een behoorlijk stuk beter was dan de 960)
  • 8gb DDR4, bij voorkeur 16gb (of 4 het echt waard is boven 3 voor de prijs ben ik nog niet achter)
  • 128gb SSD
  • 1tb HDD (liefst 7200 rpm)
  • SD-kaartlezer
  • HDMI uitgang
  • een besturingssysteem (zoals win 10)
Een laptop met 16gb DDR3 en een 980M gpu kan nog een alternatief zijn.
Ook heb ik liever een mat scherm, maar prijs vind ik belangrijker.

De laptop best buy guide van augustus 2016 heeft geen opties die voldoen aan mijn spec wensen.
De laptop best buy guide van juni 2016 was wel informatief, maar bevat alleen grote laptops (17").

Bekeken..
Ik heb een mooie aanbieding bij alternate gezien (deze MSI GT72 6QE-Dominator G Heroes Special) maar vanwege de vele opsmuk en grootte is hij voor mij afgevallen.
De X-BOOK 15CL78 was afgevallen nadat ik keuze had gemaakt voor m'n spec wensen en ook een OS had aangevinkt. Dan kom ik op €1.811 uit.
Deze Medion Erazer X7835 viel af vanwege het grote scherm.
De MSI GS40 6QE-078NL voldoet prima, maar is net zo duur als optie 6 en heeft 8 gb DDR4 minder.

Bekeken en wat aardig voldoet..
optie 1 - Deze MSI MS-16L1 voldoet goed als de configuratie conform mijn wensen is aangepast, maar volgens mij zit er geen HDD in. Met 16gb en i7 6700 kom ik op €1.547 uit.
optie 2 - Deze Clevo P650RE6 is €20 goedkoper dan die hierboven, maar dan ook zonder HDD en 8 gb DDR4.
optie 3 - De MSI GS40 6QE-012NL (Phantom) is mooi compact (maar kennelijk heeft 15.6" mijn voorkeur boven 14" vanwege fotobewerking). Hij voldoet verder goed, maar is €100 euro duurder dan budget en heeft 8gb DDR4.
optie 4 - De X-BOOK 15CL76 waarbij ik maar 8gb heb gekozen vanwege de GTX 1060, maar wel een 1tb (5400rpm) en win10 erbij heb gedaan, kom ik boven budget met €1.627, maar misschien is die gpu dat wel waard?
optie 5 - Deze HP Pavilion 15-bc035nd staat in principe niet op m'n lijstje vanwege de 960 gpu. Maar de prijs is wel erg aantrekkelijk.
optie 6 - De Acer Predator G9-591-7110 voldoet uitstekend, maar is €1.649.
optie 7 - De ALTERNATE 15CL78 voldoet goed, maar geen OS en precies op budget.

Ik ben erg benieuwd naar jullie adviezen en/of alternatieven!
Alvast bedankt voor het meedenken.

Beste antwoord (via Caun op 19-08-2016 21:36)

• N. Meijer
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:46
mogelijk kan je beter wachten tot er wat meer releases zijn van de GTX 1060.
Als ik het goed begrijp komt de 1060 redelijk in de buurt van een GTX 980.
Dus de 1060 is een leuke optie, en mogelijk wordt de 9xx serie iets goedkoper ?

Optie 2 heb je trouwens ook al in de 1060 variant. vanaf 1200,- moet nog wel ram / hdd in.
Echter zit er geen 4K scherm in.
https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-p650rp6-g
Bij laptopplus kan je ook nog 50 euro korting krijgen. (Via advertentie op marktplaats)

PS:
1) Jouw optie 2 heeft een Azerty toetsenbord, ik weet niet of je dat handig vindt :)
2) Jouw optie 7 heeft een 6700K Desktop cpu. Opzich mooi maar slurpt waarschijnlijk wat meer batterij dan de HQ versie.
3) Bij de barebones kan je eventueel ook nog op ram/hdd te besparen door deze elders te kopen en er zelf in te prikken. zo wordt een 120€ Hdd nog maar 60 - 70 euro, en 60 euro voor 8gb ram nog maar 35 - 40 euro

[ Voor 40% gewijzigd door N. Meijer op 17-08-2016 23:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• N. Meijer
mogelijk kan je beter wachten tot er wat meer releases zijn van de GTX 1060.
Als ik het goed begrijp komt de 1060 redelijk in de buurt van een GTX 980.
Dus de 1060 is een leuke optie, en mogelijk wordt de 9xx serie iets goedkoper ?

Optie 2 heb je trouwens ook al in de 1060 variant. vanaf 1200,- moet nog wel ram / hdd in.
Echter zit er geen 4K scherm in.
https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-p650rp6-g
Bij laptopplus kan je ook nog 50 euro korting krijgen. (Via advertentie op marktplaats)

PS:
1) Jouw optie 2 heeft een Azerty toetsenbord, ik weet niet of je dat handig vindt :)
2) Jouw optie 7 heeft een 6700K Desktop cpu. Opzich mooi maar slurpt waarschijnlijk wat meer batterij dan de HQ versie.
3) Bij de barebones kan je eventueel ook nog op ram/hdd te besparen door deze elders te kopen en er zelf in te prikken. zo wordt een 120€ Hdd nog maar 60 - 70 euro, en 60 euro voor 8gb ram nog maar 35 - 40 euro

[ Voor 40% gewijzigd door N. Meijer op 17-08-2016 23:39 ]

• Caun
Dag N. Meijer, tnx voor je reactie.
Nee, een azerty keyboard lijkt mij niet zo handig idd. :) was me niet opgevallen.

Ik heb even gekeken naar je voorstel en dat is ook een nette.
15,6 inch Clevo P650RP6-G GTX 1060
+ Arctic MX-4 Extreme koelpasta
+ 16GB HyperX IMPACT 2133MHz SODIMM DDR4 (1 x 16GB)
+ 120GB HyperX SAVAGE 2.5" SSD, SATA 6 Gb/s (upto 560MB/sR | 360MB/sW)
+ 1TB SEAGATE HYBRID 2.5" SSHD Drive, SATA 6 Gb/s, 64MB CACHE (5400 rpm)
+ 1 jaar dode pixel garantie inclusief arbeid & vervoer kosten
Komt op €1.459,66 bij die website. €100 euro erbij om ergens Win10 64bit vandaan te halen en ik zit voor 50 euro boven budget op een GTX1060. Dat is wel nice!
Inderdaad denk ik om dan de ssd, hdd (7200rpm) en ddr4 elders vandaan te halen. Weet je hier een goed adres voor? Dat zou betekenen dat ik met die marktplaatskorting zelfs op budget uit kan komen en toch aan al m'n spec wensen kan voldoen.

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik heb sinds een maand of 2 deze HP Omen (€999,-) http://store.hp.com/Nethe...d=F1F08EA&opt=ABH&sel=NTB
Als ik tijd heb schrijf ik nog een review. Hij heeft 1TB+128GB, GTX 960M en i5-6300HQ.
De processor en SSD zijn niet de allersnelste, maar wel heel zuinig. Ik verbruik meestal maar 7,5 a 8W (licht browsen), en hij verbruikt nooit meer dan 30W (bij batterijopladen meer, dan zag ik soms 55W). De 120W voeding is oversized.
Het voordeel is dat de koeling altijd mooi stil is en dat de accu lang mee gaat.
Ik ben zeer te spreken over het scherm: is mat, scherp en van echte HD kwaliteit. Ik gebruik een leesbril om er met de neus bovenop te zitten en zie geen onregelmatigheden.
Ik moest aan het rode toetsenbord wat wennen, want het is niet zo goed leesbaar. Maar de verlichting helpt! En hij typt wel goed.
Er is een vergelijkbare HP-Pavillion voor €899. Maar die vond ik wat zwakker aanvoelen (rammelt meer en doorverend plastic. Bij deze HP Omen heb ik in ieder geval het 'gevoel' iets meer de HP-kwaliteit te hebben die ik gewend was.
Ik vind de 128GB SSD aan de (te) kleine kant, 256GB is eigenlijk mijn minimum. Te meer omdat Win10 van de 1TB HD nauwelijks gebruik maakt. Maar als je veel films/foto's opslaat kan je wel even vooruit
Als je een degelijke laptop zoekt die met gemak zonder een hoop geblaas 'alles' (bij games zucht ie wel wat harder) aan kan, hij lijkt alles op zijn sloffen te kunnen doen, dan kan ik je deze Omen aanraden. Misschien niet als je gaat voor de allerbeste technische specs, maar dan moet je veel meer geld spenderen en ventilatorherrie voor lief nemen. Ik betwijfel dan wel of je daar praktisch plezier van hebt.
Ik heb deze HP Omen wat overhaast moeten kopen. Hij leek me achteraf eerst wat duur ivm Pavillion, maar ik heb er helemaal geen spijt van. Ik wou ook helemaal geen games laptop. Maar hij is degelijk en heeft goede looks, carbon style en is slank. Hij bezit veel stille reserves (beeldscherm, opslag, accu, koeling).

• N. Meijer
Bij laptopshop is het ram niet zo heel duur dus waarschijnlijk makkelijker om het ram daar er bij te nemen.

Hardeschijf/ssd mogelijk elders wel goedkoper. Kijk daar even op de tweakers pricewatch voor winkels die dat verkopen.
Zou hem bijna zelf kopen, maar ik wacht het toekomstige aanbod nog even af :)

• Caun
Zoals deze?https://tweakers.net/pricewatch/531417/wd-black-sata-6gb-s-wd10jplx-1tb/specificaties/

• N. Meijer
Jah dat zal vast en zeker een prima schijfje zijn.

Echter moet je even opletten.
Je hebt 7 en 9,5mm dikke schijven (staat in de specs erbij),
Ik weet niet wat voor hoogte beschikbaar is in de laptop.

Met 7mm zit je altijd goed, Anders moet je even navraag doen of 9,5 er ook in past.

• Caun
"Two changeable 2.5” 7mm(H) HDD/SSD (RAID 0/1), or One changeable 2.5”9.5mm(H) HDD/SSD, SATA interface" ... toch maar een andere zoeken..

• Caun
Uiteindelijk gekozen voor een 480 ssd ipv een 128ssd en 500gb hdd. Als ik later meer nodig heb ik kan ik altijd bijprikken. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt.
Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1