Mijn vraag
Ik heb een tijdje geleden een desktop samengesteld maar heb al sinds het begin het probleem dat op random momenten het apparaat vast hangt. Het vast hangen stopt niet (eenmaal ongeveer 3 uur gewacht) en er is dus een hard-reboot nodig.
Hardware
Relevante software en hardware die ik gebruik
De BIOS en drivers zijn up-to-date.
OS is Windows 10 (anniversary update)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gekeken naar de temperaturen door realtemp aan te zetten op mijn 2de monitor. Deze waren normaal (50-60 graden tijdens gaming)
Ik heb alle kabels nagelopen van de hardware
Windows opnieuw geïnstalleerd
Randapparatuur verwijderd
Ik weet op het moment niet wat ik hier aan kan doen of aan welk stuk hardware het ligt. Zolang ik niet weet aan welke hardware het ligt kan ik ook niks oplossen.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen om te vinden waar deze problemen aan liggen?
Ik heb een tijdje geleden een desktop samengesteld maar heb al sinds het begin het probleem dat op random momenten het apparaat vast hangt. Het vast hangen stopt niet (eenmaal ongeveer 3 uur gewacht) en er is dus een hard-reboot nodig.
Hardware
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 296,81 | € 296,81 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 69,50 | € 69,50 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 78,50 | € 78,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA | € 76,90 | € 76,90 |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,50 | € 94,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 149,89 | € 149,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.049,05 | |
Relevante software en hardware die ik gebruik
De BIOS en drivers zijn up-to-date.
OS is Windows 10 (anniversary update)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gekeken naar de temperaturen door realtemp aan te zetten op mijn 2de monitor. Deze waren normaal (50-60 graden tijdens gaming)
Ik heb alle kabels nagelopen van de hardware
Windows opnieuw geïnstalleerd
Randapparatuur verwijderd
Ik weet op het moment niet wat ik hier aan kan doen of aan welk stuk hardware het ligt. Zolang ik niet weet aan welke hardware het ligt kan ik ook niks oplossen.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen om te vinden waar deze problemen aan liggen?