Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc upgrade (€ 500 )

Pagina: 1
Acties:

• Sakhmet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-11 14:32
Ik ben bezig met het upgraden van mijn game pc. Nu zit ik alleen te twijfelen welke van de twee mogelijke upgrade mij nu echt een verbetering gaat geven

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
op de eerste plaats gamen, veel wow maar ook graag de nieuwere fps games (momenteel division/overwatch). Ook ben ik als hobby thuis nog wel bezig met wat 3d ontwerp programma's, visualisatie's. Dit heeft geen voorrang in de keuze voor componenten. Mogelijk in de toekomst naar een beter scherm en gamen op 2560x1440 ipv 1920x1080

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor nu de max prijs 500 euro, dit omdat er tijdje geleden al nieuwe videokaart is aangeschaft.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

onderstaand is mijn huidige configuratie:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4570 Boxed€ 202,51€ 202,51
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 136,-€ 136,-
1Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate€ 290,-€ 290,-
1HP 2510i (WD005AA) Zwart€ 0,-€ 0,-
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,51

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

ik heb twee upgrade mogelijkheden volgens mij, enkel overstap naar i7 of overstap naar combi mobo-cpu-geheugen i5 skylake

optie 1:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 246,50€ 246,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 477,40

optie 2:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 348,90€ 348,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 348,90

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
enkel intel als cpu

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
ben wel van plan om de processor wat omhoog te gooien, er zal dus ook een cooler bij moeten. Deze kan ik ook later aanschaffen en erop zetten ivm kosten

Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar argumenten voor de verschillende optie's. Ga ik met de overstap naar de skylake processor en nieuw ddr4 geheugen echt een verbetering zien in het gamen. Of wordt dit verschil minimaal en kan ik beter gaan voor een i7 van de vorige generatie met een hogere klok.

Of hebben mede tweakers nog betere suggesties??

ps. wel altijd afgevraagd of mijn voeding nog toereikend is voor de spullen die ik momenteel erin heb zitten en nog wil gaan toevoegen

red een boom - eet een bever

Verwijderd

Wat denk je te bereiken met een 'snellere' cpu? Ik zie geen significante prestatieverbetering.
Wat kom je op dit moment tekort? Aantal fps? Ik weet het niet, volgens mij heb je nog een heel capabel systeem. De enige upgrade die ik kan bedenken is een GTX 1070 zodat je meer fps in je games hebt maar of je daar veel van gaat merken op een 75 Hz monitor vraag ik mij af.
Skylake gaat je iig niets extra's brengen.

De voeding kan wel 2 videokaarten aan dus daar hoef je niet over in te zitten.

• Bastian1
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-11 13:48
Je gaat met de overstap naar skylake niet echt verbetering zien qua performance. Hij zal waarschijnlijk wat zuiniger zijn in wattage, maar ik denk niet dat dat of warmte een probleem voor je zijn.

Ddr4 Is leuk, maar ook daar zul je geen verandering merken in gaming of je in hobby van virtualisatie.

Voor virtualisatie om performance boosts te krijgen zouden meer cores voor meer verbetering moeten zorgen. Dan zou (voor virtualisatie) inderdaad een (i7 6800+) 6-core skylake wat leuker zijn, maar dan ben je bezig met het bouwen van een duurder en geheel nieuw systeem waarbij je meteen een goede nieuwe graphics kaart kunt toevoegen. Dit is echter niet het antwoord op jou vraag ;-).

Hyperthreading van i7 chips zijn geen extra cores, maar zorgen met de juiste optimalisaties voor het meest efficiënte gebruikt van al je cores. In de toekomst misschien leuk voor gaming, maar op dit moment nog niet echt nodig bij dx11 games. (Het nieuwe dx12 zou hier verandering in moeten brengen, maar die games komen pas volgend jaar en zijn AAA-games)

Voor gaming zit het probleem in ieder geval niet in je processor of je ram.
Als ik het zo zie niet eens in je graphics kaart! De 390 zou zo'n beetje gelijk moeten presteren als de nieuwe rx 480 van amd en die zit net rond de nieuwe gtx 1060 van nvidia.

Bij de games die jij speelt, (en in ieder geval overwatch en andere moba's) is jou systeem op papier ruim voldoende op redelijke settings.

Als je met AAA-games wilt beginnen zou een graphics kaart upgrade misschien aan te raden zijn, maar zelfs daar heb je genoeg aan je rx 390 als je niet voor 'ultiem 60fps' wilt gaan.

Op 1080p gamen is de rekenkracht van je systeem op redelijke settings (misschien zelfs op high en ultra) nog prima te doen.

Als je op 1440p wilt gaan gamen zou ik enkel de grafische kaart gaan vervangen (als je de monitor hebt vervangen en je zichtbaar minder goede game-ervaring hebt)

Nou, dit was weer een lange post. ;-)
Ik hoop dat je er wat mee kan!