Ik ben bezig met het upgraden van mijn game pc. Nu zit ik alleen te twijfelen welke van de twee mogelijke upgrade mij nu echt een verbetering gaat geven
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
op de eerste plaats gamen, veel wow maar ook graag de nieuwere fps games (momenteel division/overwatch). Ook ben ik als hobby thuis nog wel bezig met wat 3d ontwerp programma's, visualisatie's. Dit heeft geen voorrang in de keuze voor componenten. Mogelijk in de toekomst naar een beter scherm en gamen op 2560x1440 ipv 1920x1080
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor nu de max prijs 500 euro, dit omdat er tijdje geleden al nieuwe videokaart is aangeschaft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
onderstaand is mijn huidige configuratie:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb twee upgrade mogelijkheden volgens mij, enkel overstap naar i7 of overstap naar combi mobo-cpu-geheugen i5 skylake
optie 1:
optie 2:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
enkel intel als cpu
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
ben wel van plan om de processor wat omhoog te gooien, er zal dus ook een cooler bij moeten. Deze kan ik ook later aanschaffen en erop zetten ivm kosten
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar argumenten voor de verschillende optie's. Ga ik met de overstap naar de skylake processor en nieuw ddr4 geheugen echt een verbetering zien in het gamen. Of wordt dit verschil minimaal en kan ik beter gaan voor een i7 van de vorige generatie met een hogere klok.
Of hebben mede tweakers nog betere suggesties??
ps. wel altijd afgevraagd of mijn voeding nog toereikend is voor de spullen die ik momenteel erin heb zitten en nog wil gaan toevoegen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
op de eerste plaats gamen, veel wow maar ook graag de nieuwere fps games (momenteel division/overwatch). Ook ben ik als hobby thuis nog wel bezig met wat 3d ontwerp programma's, visualisatie's. Dit heeft geen voorrang in de keuze voor componenten. Mogelijk in de toekomst naar een beter scherm en gamen op 2560x1440 ipv 1920x1080
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor nu de max prijs 500 euro, dit omdat er tijdje geleden al nieuwe videokaart is aangeschaft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
onderstaand is mijn huidige configuratie:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4570 Boxed | € 202,51 | € 202,51 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 136,- | € 136,- |
| 1 | Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate | € 290,- | € 290,- |
| 1 | HP 2510i (WD005AA) Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 628,51 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb twee upgrade mogelijkheden volgens mij, enkel overstap naar i7 of overstap naar combi mobo-cpu-geheugen i5 skylake
optie 1:
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 246,50 | € 246,50 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 148,95 | € 148,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 81,95 | € 81,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 477,40 | |
optie 2:
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 348,90 | € 348,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 348,90 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
enkel intel als cpu
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
ben wel van plan om de processor wat omhoog te gooien, er zal dus ook een cooler bij moeten. Deze kan ik ook later aanschaffen en erop zetten ivm kosten
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar argumenten voor de verschillende optie's. Ga ik met de overstap naar de skylake processor en nieuw ddr4 geheugen echt een verbetering zien in het gamen. Of wordt dit verschil minimaal en kan ik beter gaan voor een i7 van de vorige generatie met een hogere klok.
Of hebben mede tweakers nog betere suggesties??
ps. wel altijd afgevraagd of mijn voeding nog toereikend is voor de spullen die ik momenteel erin heb zitten en nog wil gaan toevoegen
red een boom - eet een bever