Toon posts:

Prepaid voorwaarden - bereikbaarheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist contact gehad met Vodafone aangezien mijn ontvangst een rood kruisje aangaf en ik niet meer kon bellen. Nu blijkt dat mijn nummer weer is toegeëigend door Vodafone omdat ik lange tijd niet heb gebeld (of heb opgewaardeerd volgens mij). Ik vind dit een hele vreemde gang van zaken. Ik heb veel contacten die mijn nummer hebben en omdat ik een langere periode niet actief ben geweest met het nummer wordt het zonder pardon inactief gezet en kan ik het niet meer heractiveren. Tevens wordt het nummer mogelijk in de toekomst weer opnieuw uitgegeven. Dit houdt dus in dat mijn contacten indien ik ze niet allemaal informeer ooit naar een ander persoon bellen.

Ik ben het nummer definitief kwijt is mij gemeld en that's it, inclusief beltegoed dat er nog op stond. Nu mijn concrete vraag: ik wil uiteraard weer bereikbaar zijn voor mijn contacten maar wie weet een provider waarbij dit 'afpakken van je nummer' niet kan gebeuren? Of is dit een algemene voorwaarde bij alle providers? Hoop dat iemand op het forum hier veel vanaf weet, zodat ik zelf inderdaad niet van alle providers de voorwaarden helemaal hoef door te nemen.

Groet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Voor zover ik weet is het een voorwaarde bij alle providers. Een nummer mag overigens pas na twee jaar na afsluiting weer hergebruikt worden.
Kruidvat mobiel koop je voor 5 euro, als je 1 keer per jaar belt of sms't, blijft het nummer van jou. Bellen kost (nu) 0,09 Euro evenals sms'en, dus in theorie kan je minimaal 50 jaar daarmee vooruit als de tarieven gelijk blijven en je niet vergeet om een 'bel of sms een keer' alert voor elke 11 maanden (voor de zekerheid) in te stellen.
Kruidvat is een van de weinige providers waar een jaar als termijn geldt, het gros verloopt na zes maanden niet bellen.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
enigmafan schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:49:
Voor zover ik weet is het een voorwaarde bij alle providers. Een nummer mag overigens pas na twee jaar na afsluiting weer hergebruikt worden.
Kruidvat mobiel koop je voor 5 euro, als je 1 keer per jaar belt of sms't, blijft het nummer van jou. Bellen kost (nu) 0,09 Euro evenals sms'en, dus in theorie kan je minimaal 50 jaar daarmee vooruit als de tarieven gelijk blijven en je niet vergeet om een 'bel of sms een keer' alert voor elke 11 maanden (voor de zekerheid) in te stellen.
Kruidvat is een van de weinige providers waar een jaar als termijn geldt, het gros verloopt na zes maanden niet bellen.
Kijk , dat is erg nuttige informatie voor iemand zoals ik. Super. Dankjewel. En je kunt dus een alert instellen op een mobiel blijkbaar? Dat is wel heel erg handig inderdaad. Heb een LG 320d.

I.i.g. bedankt! Dat wordt dus Kruidvat eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:18
Je kunt ook een sim only nemen voor een paar euro per maand. Het nummer is dan van jouw zolang je de rekening blijft betalen.

Bij prepaid moet je blijven opwaarderen elke 3/6 maanden.

[ Voor 19% gewijzigd door jeroen3 op 17-08-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:52:
Je kunt ook een sim only nemen voor een paar euro per maand. Het nummer is dan van jouw zolang je de rekening blijft betalen.

Bij prepaid moet je blijven opwaarderen elke 3/6 maanden.
Nog de overweging waard, alhoewel ik liefst geen contracten heb e.d. Kruidvat was 1 keer per 12 maand dus dat klinkt wel goed. Iig bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:01
Ik had dat ook bij VF, maar niet voor ik eerst nog een brief en wat sms-jes over de naderende afsluiting kreeg.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:25:
Ik had dat ook bij VF, maar niet voor ik eerst nog een brief en wat sms-jes over de naderende afsluiting kreeg.
Maar dan had je een abonnement denk ik? Ik heb gewoon een prepaid kaart gekocht destijds, simlockvrij, dus men weet geen adres (in ieder geval niet officieel). Maar verder geen enkele waarschuwing of melding gehad. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:01
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:59:
[...]
Maar dan had je een abonnement denk ik? Ik heb gewoon een prepaid kaart gekocht destijds, simlockvrij, dus men weet geen adres (in ieder geval niet officieel). Maar verder geen enkele waarschuwing of melding gehad. :'(
Prepaid, maar wel geregistreerd (want extragratis tegoed).

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:15:
[...]

Prepaid, maar wel geregistreerd (want extragratis tegoed).
Ah vandaar, dus ook extragratis melding van gebruik uw mobiel anders vervalt het, das dan wel een voordeeltje geweest Had mij ook wat ellende bespaart...:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
enigmafan schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:49:
Kruidvat mobiel koop je voor 5 euro, als je 1 keer per jaar belt of sms't, blijft het nummer van jou.
Volgens dit is bellen niet genoeg maar moet je 1x per jaar opwaarderen, à minimaal €7.50. Wat goedkoper is bijvoorbeeld Hema (beltegoed ook 1 jaar geldig maar minimaal opwaardeerbedrag €5) of KPN of T-Mobile (bij beide beltegoed onbeperkt geldig maar wel minimaal 1x per half jaar bellen of sms-en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:18
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:52:
[...]

Nog de overweging waard, alhoewel ik liefst geen contracten heb e.d. Kruidvat was 1 keer per 12 maand dus dat klinkt wel goed. Iig bedankt voor je reactie.
Je kunt prima een maandelijks contract nemen. Zit je er geen jaar aan vast. Dat kan al voor 3 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
asmi schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:50:
[...]

Volgens dit is bellen niet genoeg maar moet je 1x per jaar opwaarderen, à minimaal €7.50. Wat goedkoper is bijvoorbeeld Hema (beltegoed ook 1 jaar geldig maar minimaal opwaardeerbedrag €5) of KPN of T-Mobile (bij beide beltegoed onbeperkt geldig maar wel minimaal 1x per half jaar bellen of sms-en).
Juist, dus de ene provider eist dat je minimaal bedrag opwaardeert in tijd x, en de ander zegt weer dat je dit niet hoeft te doen maar wel moet bellen eens per half jaar. Dus samenvattend wordt een mobiel nummer nooit vanjezelf en ben je altijd gehouden aan bepaalde voorwaarden wil het niet weer teruggenomen worden. Het een of het ander komt dus neer op 2 keer per jaar een actie (bellen) of 1 keer per jaar een actie (opwaarderen). Dan trekt mij het laatste toch meer eigenlijk. Zal nog even goed kijken of ik daarbij ook niet nog eens eens per half jaar dien te bellen. Liefst kocht ik gewoon een nummer en was ik af van die voorwaarden, maar goed. Thanks weer voor de info! _/-\o_

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Bij Vodafone krijg je idd twee weken voordat je prepaid opgewaardeerd moet worden, een herinnerings-brief (indien ze je adres hebben), en sowieso ook nog enkele smsjes. Wanneer je een jaar lang niet opgewaardeerd hebt, kun je niet meer bellen of sms'en, maar je bent beltegoed en nummer nog niet definitief kwijt; tot 90 dagen na die datum kun je namelijk, door op te waarderen, je aansluiting opnieuw activeren. Doe je dat ook niet, is idd alles weg, maar dan heb je ook minimaal een jaar en drie maanden niet naar je aansluiting omgekeken, dat kan bij geen enkele prepaid provider, je zult er toch echt af en toe wat aandacht aan moeten besteden.

Mocht je willen gaan voor een van die prepaids, die 'onbeperkt' geldig blijven, wanneer je minstens eenmaal per zes maanden belt of sms't, kies dan KPN, want bij T-Mobile duurt een 'half jaar' soms korter, dan zes maanden: twee weinig bellende, oudere familieleden werden afgesloten, terwijl ze vier, respectievelijk vijf maanden tevoren nog gebeld te hadden. En voor wie nu denkt: oudere mensen, misschien in de war met de datum? Nee hoor, verjaardagen van neef of kleinzoon zijn immers makkelijk te herleiden, qua datum, geen vergissing mogelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Marly op 18-08-2016 00:22 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Marly schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 00:12:
Bij Vodafone krijg je idd twee weken voordat je prepaid opgewaardeerd moet worden, een herinnerings-brief (indien ze je adres hebben), en sowieso ook nog enkele smsjes. Wanneer je een jaar lang niet opgewaardeerd hebt, kun je niet meer bellen of sms'en, maar je bent beltegoed en nummer nog niet definitief kwijt; tot 90 dagen na die datum kun je namelijk, door op te waarderen, je aansluiting opnieuw activeren. Doe je dat ook niet, is idd alles weg, maar dan heb je ook minimaal een jaar en drie maanden niet naar je aansluiting omgekeken, dat kan bij geen enkele prepaid provider, je zult er toch echt af en toe wat aandacht aan moeten besteden.
Helaas geldt deze termijn niet in mijn geval, ik heb in december 2015 opgewaardeerd. Heb alleen blijkbaar ongeveer een half jaar niet een sms verstuurd of gebeld, dat kan kloppen. Dit is dus naast het tijdig opwaarderen blijkbaar een tweede voorwaarde.....met volledige zekerheid geen enkele sms ontvangen over deze 'minimale bel/sms per half jaar-voorwaarde' trouwens. Dus tja...bij beltegoed opwaarderen staat mij wel bij dat ik dan een sms krijg.
Mocht je willen gaan voor een van die prepaids, die 'onbeperkt' geldig blijven, wanneer je minstens eenmaal per zes maanden belt of sms't, kies dan KPN, want bij T-Mobile duurt een 'half jaar' soms korter, dan zes maanden: twee weinig bellende, oudere familieleden werden afgesloten, terwijl ze vier, respectievelijk vijf maanden tevoren nog gebeld te hadden. En voor wie nu denkt: oudere mensen, misschien in de war met de datum? Nee hoor, verjaardagen van neef of kleinzoon zijn immers makkelijk te herleiden, qua datum, geen vergissing mogelijk.
Ah dat zijn ook knap vervelende praktijken; volgens eigen administratie gewoon eerder afsluiten. Denk dat er dergelijke manieren toch wel wat schimmige verkoop/marketing acties worden uitgehaald helaas. Ik denk dat ik voor Kruidvat prepaidsimkaartje ga, eens per jaar opwaarderen terwijl je niet perse hoeft te bellen of sms en lijkt mij beste. En anders dan inderdaad KPN zoals je adviseert. Bedankt voor de reactie en moeite in ieder geval!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Simyo zou ik ook eens bekijken, dat is ook heel soepel met opwaarderen termijn. Zou sowieso zsm nog nummerbehoud aanvragen voor je oude nummer, nee heb je ja kan je krijgen.

• Marly
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 00:35:
[...]

Helaas geldt deze termijn niet in mijn geval, ik heb in december 2015 opgewaardeerd. Heb alleen blijkbaar ongeveer een half jaar niet een sms verstuurd of gebeld, dat kan kloppen. Dit is dus naast het tijdig opwaarderen blijkbaar een tweede voorwaarde.....met volledige zekerheid geen enkele sms ontvangen over deze 'minimale bel/sms per half jaar-voorwaarde' trouwens. Dus tja...bij beltegoed opwaarderen staat mij wel bij dat ik dan een sms krijg.
Eens per halfjaar sms'en of bellen is ook niet nodig bij Vodafone, alleen jaarlijks opwaarderen. Had je dan misschien een of andere speciale simkaart, van een actie, ofzo? Wij hebben hier al een jaar of vijf een gewoon Vodafone prepaid simkaartje liggen, om uit te lenen aan buitenlandse vrienden, die op bezoek komen. Dat wordt netjes jaarlijks opgewaardeerd, maar 't wordt alleen gedurende enkele weken in de zomer daadwerkelijk gebruikt, daarna 'slaapt' 't weer in de kast, tot de volgende zomer, nooit problemen mee gehad.

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

asmi schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:50:
[...]

Krijg nou wat, je hebt helemaal gelijk. In mijn beleving was dit eerder anders maar ik zie dat de AV zijn aangepast in 2012, wellicht is het toen veranderd. Zelf haal ik altijd wel minimaal 1 opwaardering in een jaar, dus ik heb er nooit last van gehad.

[ Voor 0% gewijzigd door enigmafan op 18-08-2016 09:00 . Reden: Zinsconstructie ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Verwijderd

Topicstarter
Marly schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 01:34:
[...]

Eens per halfjaar sms'en of bellen is ook niet nodig bij Vodafone, alleen jaarlijks opwaarderen. Had je dan misschien een of andere speciale simkaart, van een actie, ofzo? Wij hebben hier al een jaar of vijf een gewoon Vodafone prepaid simkaartje liggen, om uit te lenen aan buitenlandse vrienden, die op bezoek komen. Dat wordt netjes jaarlijks opgewaardeerd, maar 't wordt alleen gedurende enkele weken in de zomer daadwerkelijk gebruikt, daarna 'slaapt' 't weer in de kast, tot de volgende zomer, nooit problemen mee gehad.
Hoi, ik heb gisteren tel. contact gehad (via andere lijn :) ) met Vodafone en die zeiden letterlijk dat ik het nummer kwijt ben omdat ik een half jaar niet actief was geweest (geen bel of sms activiteit). Verder weet ik het ook niet, zou inderdaad kunnen dat aan mijn goedkope prepaidkaartje (destijds 10 euro, waar alles omgezet kon worden naar beltegoed) een soort actievoorwaarde hangt? Of dat jullie 'geluk' hebben op een of andere manier? Of jullie vrienden komen al jaren ieder jaar toenemend net even paar dagen eerder.. ;)
Wederom thanks voor de reactie trouwens. Ik ben nu wel wat in de war zal nog even naar Simyo kijken zoals iemand anders nog schreef. Wil eenvudigweg zo min mogelijk bij moeten houden wat en wanneer ik iets moet doen met dat ding :).

Verwijderd

Topicstarter
sambalbaj schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 00:53:
Simyo zou ik ook eens bekijken, dat is ook heel soepel met opwaarderen termijn. Zou sowieso zsm nog nummerbehoud aanvragen voor je oude nummer, nee heb je ja kan je krijgen.
Hoi, dank voor je reactie, nummerbehoud aanvragen? Er is mij gemeld dat mijn nummer definitief op de verwijder lijst o.i.d. staat en daar niets meer aan te doen is. Komt dan na verloop van tijd eventueel weer in de verkoop zeiden ze. Zal nog kijken naar Simyo inderdaad, thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 14:34 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij Simyo hoef je niet verplicht op te waarderen..
Beltegoed verloopt ook niet dacht ik. Het lijkt zelfs nog goedkoper dan VF.

https://www.simyo.nl/prepaid

[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-08-2016 11:37 ]

• Marly
Bij Simyo verloopt het prepaid beltegoed uiteraard wel, wanneer je langere tijd geen gebruik maakt van de aansluiting, net zoals bij andere providers:
Beltegoed is onbeperkt houdbaar, bij minimaal één uitgaand gesprek of sms'je elke zes maanden.
Bij elke prepaid provider moet je wel iets doen, opwaarderen of bellen/sms'en, om je aansluiting geldig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Juist.. opwaarderen kan wel een stuk duurder zijn.

Niet kunnen heractiveren zou eigenlijk verboden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 21:32
Simyo stuurt ook twee weken van tevoren een email dat je moet gebruiken.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
sipjohn schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:28:
Simyo stuurt ook twee weken van tevoren een email dat je moet gebruiken.
Dat is handig voor verslaafden 8)7
Pagina: 1