Aankoopadvies TV Sony of LG (4k vs OLED)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-10 22:27
Beste tweakers,

Als vervanging van mijn huidige TV ben ik aan het twijfelen tussen 3 modellen TV's. De prijzen erachter zijn de prijzen als ik mijn huidige tv inruil.

Sony Bravia KD-55XD9305 - 4k 10bit - flat - HDR - local dimming - Android TV - 1699 euro

Sony Bravia KD-55XD8599 - 4k 10bit - flat - HDR - Android TV - 999

LG 55EG910V - full HD 10 bit - (licht) curved - OLED - WebOS2.0 - 1499

Mijn kijkafstand is 4 meter.

Ik kijk veel films en speel ook PS4. Wat zouden jullie doen?

[ Voor 4% gewijzigd door wh00pz op 17-08-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik zou voor de LG gaan, OLED heb je meer aan dan 4K, zeker omdat je PS4 geen 4K output heeft :) . OLED heeft mooiere kleuren en zwart is ook echt zwart, dus voor mij zou de keus snel gemaakt zijn :D

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
pwillemske schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:30:
Ik zou voor de LG gaan, OLED heb je meer aan dan 4K, zeker omdat je PS4 geen 4K output heeft :) . OLED heeft mooiere kleuren en zwart is ook echt zwart, dus voor mij zou de keus snel gemaakt zijn :D
Ongeacht of die PS4 wel of niet in staat is om UHD weer te geven, is de afstand tot het toestel toch te groot om het verschil tussen UHD en FHD te zien. Zelfs voor professionele softbalspelers met getrainde ogen is de afstand al te groot om op die afstand en dat formaat toestel het verschil waar te nemen, laat staan een persoon met gemiddeld zicht.

Gewoon die LG 55EG910V nemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dimens schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:58:
[...]

Ongeacht of die PS4 wel of niet in staat is om UHD weer te geven, is de afstand tot het toestel toch te groot om het verschil tussen UHD en FHD te zien. Zelfs voor professionele softbalspelers met getrainde ogen is de afstand al te groot om op die afstand en dat formaat toestel het verschil waar te nemen, laat staan een persoon met gemiddeld zicht.

Gewoon die LG 55EG910V nemen dus.
Helemaal mee eens, alleen wist ik niet zeker of je het verschil kon zien op die afstand :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)