Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi Extender Ethernet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-11 14:08
Beste allemaal

Ik zit met volgende probleem.

Heb Ziggo modem in woonkamer in hoek staan achter hoekbank. Aan voorkant van huis is wifi bereik top, en Camera aan voorkant van huis werkt goed inclusief alle telefoons etc, die wifi in de buurt gebruiken.

Camera aan achterkant van huis heeft zwak wifi ontvangst, dit wou ik verhelpen met een wifi extender.

DEZE: pricewatch: TP-Link Wireless-N300 (TL-WA854RE)

Echter werkt deze niet helemaal goed, is ook niet nieuw. Door me broer in zijn huis gebruikt voor ongeveer 4 a 5 maanden.

Heb het gevoel dat die niet helemaal goed meer is. Dus ben ik verder gaan kijken naar betere en eentje met Ethernet aansluiting 1Gbps.

Alleen wat ik niet weet is volgende. Als ik kabel van extender doortrek naar mijn computer 5 meter verder van waar extender staat. Zou dat beetje stabiel zijn of dat ik gewoon kabel vanaf modem naar mijn pc laat.

Zelf heb ik volgende gekeken maar nog nooit ermee gewerkt dus vandaar mijn vraag.

pricewatch: TP-Link RE450 Range Extender

pricewatch: Linksys RE6700 (EU-stekker) Dual Band AC Range Extender Plug In i...

2e is handig ivm stopcontact. Dan hoef ik niet later extra stopcontacten te plaatsen.

Beste antwoord (via SnowBigQ op 17-08-2016 20:31)

Verwijderd

Ik heb een Netgear AC750 en die doet het uitstekend. Hij staat met 5GHz in verbinding met de router en geeft dan een 2.4GHz signaal door. Je kunt hem ook op allerlei andere manieren instellen:
- bijv 2.4GHz repeaten, ( maar dan gaat de snelheid door de helft omdat hij het signaal moet oppikken en daarna weer uitzenden over dezelfde band, zegmaar)
- 2.4GHz oppikken en 5GHz uitzenden
- Zowel 2.4GHz en 5GHz oppikken en uitzenden (ook dan gaat de snelheid per band dus door de helft)

Het mooie is dat er ook een ethernet poort op zit en daardoor kun je een apparaat dat alleen ethernet heeft (3D printer in mijn geval) (of met een switch meerdere apparaten) met WIFI uitrusten.

Het voordeel van een extender / repeater of hoe je het ook wil noemen is dat het apparaat dus speciaal voor dit doel 'gebouwd' is. Dat gaat dus beter dan daar een router of accespoint voor misbruiken. En die hebben vast niet de optie om op de ene band te ontvangen en op de andere weer uit te zenden.
Palomar schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:02:
Range extenders werken vaak niet supergoed. Je gaat een al zwak signaal oppakken en dat weer doorzetten.
Blaat. Je moet hem dan ook op een plek neerzetten waar het signaal nog niet zwak is. Daarnaast, je kunt dus 5GHz oppikken en in 2.4GHz uitzenden. Dit heeft zeker wel z'n nut aangezien hier 100 2.4GHz wifi's zijn en het bereik daarvan dus totaal belabberd is. Zo extend ik dus mooi m'n 2.4GHz WIFI voor m'n telefoon die geen 5GHz heeft. En de 5GHz link tussen router en extender is natuurlijk wel stabiel. Het is gewoon een uitstekende oplossing voor als je geen ethernetkabel wilt trekken.
dion_b schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:43:
stop met onzintermen als "extender te gebruiken
Google Netgear AC750 - > "WiFi Range Extender". Volgens de Netgear website.... ...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 20:04 ]

Alle reacties

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Range extenders werken vaak niet supergoed. Je gaat een al zwak signaal oppakken en dat weer doorzetten. Zal dus nooit sneller worden en het doorgeven van het signaal levert ook weer extra vertraging op. 1Gbps ga je iig niet halen, al zal het voor gewoon surfen wel aardig werken.

Een andere optie is een setje powerline adapters halen. Eén plaats je bij het modem in een stopcontact (en dan met netwerkkabel op modem aansluiten) en de ander plug je ergens in een stopcontact waar je wifi wil hebben. Het signaal gaat dan via je elektriciteitsleidingen. Ik heb zelf onlangs dit setje gehaald en dat werkt prima: pricewatch: TP-Link AV500 Powerline WiFi Kit TL-WPA4226 KIT
Het is alleen wel zo dat powerline net als wifi last van storing kan hebben, dus het werkt niet altijd bij iedereen goed. Er zullen ws. ook mensne in dit topic reageren die het je compleet afraden.

Beste optie is om een netwerkkabel te trekken naar de plek waar je wifi wil hebben en daar een access point neerzetten. Het is alleen de vraag of je zomaar een kabel kunt/wilt trekken door het huis. Voor mij was dat geen optie (niet netjes weg te werken), dus daarom eerst powerline geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 17-08-2016 16:04 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat je nodig hebt heet een Access Point, niet een 'extender'. Extender is een slappe marketing term voor 'crappy wifi repeater'.

Providers verkopen tegenwoordig relatief voordelige Access Points (AP's) die je bedraad kan aansluiten voor een goede verbinding. Als je Ziggo hebt kan je daar terecht, zij verkopen een TP-Link die prima werkt. Kwestie van kabel naar je modem leggen en je zit goed.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Ziggo's AP (een gerelabelde TP-Link Archer C7) kost maar EUR 59, wat goedkoper is dan wat door moet gaan voor een fatsoenlijke repeater, of trouwens zo'n PLC powerline onding, en is qua WiFi ronduit superieur (500Mbps prima haalbaar over WiFi in zelfde kamer - als je client het aankan :P - en goede ontvangst van zwakke signalen op grotere afstand).

Dat gezegd, misschien is er een veel eenvoudigere en goedkopere oplossing:
WiFi AP's houden ervan om in het zicht en niet te laag cq achter dingen tussen kabels te staan. Probeer de modem/router/AP eens op de rugleuning van de bank te leggen ipv erachter. Scheelt dat genoeg? Dan hoef je alleen maar een plankje ervoor te maken cq het op een bestaand plankje te leggen ;)

Oslik blyat! Oslik!

• SnowBigQ
Range extenders werken vaak niet supergoed. Je gaat een al zwak signaal oppakken en dat weer doorzetten. Zal dus nooit sneller worden en het doorgeven van het signaal levert ook weer extra vertraging op. 1Gbps ga je iig niet halen, al zal het voor gewoon surfen wel aardig werken.

Een andere optie is een setje powerline adapters halen. Eén plaats je bij het modem in een stopcontact (en dan met netwerkkabel op modem aansluiten) en de ander plug je ergens in een stopcontact waar je wifi wil hebben. Het signaal gaat dan via je elektriciteitsleidingen. Ik heb zelf onlangs dit setje gehaald en dat werkt prima: pricewatch: TP-Link AV500 Powerline WiFi Kit TL-WPA4226 KIT
Het is alleen wel zo dat powerline net als wifi last van storing kan hebben, dus het werkt niet altijd bij iedereen goed. Er zullen ws. ook mensne in dit topic reageren die het je compleet afraden.

Beste optie is om een netwerkkabel te trekken naar de plek waar je wifi wil hebben en daar een access point neerzetten. Het is alleen de vraag of je zomaar een kabel kunt/wilt trekken door het huis. Voor mij was dat geen optie (niet netjes weg te werken), dus daarom eerst powerline geprobeerd.
Ik heb ook wel zitten denken aan Powerline met wifi op. Maar wel een die ethernet hoger heeft dan 100 Mbps. Heb wel een setje van Powerline maar zonder wifi, en die was bedoelt voor mijn pc zodat ik geen kabel door hoef te trekken van 15m. Maar daarmee haal ik snelheid die ook aangegeven staat ( 100 Mbps ).

En omdat die tot 100 gaat heb ik toch kabel door getrokken.
dion_b schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:49:
Inderdaad. Ziggo's AP (een gerelabelde TP-Link Archer C7) kost maar EUR 59, wat goedkoper is dan wat door moet gaan voor een fatsoenlijke repeater, of trouwens zo'n PLC powerline onding, en is qua WiFi ronduit superieur (500Mbps prima haalbaar over WiFi in zelfde kamer - als je client het aankan :P - en goede ontvangst van zwakke signalen op grotere afstand).

Dat gezegd, misschien is er een veel eenvoudigere en goedkopere oplossing:
WiFi AP's houden ervan om in het zicht en niet te laag cq achter dingen tussen kabels te staan. Probeer de modem/router/AP eens op de rugleuning van de bank te leggen ipv erachter. Scheelt dat genoeg? Dan hoef je alleen maar een plankje ervoor te maken cq het op een bestaand plankje te leggen ;)
Heb het ook op leuning gehad en het blijft bijna het zelfde.

Wat ik ook eigenlijk kijk is iets wat ik eventueel mee kan nemen naar buitenland. Kans is erg groot dat ik en me vriendin gaan emigreren voor de zomer volgend jaar.

Huis waar het dan eventueel zou gebruikt worden heeft best dikke muren dus moet voor goed wifi dekking boven ook AP hebben.

Dat is ook reden dat ik extender zocht of eventueel via stroom maar wel hoger dan 100 Mbps Ethernet. En als die dan mee gaat naar buitenland kan het altijd afgesteld worden met stroom omdat nieuwe kabels in huis moeten komen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Het buitenland" zegt natuurlijk niets. Hebben we het over twee voetstappen over de grens in Baarle-Hertog of over ergens op twee dagen 4x4 rijden van dichtstbijzijndste verharde weg ergens in de Sahel-gordel?

WiFi-apparatuur dat in Europa verkocht wordt moet voldoen aan een aantal ETSI-regels. Dus alles wat je in Europa (EU+EFTA+aanhangsels) koopt mag je op alle andere plekken in Europa gebruiken. Elders in de wereld kunnen regels anders zijn, vooral in de VS zijn zowel in 2.4GHz als 5GHz zowel kanalen als zendsterkte anders. Wil je apparatuur daar gebruiken, dan moet het FCC-gecertificeerd zijn. Los van regelgeving wil je sowieso een ander regio kunnen selecteren. Dat kan meestal met stock firmware, maar om zeker te zijn wil je een apparaat dat 3rd party firmware als DD-WRT kan draaien. Daar kan het zeker mee.

Alleen zie ik niet zo 1-2-3 in waarom dit relevant is voor je keuze: dit geldt voor alles wat je hier koopt met WiFi-functionaliteit, zowel AP als repeater stop met onzintermen als "extender te gebruiken als trouwens client devices en is dus geen factor in de keuze ervoor.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Ik heb een Netgear AC750 en die doet het uitstekend. Hij staat met 5GHz in verbinding met de router en geeft dan een 2.4GHz signaal door. Je kunt hem ook op allerlei andere manieren instellen:
- bijv 2.4GHz repeaten, ( maar dan gaat de snelheid door de helft omdat hij het signaal moet oppikken en daarna weer uitzenden over dezelfde band, zegmaar)
- Zowel 2.4GHz en 5GHz oppikken en uitzenden (ook dan gaat de snelheid per band dus door de helft)

Het mooie is dat er ook een ethernet poort op zit en daardoor kun je een apparaat dat alleen ethernet heeft (3D printer in mijn geval) (of met een switch meerdere apparaten) met WIFI uitrusten.

Het voordeel van een extender / repeater of hoe je het ook wil noemen is dat het apparaat dus speciaal voor dit doel 'gebouwd' is. Dat gaat dus beter dan daar een router of accespoint voor misbruiken. En die hebben vast niet de optie om op de ene band te ontvangen en op de andere weer uit te zenden.
Range extenders werken vaak niet supergoed. Je gaat een al zwak signaal oppakken en dat weer doorzetten.
Blaat. Je moet hem dan ook op een plek neerzetten waar het signaal nog niet zwak is. Daarnaast, je kunt dus 5GHz oppikken en in 2.4GHz uitzenden. Dit heeft zeker wel z'n nut aangezien hier 100 2.4GHz wifi's zijn en het bereik daarvan dus totaal belabberd is. Zo extend ik dus mooi m'n 2.4GHz WIFI voor m'n telefoon die geen 5GHz heeft. En de 5GHz link tussen router en extender is natuurlijk wel stabiel. Het is gewoon een uitstekende oplossing voor als je geen ethernetkabel wilt trekken.
stop met onzintermen als "extender te gebruiken
Google Netgear AC750 - > "WiFi Range Extender". Volgens de Netgear website.... ...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 20:04 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:52:
[...]

Dat is een productnaam en een misleidende/ambigue (net zoals de "750" - bij een repeater mag je nadrukkelijk niet de maximale link rates van de banden optellen bij elkaar). Het apparaat is een repeater. Ook al verkopen nog zoveel kwakzalvers het als "extender".

Oslik blyat! Oslik!

• SnowBigQ
"Het buitenland" zegt natuurlijk niets. Hebben we het over twee voetstappen over de grens in Baarle-Hertog of over ergens op twee dagen 4x4 rijden van dichtstbijzijndste verharde weg ergens in de Sahel-gordel?

WiFi-apparatuur dat in Europa verkocht wordt moet voldoen aan een aantal ETSI-regels. Dus alles wat je in Europa (EU+EFTA+aanhangsels) koopt mag je op alle andere plekken in Europa gebruiken. Elders in de wereld kunnen regels anders zijn, vooral in de VS zijn zowel in 2.4GHz als 5GHz zowel kanalen als zendsterkte anders. Wil je apparatuur daar gebruiken, dan moet het FCC-gecertificeerd zijn. Los van regelgeving wil je sowieso een ander regio kunnen selecteren. Dat kan meestal met stock firmware, maar om zeker te zijn wil je een apparaat dat 3rd party firmware als DD-WRT kan draaien. Daar kan het zeker mee.

Alleen zie ik niet zo 1-2-3 in waarom dit relevant is voor je keuze: dit geldt voor alles wat je hier koopt met WiFi-functionaliteit, zowel AP als repeater stop met onzintermen als "extender te gebruiken als trouwens client devices en is dus geen factor in de keuze ervoor.
Daar ben ik wel van op de hoogte, en dus ook wel kijk naar een die gewoon mee kan. Dan hoef ik daar geen extra spul te gaan kopen.

Bedankt voor uitleg :) wel handig om te weten.

Ben er wel uit wat ik ga doen.

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:11:
[...]

Dat is een productnaam en een misleidende/ambigue Het apparaat is een repeater. Ook al verkopen nog zoveel kwakzalvers het als "extender".
Waar haal je vandaan dat het alleen een repeater genoemd mag worden en dat de benaming extender dus een 'onzinterm' is? Volgens mij is dat jouw mening, en dus een beetje gek om als onzin te bestempelen. In de volksmond heet het gewoon een extender. Je weet wel, het 'extend' het bereik van het WIFI netwerk. Volgens mij heet het dus ook gewoon een extender. Repeater is een onzinterm!
(net zoals de "750" - bij een repeater mag je nadrukkelijk niet de maximale link rates van de banden optellen bij elkaar).
Van wie mag dat niet? Van mij mag het hoor. Dus tenzij jij in een of andere Wifi-standaarden-commissie zit is jouw mening net zoveel waard als die van mij. Iedere 5GHz stream geeft 433 Mbps en door meerdere links te bundelen kun je wel degelijk bestanden versturen >1Gbps als beide apparaten het bundelen van links ondersteunen. Waarom zou het dan geen AC1600, AC2600 etc. mogen heten als je die snelheid in de praktijk gewoon haalt? De afronding die ze doen (altijd naar boven), dát is pas naaierij :+ Maar het ACxxxx is volgens mij gewoon een goede indicatie hoeveel links het apparaat ondersteund en hoeveel bandbreedte het apparaat heeft...

Maar volgens jou moet het natuurlijk een Linksys 1x 2.4GHz B/G/N 300Mbps + 3x 5GHz AC 433Mbps Wifi repeater zijn... Pfff..

Fabrikanten hangen een hoop bullshit marketingtermen aan hun producten, maar een "Netgear AC750 WiFi Range Extender" is gewoon een goede en duidelijke naam voor het product dat ik hier heb hangen... Kunnen veel fabrikanten nog veel van leren voor de naamgeving van hun producten zegmaar. Snap dus echt niet waarom je zoveel termen als 'onzin', 'kwakzalvers', 'misleidend' daarvoor gebruikt :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 21:03 ]

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-11 17:16
Ik gebruik een Netgear EX6100, zelfde snelheid als hierboven omgeschreven AC750. Hoge snelheiden haal je echter nooit. Door dikke muren haal ik op mijn overloop waar de extender hangt circa 60 mbits. Op de slaapkamers daalt de snelheid niet zozeer hard, maar vooral de stabiliteit duikelt enorm op het standaard signaal. Met de extender haal ik netto maximaal 25-30 mbit en is het netwerk zeer stabiel. De truc is een gulden middenweg te vinden, dichtbij genoeg bij de router, maar ook weer niet te dichtbij. Kwestie van trial & error. Bij mij gaf de meest logische plek niet de beste prestatie.

Vooral voor gaming en netflix streaming is een extender een ideale oplossing. Kost niet veel en alle frustraties verdwijnen. Wil je echter op hoge snelheden downloaden dmv een extender, dan gaat dat eigenlijk nooit lukken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:31:
[...]

Waar haal je vandaan dat het alleen een repeater genoemd mag worden en dat de benaming extender dus een 'onzinterm' is? Volgens mij is dat jouw mening, en dus een beetje gek om als onzin te bestempelen. In de volksmond heet het gewoon een extender. Je weet wel, het 'extend' het bereik van het WIFI netwerk. Volgens mij heet het dus ook gewoon een extender. Repeater is een onzinterm!
In de volksmond heet alles wat iets met WiFi doet een "router" of een "versterker", "extender" komt meer uit de marketinghoek, maar los daarvan - leuk dat iedereen elkaar napraat, maar dat maakt iets niet correct. Ook dingen die het overgrote deel van de mensheid roepen of geloven kunnen prima je reinste onzin zijn.

Het apparaat waar we het hier over hebben ontvangt een WiFi-signaal en zendt het weer uit. Dat is wederuitzenden oftewel in het Engels repeating. Het versterkt niets, het breidt het oorspronkelijk netwerk ook niet uit. Kijk maar op een client device: je kunt met een repeater dezelfde SSID uitzenden als je hoofd-AP, maar de BSSID is anders, namelijk het MAC-adres van de repeater.
[...]

Van wie mag dat niet? Van mij mag het hoor. Dus tenzij jij in een of andere Wifi-standaarden-commissie zit is jouw mening net zoveel waard als die van mij. Iedere 5GHz stream geeft 433 Mbps en door meerdere links te bundelen kun je wel degelijk bestanden versturen >1Gbps als beide apparaten het bundelen van links ondersteunen. Waarom zou het dan geen AC1600, AC2600 etc. mogen heten als je die snelheid in de praktijk gewoon haalt? De afronding die ze doen (altijd naar boven), dát is pas naaierij :+ Maar het ACxxxx is volgens mij gewoon een goede indicatie hoeveel links het apparaat ondersteund en hoeveel bandbreedte het apparaat heeft...
In praktijk halen 8)7

Toon me een speedtest van jouw apparaat waarmee je 750Mbps haalt en ik trek m'n keutel in :+

1) Geen enkel apparaat ondersteunt het bundelen van 2.4GHz en 5GHz tegelijkertijd omdat er simpelweg geen protocol voor is.
2) Nog los daarvan, link rate != haalbare throughput. Bij een absoluut perfecte en stabiele link kun je rond de 70% van de link rate aan werkelijke throughput halen.

Dus met die repeater van je zou je van Ethernet naar 5GHz maximaal 300Mbps kunnen halen, van Ethernet of 5GHz naar 2.4GHz maximaal 210Mbps kunnen halen. Aangezien het ontworpen is om als repeater te dienen en die functionaliteit ook geadverteerd wordt, is iedere belofte boven 210Mbps misleidend.

Sterker nog, 210Mbps haal je alleen met 40MHz kanaalbreedte in 2.4GHz; tenzij je in een erg kleine eenzame hut op de hei woont is 40MHz een erg slecht idee en tegen best practices in. Nog los van interferentie verlies je door twee keer zo breed te zenden 3dB signaalniveau tov 20MHz. In een situatie waar je een repeater nodig hebt is signaalsterkte altijd kritiek, dus die 3dB kun je niet missen. Hou je 105Mbps over als je eerlijk bent over maximale performance in reele situatie.
Maar volgens jou moet het natuurlijk een Linksys 1x 2.4GHz B/G/N 300Mbps + 3x 5GHz AC 433Mbps Wifi repeater zijn... Pfff..
Uh, wil niet veel zeggen, maar dat ding heeft 2x2 MiMo in 2.4GHz en 1x1 SiSo in 5GHz, niet 1 vs 3... geeft bij uitstek aan waarom de huidige manier van "specificaties" opgeven meer verwart dan verheldert :o

ik zie werkelijk niet in waarom je dat niet bij specs zou zetten:
- ondersteunde standaarden
- MiMo config per band
- evt max haalbare link rate (met sterretje, en bij uitleg aangeven dat max 70% daarvan in werkelijkheid haalbaar is).
Fabrikanten hangen een hoop bullshit marketingtermen aan hun producten, maar een "Netgear AC750 WiFi Range Extender" is gewoon een goede en duidelijke naam voor het product dat ik hier heb hangen... Kunnen veel fabrikanten nog veel van leren voor de naamgeving van hun producten zegmaar. Snap dus echt niet waarom je zoveel termen als 'onzin', 'kwakzalvers', 'misleidend' daarvoor gebruikt :?
Als jij - als iemand die duidelijk iets weet van de materie - al niet helder hebt hoeveel datastromen je apparaat aankan geeft het vrij duidelijk aan waarom de gebruikte aanduidingen niet voldoen.

Ik kan trouwens nog een denigrerende term toevoegen als ik toch al bezig ben: cheap-ass ontwerp. Al die "750Mbps" 2x 2.4GHz, 1x 5GHz gevallen, of ze nu repeaters, AP's of routers zijn. Het is een manier om een aantrekkelijk getal te publiceren voor minimale geld. Je moet meer betalen voor zo'n "750Mbps" geval, maar bent als gebruiker veel beter af met een "600Mbps" die in beide banden 2x2 doet en 'slechts' WiFi-n in de 5GHz gebruikt. Waarom? Omdat het bij WiFi zoals genoemd om ontvangstgevoeligheid gaat, en je met een enkele antenne op je AP/repeater op dat vlak het absoluut minimale hebt. Twee antennes geeft je diversity, waardoor je een paar dB betere signaal-ruisverhouding hebt in de ontvangst. In het algemeen nuttig, maar net zoals bij het 2.4GHz 20MHz vs 40MHz verhaal is het juist bij een repeater, die ingezet wordt als signalen te zwak worden, essentieel om zoveel mogelijk signaal te ontvangen, om een zo goed mogelijke link te hebben met beide kanten.

Dat wil allemaal niet zeggen dat het niet in sommige situaties (zoals blijkbaar bij jou) goed kan werken, maar zelfs binnen het concept 'repeater' - wat los van de naam wat je het beestje geeft in een typisch NL huis een slecht concept is (zie verhaal MadDogMcCree hierboven) - is een ontwerp als dit slecht, zeker in combinatie met marketing dat je aanspoort om onverstandige settings (40MHz in 2.4GHz) te gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

• BartHeerink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:44
_/-\o_

NetGate, UniFi Switch 24p, UnifFi AP Nano-HD, 2x UnifFi AP-mesh. AP-lite UniFi Cloud Key Gen.2 Doorbell Pro 4, UVC G4-bullit

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

[...]

je mag het wel 'blaat' vinden, maar hoe verder weg van je router/ap, hoe lager de snelheid. Bij een repeater zoek je altijd een goede plek om hem te plaatsen met de afweging signaalsterkte vs. te overbruggen afstand/obstakels. Bij een grote afstand moet dat wel op een punt waar je signaal niet meer optimaal is, omdat je anders niet de dekking kunt realiseren die je wenst (bijv. de tuin). Bij kleinere afstanden/obstakels is het eigenlijk de vraag of de repeater wel nodig is.
Daarnaast zorgen de repeaters die ik wel eens gebruikt heb ook voor behoorlijk wat extra lag, maar ik weet niet of dat tegenwoordig nog zo is.

En dan lees ik dat de TS het over Gigabit-snelheden heeft die hij verwacht. Dat kun je met repeaters en sowieso wifi wel vergeten.
Pagina: 1