Wat is een geschikte/goedkope compressor voor electronica?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-04-2021
Hallo,

Weet iemand waar je goedkoop (rond de 50-60 euro) een aircompressor kan halen waarmee je veilig en goed je PC/laptop/componenten mee kan uitblazen.

Ik heb zelf gezocht op google, maar kan zo niet echt vinden of deze nou veilig zijn om je PC mee uit te blazen, en of ze genoeg kracht hebben.

Het mooiste zou zijn als iemand die thuis een goedkope, goede aircompressor heeft een kan voorstellen, zodat ik zeker weet dat deze goed werkt.

Beste antwoord (via justin021 op 23-08-2016 14:08)

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 22:36

Ursamajor

Astrofotograaf

Geen van beide ;-)
Ik heb deze: https://www.hornbach.nl/s...-set/8479185/artikel.html
Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/491/176/10/DV_8_8462398_01_4c_NL_20160512081300.jpg
In mijn zoektocht naat compacte goedkope compressoren kwam ik uit op bedrijven die niet in de buurt zaten of webshops, dus heb ik voor het gemak gekozen en er een bij de hornbach gehaald. Qua prijs en specs ontloopt het mekaar allemaal niet zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Ursamajor op 22-08-2016 13:15 ]

Gadgets FTW!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Misschien kan je ook wel een bladblazer van 3000 watt erop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 13:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Er zijn 2 gevaren bij het 'uitblazen' van je PC:

1. Er komt vocht/olie mee met de door de compressor of spuitbus uitgeblazen lucht. Dit is op te lossen met een vochtafscheider aan je compressor. Vaak zijn die universeel en niet duur, dus achteraf makkelijk toe te voegen.
2. De wrijving van de lucht over de componenten leidt tot statische electriciteit en frituurt je componenten. Dit is te voorkomen door niet te hard en/of te dichtbij te blazen. Sowieso is dit risico vrij klein. Dus elke compressor met regelbare druk is hier wel voor geschikt.

Kortom: je kunt elke compressor wel gebruiken. Voor jouw budget zou ik wel 2e hands gaan kijken, nieuw vind je ze niet voor dat bedrag. Duurdere compressors zijn stiller, krachtiger of duurzamer. Het is aan je zelf hoeveel je dat waard vindt en of je daar in wilt investeren (hint: ja, maar ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
Icephase schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:02:
Er zijn 2 gevaren bij het 'uitblazen' van je PC:

1. Er komt vocht/olie mee met de door de compressor of spuitbus uitgeblazen lucht. Dit is op te lossen met een vochtafscheider aan je compressor. Vaak zijn die universeel en niet duur, dus achteraf makkelijk toe te voegen.
2. De wrijving van de lucht over de componenten leidt tot statische electriciteit en frituurt je componenten. Dit is te voorkomen door niet te hard en/of te dichtbij te blazen. Sowieso is dit risico vrij klein. Dus elke compressor met regelbare druk is hier wel voor geschikt.

Kortom: je kunt elke compressor wel gebruiken. Voor jouw budget zou ik wel 2e hands gaan kijken, nieuw vind je ze niet voor dat bedrag. Duurdere compressors zijn stiller, krachtiger of duurzamer. Het is aan je zelf hoeveel je dat waard vindt en of je daar in wilt investeren (hint: ja, maar ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk).
Dankje voor je bericht. Ik zag wel dat er compressors zijn die "olievrij" zijn, maar of dit ook daadwerkelijk zo is, en ik verder nergens op hoef te letten dan is dat mooi. En dat 2e stukje heb je toch ook met compressed air in een spuitbusje? Dus dat snap ik niet echt. Natuurlijk is een spuitbusje wat minder krachtig maar als je gewoon minder druk gebruikt of verder van af blaas dan moet dit geen probleem zijn.

Toch zou het mooi zijn als iemand eentje heeft die redelijk goedkoop is en goed werkt. Ik zei rond de 50-60 euro, omdat ik niet zo snel een goed budget weet voor de compressors, maar als die 90-100 kost dan kan ik er nog wel over nadenken, zolang die maar goed werkt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik heb een 6 liter compressor van Stanley bij de Hornbach voor 99 euro gekocht. Bij Van Cranenbroek in Dongen heb je er ook een van AEG geloof ik voor iets minder geld.
Goedkoper zal je ze niet treffen.
Die 6liter compressor is met 10 kilo nog prima te tillen en kan er best een tijdje mee blazen. Een vochtafscheider heb ik niet en toch draait mijn pc nog als een zonnetje na het uitspuiten.
Natuurlijk wel het apparaat uitschakelen als je uit gaat spuiten en de stofzuiger erbij om het stof meteen op te zuigen...

[ Voor 13% gewijzigd door Ursamajor op 17-08-2016 15:47 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:02
Op mijn werk gebruiken we een al jaren een compressor, heeft nooit tot schade of problemen geleid.

http://www.compressorcent...NeKv7PLyM4CFekV0wodsr4N6g

Zoiets zou prima moeten werken, al is deze niet echt stil (voor een compressor dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:48

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Kreeg laatst deze in mijn inbox:

http://www.highflow.nl/?s...&dispatch=products.search

Geen idee of het wat is maar de filmpjes waren aardig positief.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
Ursamajor schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:45:
Ik heb een 6 liter compressor van Stanley bij de Hornbach voor 99 euro gekocht. Bij Van Cranenbroek in Dongen heb je er ook een van AEG geloof ik voor iets minder geld.
Goedkoper zal je ze niet treffen.
Die 6liter compressor is met 10 kilo nog prima te tillen en kan er best een tijdje mee blazen. Een vochtafscheider heb ik niet en toch draait mijn pc nog als een zonnetje na het uitspuiten.
Natuurlijk wel het apparaat uitschakelen als je uit gaat spuiten en de stofzuiger erbij om het stof meteen op te zuigen...
Ah dat is mooi om te horen, die zal vast wel olievrij zijn. En denk dat ik er maar een moet zoeken rond de 100. Ik heb wel een aantal goedkope varianten gezien maar die vertrouw ik niet helemaal
mission schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:50:
Op mijn werk gebruiken we een al jaren een compressor, heeft nooit tot schade of problemen geleid.

http://www.compressorcent...NeKv7PLyM4CFekV0wodsr4N6g

Zoiets zou prima moeten werken, al is deze niet echt stil (voor een compressor dan)
Ziet er goed uit, alleen denk ik dat deze nog net iets te duur is. Overigens zie ik op coolblue, van dezelfde merk eentje voor 95 euro http://www.compressorcent...7037/stanley-air-kit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
justin021 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:56:
[...]

Ah dat is mooi om te horen, die zal vast wel olievrij zijn. En denk dat ik er maar een moet zoeken rond de 100. Ik heb wel een aantal goedkope varianten gezien maar die vertrouw ik niet helemaal

[...]

Ziet er goed uit, alleen denk ik dat deze nog net iets te duur is. Overigens zie ik op coolblue, van dezelfde merk eentje voor 95 euro http://www.compressorcent...7037/stanley-air-kit.html
Dat kan ook, verschil is vooral het ontbreken van een tank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
mission schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:14:
[...]

Dat kan ook, verschil is vooral het ontbreken van een tank
Wat is precies het voordeel van een tank? (ben complete noob als het gaat om de compressors) Ik zou denken dat die het lucht vasthoudt en dat je meer luchtdruk hebt? En met die ene die ik liet zien minder luchtdruk, omdat er geen tank aan zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Tank is vooral als buffer als je gereedschap gebruikt zodat er voldoende druk is tot de pomp draait.

Met uitblazen heb je dat niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
mission schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:20:
Tank is vooral als buffer als je gereedschap gebruikt zodat er voldoende druk is tot de pomp draait.

Met uitblazen heb je dat niet nodig
Ah oke, dus als ik een compressor zou willen voor alleen maar uitblazen kan ik beter eentje nemen zonder tank, want die zijn goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:35
Vergeet het lawaai ook niet, die goedkope dingen maken echt een klereherrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
voor uitblazen maakt het niks uit.

En inderdaad goedkopere compressors (of is het compressoren?) maken een goeie bak herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:20
Ik heb er jaren geleden een gekocht van de Aldi, relatief goedkoop. Doet zijn werk al jaren prima voor het uitblazen van mijn computer, maar hij maakt inderdaad echt een klereherrie. Daar doe je de buren geen plezier mee zeg maar.

[ Voor 11% gewijzigd door vinom op 17-08-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
De herrie vind ik niet zo erg. Ik laat deze gewoon in de schuur en eens in het half jaar kan ik ff alles schoonblazen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas_B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:14
Je wilt juist wel een kleine tank hebben. Met het uitblazen “verstook” je veel lucht. Dus zonder tank kan je alleen blazen met de lucht die de compressor levert. Zeker bij goedkope compressoren is het aantal liters lucht per minuut vrij laag. Prima geschikt om banden mee op te pompen, maar minder geschikt om stof weg te blazen.
Ik zou een compressor kopen met een kleine tank ( 8 liter of zo).

Vergeet ook niet de ventilatoren los te koppelen of stil te houden; Als je er een goede stroom lucht op blaast, dan gaan ze hard draaien waardoor er een spanning opgewekt zal worden. Afhankelijk van het hardware ontwerp kan dit de elektronica beschadigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bas_B op 17-08-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is zo'n perslucht busje niet een oplossing? Stukken goedkoper ook.
Nadeel is dat je het 'aangekoekte fijnstof' niet zo goed wegkrijgt (die microlaag die op bijv de lamellen van je tower-koeler zit). Voor temperatuur maakt die microlaag nauwelijks uit. (hinderen nauwelijks de airflow, enkel minimaal de hitteoverdracht tussen metaal en langsstromende lucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Bas_B schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:31:
Je wilt juist wel een kleine tank hebben. Met het uitblazen “verstook” je veel lucht. Dus zonder tank kan je alleen blazen met de lucht die de compressor levert. Zeker bij goedkope compressoren is het aantal liters lucht per minuut vrij laag. Prima geschikt om banden mee op te pompen, maar minder geschikt om stof weg te blazen.
Ik zou een compressor kopen met een kleine tank ( 8 liter of zo).

Vergeet ook niet de ventilatoren los te koppelen of stil te houden; Als je er een goede stroom lucht op blaast, dan gaan ze hard draaien waardoor er een spanning opgewekt zal worden. Afhankelijk van het hardware ontwerp kan dit de elektronica beschadigen.
Die stanley zonder tank moet voldoende zijn om een beetje pc/laptop schoon te maken. Zwaar aangekoekte resten krijg je met een zwaardere compressor ook niet weg namenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 16:09
mission schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:37:
[...]

Die stanley zonder tank moet voldoende zijn om een beetje pc/laptop schoon te maken. Zwaar aangekoekte resten krijg je met een zwaardere compressor ook niet weg namenlijk.
Je hebt om een pc schoon te maken absoluut een tank nodig. Die dingen zijn gemaakt om een autoband op te pompen, dat duurt zo al 30sec. Die dingen pompen wel druk maar geen volume. Krijg je nooit je pc echt mee schoon. Altijd eentje nemen met tankje 6 liter is wel voldoende.

Op werk hebben wij een fluistercompressor van AirXpress. Thuis heb ik een metabo. Gewoon goed spul, Ik zou kijken naar die stanley met 6L tank van 115,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
jctjepkema schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:46:
[...]

Je hebt om een pc schoon te maken absoluut een tank nodig. Die dingen zijn gemaakt om een autoband op te pompen, dat duurt zo al 30sec. Die dingen pompen wel druk maar geen volume. Krijg je nooit je pc echt mee schoon. Altijd eentje nemen met tankje 6 liter is wel voldoende.

Op werk hebben wij een fluistercompressor van AirXpress. Thuis heb ik een metabo. Gewoon goed spul, Ik zou kijken naar die stanley met 6L tank van 115,-
Ik dacht ook eerst dat ik een tank nodig, omdat anders de luchtdruk niet hoog genoeg is.. Maar nu weet ik het niet meer want hoor nu verschillende meningen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 16:09
justin021 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:50:
[...]

Ik dacht ook eerst dat ik een tank nodig, omdat anders de luchtdruk niet hoog genoeg is.. Maar nu weet ik het niet meer want hoor nu verschillende meningen hierover.
Ik durf eigenlijk 100% zeker te zeggen dat je een tank nodig hebt. De Compressortjes die ik ken die zonder tank pompen kunnen nooit het volume wegkrijgen waarmee je een stofje weg kan blazen. Daarnaast is het wel slim om een compressor te nemen als je hem 2x in het half jaar gebruikt? Kan je het dan niet beter houden op van die luchtflesjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:20
Ik heb zo'n koffercompressor van Einhell zonder tank. Hij wordt wel warm maar werkt prima om uit te blazen. Als je de ruimte en het geld hebt zou een met tank wel beter zijn. Mijn koffer was rond 70 euro toendertijd. En olieloos.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 13:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

justin021 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:50:
[...]

De tank is een buffer. Vergelijk het met het vullen van een emmer water. Als je die emmer vanuit de kraan vult duurt dat best een poosje.
Als je echter al een emmer vol hebt staan (en je zou die dus in je 'eigen' emmer willen hebben) gaat dat veel sneller. Omkieperen en direct vol. Maar je hebt dan sowieso wel weer de kraan nodig om die eerste emmer te vullen. Maar omdat je eigen emmer al vol zit, maakt het niet uit dat dat wat langer duurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:35
eL_Jay schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:36:
Is zo'n perslucht busje niet een oplossing? Stukken goedkoper ook.
[...]
Stuk slechter voor het milieu.
Die goedkope busjes bij o.a. Action zit gewoon R134a in, het koelgas wat ook in airco's e.d. zit:
True in "Goedkope perslucht om te de-dusten"
Paul C in "Lucht/water warmtepomp om te verwarmen of koelen"
En dat blaas je dan zo de lucht in :/

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 17-08-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 11:43
justin021 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:56:
[...]
Ah dat is mooi om te horen, die zal vast wel olievrij zijn.
Let er wel op olie vrij betekent dat er geen carter inzit met een oliebad voor de smering van de lagers.
Dit heeft dus niets te maken met de lucht die eruit komt.
Best is een compressor met een tankje van 6 of 10 liter meer heb je niet nodig.
Ik zou zeker geen compressor nemen zonder tank(je) en wellicht zoals eerder beschreven een vochtafscheider.

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Het is nou ook weer niet zo dat er liters vocht meekomen. Zo'n vochtafscheider is echt nodig als je met verf wil gaan spuiten, maar voor je pc kan het wat mij betreft prima zonder. Misschien dat er 1 spetje vocht meekomt tijdens een hele uitblaassessie.

Gadgets FTW!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

En het is ook maar waar je de compressor neerzet. In huis zal die ook veel minder vocht spuiten dan wanneer de compressor in een schuurtje staat.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Vind ik ook nog wel meevallen. De mijne staat in de schuur. Hangt denk ik ook af van hoeveel vocht er überhaupt in de lucht zit en hoe vaak je de tank leeg laat lopen (kraantje). Bij mij is er in al die tijd nog niet een druppel eruit gekomen.
Qua herrie maken ze allemaal een flink lawaai en ik zet hem ook liever niet in de avond aan.
Er zijn wel stille(re) modellen, maar daar betaal je ook voor.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Zo'n low noise is ook nog wel betaalbaar....

https://www.hbm-machines....iter-low-noise-compressor

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Zeer stil, Ca. 53 - 60 DB(A) !! ( Geschikt voor gebruik binnenshuis )
Scheelt wel i.t.t. 90dB van de stanly.
Maarja, als je 'm net als ik maar af en toe gebruikt...

Gadgets FTW!

• memphis

memphis

Was er van plan om er morgen langs te gaan, misschien neem ik hem wel mee. Handig bij mijn machinepark en mijn RC auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Waarom lucht blazen ?
Je blaast de stof op die manier de hele kamer rond.

Ik gebruik altijd een stofzuiger, een klein zuigmondje erop, met een stevige penseel kom ik in alle hoekjes van ket apparaat om het vuil los te wrijven. De stofzuiger zuigt al het loskomende stof weg en die wordt netjes opgevangen in de stofzak. Ik heb op die manier honderden keren totaal verstofte televisies/monitors/versterkers/computers/enz. schoongezogen.
Daar komt nog bij dat er in bijna ieder huishouden wel een geschikte stofzuiger aanwezig is. Voor een compressor moet je weer een plaatsje zien te vinden wat best wel moeilijk kan zijn als je niet zo ruim behuisd bent.

Dus waarom lucht blazen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:50

mrc4nl

Procrastinatie expert

costo schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 01:08:
Waarom lucht blazen ?
Je blaast de stof op die manier de hele kamer rond.

Dus waarom lucht blazen ?
omdat perslucht effectiever is op wat grotere afstanden, bijvoorbeeld om je psu uitblazen. een stofzuiger op 3cm afstand zuigt bijna geen korreltje meer op. en door openmaken vervalt de garantie. Met perslucht krijg je m wel prima schoon

en daarnaast kan je heus wel even je pc buiten zetten als je met een compressor aan het werk gaat.
Ik haal zelfs mijn pc uit elkaar en spuit de onderdelen stuk voor stuk uit.

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 19-08-2016 01:21 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
Hallo allemaal dankjulliewel voor de antwoorden. Ik zal dus gaan zoeken naar een olievrije compressor met een tank.

Ik ben trouwens niet van plan om met de compressor in me kamer te gaan blazen. Pc kabels loskoppelen en mee naar buiten nemen is geen probleem. En eventueel kan ik er een stofzuiger bij houden om het stof naar binnen te zuigen.

Ik zie dat verder niemand een budget compressor heeft staan die rond de 100 is en het mij zo kan laten zien waar hij die vandaag heeft. Die van 145 vind ik zelf nog ietsjes te duur, maar bedankt voor de moeite van het opzoeken!

Overigens mag die compressor wel loeien, zolang de ramen maar heel blijven. Hij wordt maar 1x in het half jaar gebruikt, dus kwa geluid zit er ik niet mee.

De reden waarom ik geen spuitbusje wil halen is omdat die dingen 10-20 euro zijn. Ik heb er in totaal al zo'n 3-5 gekocht en dit vind ik zonde. Die dingen zijn ook zo leeg als je even je eigen PC, broertje's PC en je eigen laptop wilt schoonblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Uhm, ik vertelde dat mijn Stanley van de Hornbach 99 euro kostte, incl enkele accesoires :)
Maar succes! Je zal je na aanschaf trouwens ook ineens een stuk meer Man voelen!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin021
Ursamajor schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:37:
Uhm, ik vertelde dat mijn Stanley van de Hornbach 99 euro kostte, incl enkele accesoires :)
Maar succes! Je zal je na aanschaf trouwens ook ineens een stuk meer Man voelen!
Hey Ursa,

Ja dankje daarvoor. Ik zal die zeker bekijken. Had alleen graag wat meer compressors verwacht. Overigens heb ik hier 2 van Hornbach met dezelfde prijs. Welke raadt jij aan/of welke heb jij?

https://www.hornbach.nl/s...-8-5/8432031/artikel.html

https://www.hornbach.nl/s...8-24/8432037/artikel.html

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Geen van beide ;-)
Ik heb deze: https://www.hornbach.nl/s...-set/8479185/artikel.html
Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/491/176/10/DV_8_8462398_01_4c_NL_20160512081300.jpg
In mijn zoektocht naat compacte goedkope compressoren kwam ik uit op bedrijven die niet in de buurt zaten of webshops, dus heb ik voor het gemak gekozen en er een bij de hornbach gehaald. Qua prijs en specs ontloopt het mekaar allemaal niet zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Ursamajor op 22-08-2016 13:15 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:37

GJ007

:)

signature

Pagina: 1