afstandsbediening (laten) ontwerpen voor cpap device

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantje nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-03-2024
Beste Tweakers community,

En keer een wat andere vraag als ik deze mag stellen.

Ik heb sinds kort een cpap apparaat die ik voor het slapen gebruik. Er zijn in NL en de rest van de wereld een boel personen / patienten die een apparaat nodig hebben bij hun bed om te kunnen slapen en overdag te kunnen functioneren :O . Nou zijn er een hoop fabrikanten van deze apparaten en een hoop bedrijven/webwinkels met accessoires hiervoor, maar geen van de apparaten is bedienbaar d.m.v. een afstandsbediening.
Ik gebruik zelf de System One van Philips...

De vraag is hoe ontwerp / bouw (of laat) ik een afstandsbediening maken voor een apparaat dat dit niet heeft en dus ook geen infared heeft of andere koppelingsmogelijkheden. Google help mij hierin niet echt (overspoeld met universele afstandsbedieningen etc 8)7 ), en ik heb geen idee bij welk bedrijf ik zou beginnen om eens aan te kloppen.

misschien hebben jullie een idee hiervoor. Natuurlijk ga ik philips zelf ook eens benaderen (als ze er al mee bezig zijn... maar ben benieuwd of hier ideeën zijn. Als ondernemer zie ik hier wel een project in... Anders als het alleen voor mijzelf is moet ik eens gaan kijken hoe een robot arm werkt...

Jullie input hierover s.v.p. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:15
Zitten er fysieke knoppen op? (Geen idee wat het ding moet doen, waar is het voor?)

Maar je zou die lijnen dan theoretisch kunnen aftappen en schakelen met een microcontroller als een arduino. Hoe je die met afstandsbediening kan besturen staat genoeg over op internet. Vereist wel een degelijke hoeveelheid (elektronische) kennis.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-10 22:02
chaoscontrol schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:52:
Zitten er fysieke knoppen op? (Geen idee wat het ding moet doen, waar is het voor?)

Maar je zou die lijnen dan theoretisch kunnen aftappen en schakelen met een microcontroller als een arduino. Hoe je die met afstandsbediening kan besturen staat genoeg over op internet. Vereist wel een degelijke hoeveelheid (elektronische) kennis.
Voor slaapabneu (zo'n masker).

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:10
Philips heeft recent de remote control afdeling verkocht aan Omni remotes, zul je die moeten contacteren. Al twijfel ik of ze dit voor je willen doen, gezien het niet om miljoenen stuks zal gaan. Proberen kan altijd, al zul je wel met een duidelijker omschrijving moeten komen wat een dergelijke remote moet doen (hoeveel knoppen, welke interface, welke functies,...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10 23:15
daantje nl schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:49:
... De vraag is hoe ontwerp / bouw (of laat) ik een afstandsbediening maken voor een apparaat dat dit niet heeft ....
Als je dit wilt weten voor dit specifieke CPAP (continuous positive airway pressure) apparaat is het misschien handig om iets meer over het ding te vertellen: welke functies heeft het en welke functies wil je op afstand bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Het bedrijf waar ik werkzaam ben heeft afstandsbedieningen ontworpen voor verschillende systemen die daarvan niet voorzien waren. Vaak stuit je op dezelfde problemen:
- Systemen die moeiijk te "manipuleren" zijn. Dwz, je kunt niet makkelijk op de user interface of de communicatie die daar eventueel aan vast zit inbreken.
- Fabrikanten die niet mee (willen) werken wbt documentatie etc. Reverse engineeren is dan de enige manier om te weten te komen hoe het systeem werkt.
- De (goede) werking van het systeem is niet meer door de fabrikant gegarandeerd als deze niet heeft mee willen werken. Met name bij medische apparatuur (waar de CPAP waarschijnlijk onder valt) is dat een disaster waiting to happen.

Just my 2cts

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1