Toon posts:

Audioversterker zegt POEF en ruikt naar ammonia

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Zojuist, tijdens het luisteren naar muziek, zegt mijn audioversterker plof, kringelt er een soort rook uit (niet veel) en stink het ding vanuit binnen naar een ammonia-achtige geur.

Ik hem hem direct ontkoppeld maar durf hem niet gelijk weer aan te zetten als ik niet weet wat er aan de hand is.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Tijd voor een nieuwe? Google maakt me niet veel wijzer.

Het gaat om een Skytec STM-3015,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Klinkt als geklapte elco. Openschroeven, opzoeken en vervangen :)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28

Jag

Ah, je hebt de magic smoke gereleased :P. Ik vind het toch wel mooi dat iedereen meteen weet dat het aan de elco's ligt :+ (standaard advies om die te vervangen).

Maar ik zou hem wel openmaken, foto maken van hetgeen er zwart uitziet, misschien dat we je dan kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:21
Jag schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:09:
Ah, je hebt de magic smoke gereleased :P. Ik vind het toch wel mooi dat iedereen meteen weet dat het aan de elco's ligt :+ (standaard advies om die te vervangen).

Maar ik zou hem wel openmaken, foto maken van hetgeen er zwart uitziet, misschien dat we je dan kunnen helpen.
hm, met de beschrijving: 'ammonia-achtige geur' durf ik het ook wel te gokken. De geur van andere verbrande electronica is (in mijn beleving) niet ammonia-achtig.

Maar idd openmaken en foto's graag, want wij zijn wel echte ramptoeristen natuurlijk.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52

OgWok

U.N.C.L.E.

Inderdaad niet meteen weer aanzetten, maar eerst kijken of je kan zien wat er poef gezegd heeft. Lijkt erg veel op een geexplodeerde condensator. Hopelijk heeft er ook nog een zekering voor gezorgd dat de schade beperkt is gebleven.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 10:58
Ja er is iets defect, geen idee wat er aan componenten in zit, een service manual kan ik zo ook niet vinden op het web.

Dus openschroeven, visuele schade bekijken, en dan bepalen of je nog überhaupt wil repareren.
Als het een elco is die geploft is, kan iets anders ook de oorzaak zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je een kat in huis? Misschien heeft je kat, er in staan zeiken.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opengemaakt en er ziet niks zwart uit. Ik probeer morgen gewoon weer de stekker erin te steken. Kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:15:
Opengemaakt en er ziet niks zwart uit. Ik probeer morgen gewoon weer de stekker erin te steken. Kijken wat er gebeurt.
Het hoeft er ook niet zwart uit te zien. Ik zou toch nog eens beter kijken, zoek op Google hoe een condensator eruit ziet en kijk daar goed naar. Die zijn vrij gemakkelijk te vervangen. Ik zou hem niet nogmaals aanzetten, de schade kan groter worden en er is mogelijk brandgevaar.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Ik vond het toch tijd voor wat anders dus ik bespaar me de moeite en heb net een andere gekocht.
Pagina: 1