Weer kleine barst in glas na reparatie : wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710096

Topicstarter
Mijn vraag
...
Hallo,

ik heb een iPaid Air waarvan het glas is gebroken na een val en is gerepareerd. Er is een nieuw touchscreen opgezet en tempered glass. Toen ik de iPad ophaalde heb ik hem in nopjesfolie in mijn laptoptas gedaan. Helaas zat er na thuiskomst meteen alweer een kleine barst in het scherm, in een hoek. De winkel waar ik hem heb laten repareren is onderdeel van een bedrijf waar ik eerder slechte ervaringen mee had, een zeer vervelende discussie ivm mijn telefoon, een discussie die nergens over ging en niks opleverde.. Helaas wist ik niet dat deze bedrijfjes van dezelfde eigenaar zijn.

Ik vertrouw deze winkel nu echt niet meer: Wat te doen? Toch teruggaan en het opnieuw laten repareren of geld terugvragen? Dat laatste doen ze niet, dat weet ik zeker. De barst is niet hinderlijk, hij is klein, maar ik weet niet of het kwaad kan als ik hem laat zitten. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Aan de andere kant voel ik me belazerd en is het een principekwestie. Het was een dure reparatie, het zou een origineel scherm zijn maar dat vraag ik me nu dus af.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de winkel een mail gestuurd met een foto van de barst en een foto van de factuur mbt de reparatie.
Ook heb ik hen gebeld, ze zeiden dat ik langs moet komen, uiteraard. Maar ik heb er eigenlijk weinig zin in want de vervelende eigenaar zag ik gisteren in de winkel en ik heb echt geen zin in een discussie met hem. Ik heb overigens zes maanden garantie op deze reparatie.

Beste antwoord (via Anoniem: 710096 op 17-08-2016 12:12)

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-05 16:13
Ga ook even bij een Apple store langs. Wellicht dat zij kunnen vaststellen of het nep-rommel is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toen ik de iPad ophaalde heb ik hem in nopjesfolie in mijn laptoptas gedaan. Helaas zat er na thuiskomst meteen alweer een kleine barst in het scherm, in een hoek
Heb je bij het ophalen het apparaat nagekeken op barsten, of zag je dit thuis pas.

Persoonlijk zou ik altijd in de winkel zelf controleren of het er goed uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 22:36
Er is weinig dat je kunt verliezen als je terug gaat met het scherm toch? Ze zeggen zelf dat je even langs moet komen, als je dat niet doet kunnen ze er ook niets mee doen en ben jij ook geen stap verder. Ik weet alleen in dit geval niet wie de bewijslast zou hebben, aangezien het een reparatie/vervanging van het scherm betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hebt geen technisch probleem, maar een conflict met een winkel. Daarom een schop naar Shopping Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okay, thanks Viper, eelcootjuh en RoD.

In de winkel heb ik wel naar de Ipad gekeken maar niet heel nauwkeurig. Volgens mij zat er toen geen barst in. Ik ben ook gealarmeerd omdat ik later in reviews over deze winkel een commentaar las dat iemand precies hetzelfde was overkomen en ervan uitging dat het nieuwe glas 'rommel' is.
Wat ik kan verliezen is mijn humeur want ik weet nog goed van de vorige keer, hoe onredelijk de eigenaar was.
Mijn vraag is dus ook : kan ik de barst laten zitten? Hij loopt diagonaal over de linkeronderhoek en is ongeveer 1,5 cm groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-05 15:57
Als het scherm niet gebarsten was toen je daar weg ging en je gaat geld terugvragen snap ik dat de eigenaar niet meer aardig blijft. Je snapt zelf toch ook wel dat je dan onredelijk bent? Als je kan aantonen dat de barst niet door jou maar door een mislukte reparatie komt dan moet je gewoon naar de winkel natuurlijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-05 16:13
Ga ook even bij een Apple store langs. Wellicht dat zij kunnen vaststellen of het nep-rommel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

"Geen zin in een discussie" is een slechte reden. Je zult het nu moeten laten weten, anders kan de winkel veel sneller zeggen "user-abuse". Gewoon netjes aankaarten en vragen het dusdanig te repareren dat het wel in orde is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat voorval van onredelijkheid gaat heel ergens anders over. Dat gaat erover dat ik een klacht had over een telefoonhoesje dat ik bij hem had gekocht en hij beweerde dat het niet kon dat ik het bij hem had gekocht.
Helaas had ik geen bon meer maar ik hoefde ook geen ander hoesje van hem. Ik vond het alleen onredelijk dat hij op zeer verbolgen toon bleef ontkennen dat ik het daar had gekocht en vervolgens mij van leugend beschuldigde.

Over de Ipad: ik heb de iPad om kwart voor zes opgehaald bij de winkel. In nopjesfolie gedaan en toen in mijn laptoptas( of eigenlijk : tablettas), die is gepolsterd, zacht van binnen. Om kwart over zes kwam ik thuis en zette ik de iPad aan. Toen zag ik de barst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nalv de review die ik heb gelezen en mijn ervaringen met deze winkel vertrouw ik hen niet meer. Ik ben stom geweest, had naar een andere winkel moeten gaan die ik vertrouw. (Maar iets duurder is) Goedkoop is..
Enfin het spreekwoord. Het gaat dus niet zozeer alleen over vervelende discussies maar ook over: hebben ze wel het originele glas erop gezet waarvoor ik heb betaald? Dat kan ik niet controleren. De vraag die ik nog steeds heb is: kan ik de barst laten zitten als ik daarvoor kies, kan dat kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank allemaal voor het meedenken. StecaGrid: goeie tip! Dat ga ik doen. Wordt vervolgd.

Volgende keer even de edit knop gebruiken i.p.v. steeds een nieuwe reactie te plaatsen a.u.b.

[ Voor 37% gewijzigd door Perkouw op 17-08-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 710096 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:10:
kan ik de barst laten zitten als ik daarvoor kies, kan dat kwaad?
Alles kan, alleen zijn barsten nu net dingen die zich uitbreiden als er spanning op het glas of de behuizing komt. En als je nu niet gaat klagen, dan heb je straks weinig kans meer om er nog wat aan gedaan te krijgen. Bang zijn voor een discussie is nooit verstandig, blijf gewoon kalm en vraag om een andere gesprekspartner als het toch onprettig wordt. En neem desnoods iemand mee voor morele steun.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 17-08-2016 12:21 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je Gambieter.. Je maakt me wel aan het lachen.. Iemand meenemen voor morele steun..hahahaha
Dat ik daar nou niet aan gedacht had. Nee even serieus, ik ga idd terug naar de winkel maar heb ook even geinformeerd bij een Apple dealer.
Die vertelden het volgende: Apple doet zelf geen glasreparaties, zij vervangen de iPad en dat kost je -ik meen- de helft van de nieuwwaarde. Ook verstrekt Apple geen origineel glas aan andere bedrijven dus 'origineel' glas bestaat niet. Dus de keuze tussen origineel en imitatie bestaat ook niet, het is allemaal andersoortig glas. Doordat het glas strak in het frame zit kan het spontaan barsten maar het komt niet vaak voor. Optie : barst laten zitten: niet doen want er kan vocht tussen komen of de barst kan zich uitbreiden. Op naar de winkel dus. Wish me luck..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Ik zou zeker teruggaan. De reparatie is blijkbaar niet goed gegaan
Zoals gambieter aangeeft heb je geen poot om op te staan als je niet direct na constateren minimaal gaat melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo allemaal,
Het probleem is opgelost en naar tevredenheid. Hoera! Het bleek het tempered glass te zijn dat was gebroken. Het is niet te zeggen hoe dat is gebeurd, mogelijk een foutje in het glas. Of ik moet ergens tegenaan gestoten zijn volgens de medewerker maar dat lijkt me niet aannemelijk, de iPad zat goed opgeborgen. Volgns de medewerker is tempered glass erg kwetsbaar en moet een iPad met tempered glass ook het liefste in een iPad beschermhoes.
De medewerker was vriendelijk en behulpzaam en ik heb gratis een nieuwe tempered glass gekregen. Hij zei dat het goed was dat ik het snel had gemeld. Ja, gisterenavond binnen een kwartier toen ik het opmerkte heb ik een foto gestuurd. Bij zo iemand kom ik graag terug. Dus al met al is het met een sisser afgelopen en heb ik weer wat geleerd over het hoe en waarom van touchscreens etc. Dank voor het meedenken!
Pagina: 1