Vervanging Logitech MX1100 muis

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb op dit moment een Logitech MX1100 muis van ong. 4-5 jaar oud. Dit is een erg fijne muis, echter begint het scrollwiel kuren te vertonen. Bijv. bij naar beneden scrollen schiet ie soms ineens weer een stukje omhoog. Heb de muis al open gehad en de sensor van het scrollwiel zoveel mogelijk stofvrij proberen te maken, maar het heeft niet echt resultaat. Misschien dus tijd voor een nieuwe muis...

Mijn wensen:
- Zeer grote voorkeur voor Logitech met unifying ontvanger, zodat mijn muis en toetsenbord 1 ontvanger kunnen gebruiken
- Goede (laser) sensor, omdat sommige muizen moeite hebben met mijn tafel. Ik heb ook en VX Revolution muis en die hapert soms.
- Vergelijkbaar formaat met mijn MX1100 (dus geen notebookmuis)
- iig back/forward-knoppen en liefst ook extra knoppen om in te stellen voor bijv. volume up/down (geen eis)

Uiteraard heb ik wat rondgezocht en ik kom uit op:
- Logitech M705. Lijkt erg op mijn huidige muis, maar geen extra speciale knoppen (is acceptabel). Ook redelijk goedkoop. Alleen zie ik dat deze muis vermoedelijk al sinds 2009 meegaat. Ik vraag mij dus af of de sensor wel goed genoeg is (en niet dezelfde als de VX Revolution).
- Logitech MX Master. Heeft eigenlijk alles, maar wel flink aan de prijs (daarom doe ik eerst even onderzoe, voordat ik die klakkeloos koop :P).

Was benieuwd of jullie nog suggesties hebben.

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-02 22:39
Ik heb de M705 en die bevalt mij prima, maar of die op jouw tafel goed werkt kan ik niet voorspellen.

Je zou er één kunnen bestellen om hem even te proberen. Als hij niet bevalt ruil je hem alsnog om voor de MX Master. Als je online bestelt en binnen twee weken (eventueel) terugstuurt, moet dat goed gaan.

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10-2025
Bookmark aangemaakt.
Zit zelf nog met 2x MX1000 en die zullen ook een keer gaan.

• Palomar
  • Niet online
thomas_n schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:30:
Ik heb de M705 en die bevalt mij prima, maar of die op jouw tafel goed werkt kan ik niet voorspellen.

Je zou er één kunnen bestellen om hem even te proberen. Als hij niet bevalt ruil je hem alsnog om voor de MX Master. Als je online bestelt en binnen twee weken (eventueel) terugstuurt, moet dat goed gaan.
Misschien dat ik zoiets idd moet doen. Bij Mediamarkt kun je ook gewoon ruilen. Maar ging me er meer om of er nog alternatieven zijn, al vermoed ik niet, omdat ik al best uitgebreid gezocht heb..
MJanzn schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:36:
Bookmark aangemaakt.
Zit zelf nog met 2x MX1000 en die zullen ook een keer gaan.
Die heb ik ook gehad. Heb ik denk ik ook wel zo'n 7 tot 8 jaar mee gedaan. Erg fijne muis idd. MX1100 heb ik als opvolger genomen, omdat die bijna hetzelfde is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora, ook voor muizen.

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:36
Zelf heb ik de MX Master en de Performance MX.

Beide vind ik goede muizen, de Master is voor mij ergonomischer maar daar staan de forward en back knop wat ongelukkig.

Beiden zijn ideaal voor de wat grotere handen ipv verkrampt te hoeven werken.

• Palomar
  • Niet online
Thanks, dan kom ik toch op de MX Master uit denk ik, want performance mx is nergens meer (voor een normale prijs) te koop.

Overigens wel vreemd. Ik heb gisteren Setpoint geuninstalled, om uit te sluiten dat het scrollwielprobleem van mijn MX1100 daar aan ligt. En na uninstallen treedt het probleem niet meer op :? Scrollwieltje reageert heel strak alsof er niks aan de hand is. En na opnieuw installeren treedt het probleem weer op. Lijkt me dan ofwel een softwareprobleem. Of het is wel een hardwareprobleem dat alleen optreedt icm. Setpoint, omdat dan de gevoeligheid van de muis wellicht beter is. Gebruik hem voorlopig wel even zonder Setpoint. Kan dan alleen de duimknop en dpi-knop niet meer instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 18-08-2016 16:36 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-02 23:54
Heb 2x Performance MX welke volgens mij opgevolgd is door de MX Master. Recent een Performance MX geupgrade naar de MX Master. Kan de muis zeker aanraden. De back/forward knoppen zitten idd ten opzichte van zijn voorganger wel wat vreemd, maar ben er nu wel aan gewend.

• Palomar
  • Niet online
Om nog even terug te komen op dit topic. Ik had uiteindelijk de Logitech M705 gekocht omdat die goedkoop is en erg leek op mijn vorige MX1100. Kon er na een paar maanden toch niet echt aan wennen. Ten eerste is ie vrij klein en ten tweede beweegt ie heel 'vreemd' cq. onnauwkeurig. Van alles geprobeerd qua instellingen, zonder resultaat naar tevredenheid.

Uiteindelijk van de week toch maar de spaarpot leeggehaald ;) en een MX Master gekocht. Nog geen moment spijt van. Kon meteen weer de cursor overal exact plaatsen waar ik wil en ligt goed in de hand. En als bijkomend voordeel eindelijk af van dat rottige setpoint. Deze gebruikt een nieuwe tool (Options) die beter in elkaar steekt.
Pagina: 1