Hotmail is geupdate... maar ik wil de oude versie!

Pagina: 1
Acties:
  • 5.643 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Weet niet of dit het juiste forum is, maar goed.

Sinds een maand heeft Hotmail/Outlook webmail bij mij een complete metamorfose ondergaan.
Bij mijn vrouw is dit nog niet, dus het lijkt erop dat ze het langzaam uitrollen oid.

Maar ik zit er eigenlijk helemaal niet op te wachten. Door alle vensters e.d. vind ik de site super traag, en bovendien, gebruiksonvriendelijke. Ik moet nu ontzettend scrollen om er doorheen te gaan.

Mijn vraag is, kun je ergens terug naar de vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Eerste Google hit die ik vind:
Click the Options button (gear shaped icon located top right) and select "Switch back to Hotmail".

Maar ik heb geen Outlook en sowieso vermoed ik dat je er aan moet gaan wennen ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ja, daar had ik ook al onder gezocht.. maar die optie heb ik niet:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/jtrx2x.jpg

voor de duidelijkheid: hier wil ik dus van af:

http://www.nu.nl/internet...tmail-in-outlookcom-.html

[ Voor 35% gewijzigd door greatgonzo op 17-08-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 08:57
greatgonzo schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:06:
ja, daar had ik ook al onder gezocht.. maar die optie heb ik niet:

[afbeelding]

voor de duidelijkheid: hier wil ik dus van af:

http://www.nu.nl/internet...tmail-in-outlookcom-.html
Die optie is er niet meer en gaat er ook niet meer komen.
Dit gezien Microsoft overstapt van Hotmail naar Outlook.
Natuurlijk gebeurt dit niet in een keer voor iedereen. Vandaar dat jij het wellicht nu pas krijgt.
Een weg terug is er helaas niet meer, het zal even wennen zijn. Maar het is niet anders. :X

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:09
Ik zit sinds een paar weken op het nieuwe uiterlijk en het is hierdoor bij mij een stuk trager iedergeval. Jammer dat je niet kunt terug switchen naar de oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

djkavaa schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:11:
Dit gezien Microsoft overstapt van Hotmail naar Outlook.
Semi-offtopic: Dat heb ik laatst ook gemerkt. Zo van het ene op het andere moment kon MS Outlook geen verbinding meer maken met mijn hotmail-account en de foutmelding was alles behalve duidelijk/specifiek. Google tijdje aan het werk gezet, blijkt dat je door de verandering je account opnieuw moet toevoegen aan Outlook om 'm weer wekend te krijgen. Het opnieuw synchroniseren duurde wel even :O

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Raven schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:18:
[...]

Semi-offtopic: Dat heb ik laatst ook gemerkt. Zo van het ene op het andere moment kon MS Outlook geen verbinding meer maken met mijn hotmail-account en de foutmelding was alles behalve duidelijk/specifiek. Google tijdje aan het werk gezet, blijkt dat je door de verandering je account opnieuw moet toevoegen aan Outlook om 'm weer wekend te krijgen. Het opnieuw synchroniseren duurde wel even :O
Klopt die migraties gaan niet al te best ;)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ost
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 11:06

ost

Raven schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:18:
[...]

Door de migratie stond de pop3 optie ook uit. Je kan ze wel terug aanzetten via de opties in de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik gebruik zelf al meer als een jaar outlook.
en kan niet zeggen dat Hotmail en outlook snelheid verschillen hebben.
Ik denk dat je gewoon ff moet wennen aan outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13
De nieuwe outlook is gewoon **t,

Ik check mijn mail vaak op de ipad en mis nu opties die ik wel op de pc heb,
Ben daardoor genoodzaakt de pchier apart voor aan te zetten

Slechte zaak van MS

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seoinage8
  • Laatst online: 04-09 11:35
Volgens mij lopen er nu twee discussies door elkaar. Een tijdje geleden is Hotmail overgegaan naar Outlook en kreeg de emailservice een nieuwe interface. Deze interface kon je terug zetten naar de oude Hotmail interface met bovengenoemde knop via opties.

Momenteel volgt een migratie van Outlook.com (en dus ook oude Hotmail) naar Outlook Mail. Deze update kan niet teruggedraaid worden omdat alle emailaccounts over worden gehangen naar nieuwe servers gebasseerd op de Office 365 infrastructuur. De komende maanden zullen alle emailaccounts naar de nieuwe infrastructuur overgehangen worden, zonder uitzonderingen.

https://blogs.office.com/...more-done-in-outlook-com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik heb hier ook al een klacht over ingediend. Niet dat Microsoft daar echt iets mee doet, maar als er genoeg klachten over binnenkomen gaan ze *misschien* nog eens een keer nadenken bij die prutsers. :(

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
shure-fan schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:45:
De nieuwe outlook is gewoon **t,

Ik check mijn mail vaak op de ipad en mis nu opties die ik wel op de pc heb,
Ben daardoor genoodzaakt de pchier apart voor aan te zetten

Slechte zaak van MS
Waarom stel je hem niet gewoon in op je iPad als mailaccount zijnde?
Dan hoef je helemaal niet meer in te loggen in de Webmail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Pietervs schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:27:
Ik heb hier ook al een klacht over ingediend. Niet dat Microsoft daar echt iets mee doet, maar als er genoeg klachten over binnenkomen gaan ze *misschien* nog eens een keer nadenken bij die prutsers. :(
Dat gaat ze toch niet ;)
Dit gezien Exchange 2016 de zelfde Layout heeft als Outlook.

Ze beginnen altijd met nieuwe dingen bij Outlook en Office 365, als dat goed werkt en getest is brengen ze het naar Exchange etc.

Dus ga er maar niet van uit dat het oude "Achterhaalde" Hotmail nog terug komt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

djkavaa schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:28:
[...]

<knip>

Dus ga er maar niet van uit dat het oude "Achterhaalde" Hotmail nog terug komt :O
Ik ga er ook niet vanuit dat de oude Hotmail terugkomt. Maar ik baal er wel van dat de interface aangepast wordt zonder dat er iets over gecommuniceerd is of mensen er een keuze in hebben. Daarom heb ik een klacht ingediend: misschien dat ze daar dan een volgende keer eens wat aandacht aan kunnen besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je bent één van de 100 miljoen Hotmail gebruikers. Verwacht je nou echt dat er met iedere individuele gebruiker een diepte interview wordt gehouden over zijn/haar wensen mbt e-mail?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Pietervs schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:37:
[...]
Maar ik bal er wel van dat de interface aangepast wordt zonder dat er iets over gecommuniceerd is of mensen er een keuze in hebben. Daarom heb ik een klacht ingediend: misschien dat ze daar dan een volgende keer eens wat aandacht aan kunnen besteden.
Tja, ik weet niet onder welke steen jij gelegen hebt, maar welkom in het heden zal ik dan maar zeggen...

Ze veranderen (bijna) dagelijks wel iets aan hotmail/outlook/office365, daar wil je echt reeel gezien geen communicatie of keuze in hebben, je zou gek worden.
Maarja, natuurlijk nu het je 1 keertje niet zint en je het merkt moet je opeens van de hoogste toren blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

Daarbij vergeten sommige hier ook nog eens dat het een gratis dienst is. Wees blij dat ze de moeite nemen om de dingen goed te onderhouden en updaten, dat gebeurd bij de meeste gratis diensten ook al niet. En zoals altijd: je hoeft er geen gebruik van te maken, zet zelf een mailserver op met roundcube en skin die zoals je zelf wilt, maar dat zal dan wel weer teveel moeite zijn of stap over op Gmail of een andere (gratis?) e-maildienst.

Edit: dit is geen flame naar TS trouwens, ik snap best dat je de oude interface terug wilt, maar het lijkt erop dat je pech hebt ;) even diep zuchten en verder.

[ Voor 19% gewijzigd door DJVG op 17-08-2016 14:53 ]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Gomez12 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:33:
[...]

Tja, ik weet niet onder welke steen jij gelegen hebt, maar welkom in het heden zal ik dan maar zeggen...

Ze veranderen (bijna) dagelijks wel iets aan hotmail/outlook/office365, daar wil je echt reeel gezien geen communicatie of keuze in hebben, je zou gek worden.
Maarja, natuurlijk nu het je 1 keertje niet zint en je het merkt moet je opeens van de hoogste toren blazen.
[off-topic]
Het feit dat iemand een andere interface mooier vindt is voor jou aanleiding om te zeggen dat die persoon onder een steen gelegen heeft? Nogal suffe manier om te laten merken dat je het niet met iemand eens bent, dat kan volgens mij ook anders.
[/off-topic]

Daarnaast: ga jij overal maar braaf mee akkoord, hoe vervelend jij het ook vindt, of maak jij gebruik van de mogelijkheid om feedback te geven als je dat kan?
Precies wat ik dus doe: feedback geven. En anderen (net als TS) die het met me eens zijn adviseer ik hetzelfde te doen. Niet voor niks zie je in de "Üser voice" verschillende topics van mensen die klagen over de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Het fijne van Microsoft is dat ze heel goed luisteren naar hun gebruikers. Niet voor niets dat de Start knop weer terug is gekomen...

Mensen hebben soms moeite met verandering...niet elke verandering is verkeerd :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Spoiler Lullige opmerking #off-Topic!!!

Als ze in de Supermarkt de pindakaas ineens een Vak verder hebben neer gezet dan dat je gewend bent, ga je dan ook naar de Manager om te zeggen dat je de Pindakaas niet meer kunt vinden of dat je het niet leuk vindt dat deze verplaatst is.

Sorry, maar ik moest deze opmerking even maken!

Alles veranderd om je heen, stilstaan is achteruitgang.
Ze moeten blijven ontwikkelen, en daar horen veranderingen bij ook voor de gebruikers.
En het blijft dat het een Gratis Dienst is. Gmail veranderd ook wel eens...
Denk dat Microsoft weinig gaat doen met de vragen of de oude Hotmail omgeving terug komt.

Het is een kwestie van wennen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 09:24
Ik gebruik het allang, ik denk zelfs al jaren.

Nooit traagheid gemerkt of dat het lastig in gebruik is.
Stelt gewoon prima in op tablet's en smartphone's.
Mail cliënts moet je ook niet gebruiken, gewoon naar Outlook.com gaan of smartphone of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:51
Microsoft zit al sinds zowat altijd het hele uiterlijk te wijzigen van de online versie van hotmail/outlook.

Hotmail 2000: http://blog.lesoir.be/wp-...8/2012/08/hotmail2003.jpg
Hotmail 2006: https://ruturajv.files.wo.../2006/10/hotmail-ajax.png
Hotmail 2009: http://www.maxiorel.com/f...ail_Client_-_Hotmail_.png

Als je geen zin hebt in elke keer deze veranderingen ( zoals ik zelf ) raad ik je aan om gewoon een offline email client te gebruiken.
Eventueel update je dat programma dan niet zodat hij er altijd hetzelfde uit ziet.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Je hebt veranderingen en verbeteringen.. Ik vind dit een verandering, zonder verbetering..

Ja.. Het ziet er gelikt uit.. Maar zoooo traag

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

greatgonzo schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:32:
Weet niet of dit het juiste forum is, maar goed.

Sinds een maand heeft Hotmail/Outlook webmail bij mij een complete metamorfose ondergaan.
Bij mijn vrouw is dit nog niet, dus het lijkt erop dat ze het langzaam uitrollen oid.

Maar ik zit er eigenlijk helemaal niet op te wachten. Door alle vensters e.d. vind ik de site super traag, en bovendien, gebruiksonvriendelijke. Ik moet nu ontzettend scrollen om er doorheen te gaan.

Mijn vraag is, kun je ergens terug naar de vorige versie?
Nee sorry, de layout van de website van een commerciele partij heeft weinig te maken met Netwerken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.