Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 805573

Topicstarter
Hallo,
ik heb een vraag: omdat m'n scherm kapot was van m'n S7e is deze gerepareerd. Gisteren terug ontvangen en (1573 x) geprobeerd in te loggen met m'n Google-account(s). Ik wist dat hij leeg terug zou komen dus dat is het probleem niet. Ik kom met geen mogelijkheid in m'n foon. Vodafone al geraadpleegd via Twitter, resets gedaan, ook 'harde', maar dan zegt m'n foon dat er iemand heeft geprobeerd een verkeerde reset naar factoryinstellingen te maken.
Ik kom er dus gewoon niet in, Vodafone weet het ook niet meer, adviseert me om naar de winkel terug te gaan. Maar de fout kan bijv. bij Vodafone liggen, maar ook bij Google of Samsung en zelfs bij de reparateur via de Vodafoneverzekering (ACE voor Vodafone Garant Verzekering).
Iemand ook zo'n (dergelijke) ervaring? of tips?

Alvast bedankt,

John.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat gebeurt er als je met een nieuw aangemaakt, "schoon" Google-account inlogt?

En anders met Kies de firmware opnieuw installeren?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als dat ding tóch al leeg is: Houd de "Volume-Up" en "Home" knop eens ingedrukt en druk daarna eens op de "power" knop (ingedrukt houden)....... Je komt dan als het goed is in een menu waarin je het gehele Android OS op je telefoon reset / herinstalleert vanuit het aanwezige ROM.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 17-08-2016 03:10 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 02:58:
Wat gebeurt er als je met een nieuw aangemaakt, "schoon" Google-account inlogt?

En anders met Kies de firmware opnieuw installeren?
Hij komt iedere x met de opmerking:
"Dit apparaat is opnieuw ingesteld. Als u wilt doorgaan, logt u in met een Google-account dat eerder was gesynchroniseerd op dit apparaat".

En ik kan dus alleen maar 'doorgaan'......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wimmel_1 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 03:03:
Als dat ding tóch al leeg is: Houd de "Volume-Up" en "Home" knop eens ingedrukt en druk daarna eens op de "power" knop (ingedrukt houden)....... Je komt dan als het goed is in een menu waarin je het gehele Android OS op je telefoon reset / herinstalleert vanuit het aanwezige ROM.
Al een paar x geprobeerd, iedere x kom ik weer in dezelfde inlogprocedure als eerder beschreven. Apparaat komt met een melding dat iemand een onrechtmatige poging deed om naar de fabrieksinstellingen terug te gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anoniem: 805573 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:28:
[...]

Al een paar x geprobeerd, iedere x kom ik weer in dezelfde inlogprocedure als eerder beschreven. Apparaat komt met een melding dat iemand een onrechtmatige poging deed om naar de fabrieksinstellingen terug te gaan.....
Dit had een collega vdweek ook na een upgrade en daarna downgrade van firmware, en wat bleek na het raadplegen van Google: Je moet 72(!!!!)uur wachten voordat je weer kan inloggen op de telefoon. Tot die tijd blokkade. "safety feature"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:30:
[...]

Dit had een collega vdweek ook na een upgrade en daarna downgrade van firmware, en wat bleek na het raadplegen van Google: Je moet 72(!!!!)uur wachten voordat je weer kan inloggen op de telefoon. Tot die tijd blokkade. "safety feature"
Bezorg jij mij ff een hartverzakking, hahaha

Net via de bijgeleverde servicekaart met Samsung gebeld en die melden dat ik naar het dichtsbijzijnde servicepunt moet zodat men daar de software kan aanpassen. Maar dat vertrouw ik dus niet na jouw opmerking en ben bang dat ik voor jan-met-de-korte-achternaam naar Schiedam moet rijden.

Is Google sowieso bereikbaar via telefoon of chat, ik heb gezocht maar niets gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anoniem: 805573 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:49:
[...]

Bezorg jij mij ff een hartverzakking, hahaha

Net via de bijgeleverde servicekaart met Samsung gebeld en die melden dat ik naar het dichtsbijzijnde servicepunt moet zodat men daar de software kan aanpassen. Maar dat vertrouw ik dus niet na jouw opmerking en ben bang dat ik voor jan-met-de-korte-achternaam naar Schiedam moet rijden.

Is Google sowieso bereikbaar via telefoon of chat, ik heb gezocht maar niets gevonden..
Wat is de exacte melding die je krijgt na het proberen te unlocken? Dan vraag ik even of dat hetzelfde is aan de betreffende collega, dan weet je in ieder geval zeker dat je niet voor Jan L. rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Anoniem: 805573 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 02:41:
Hallo,
ik heb een vraag: omdat m'n scherm kapot was van m'n S7e is deze gerepareerd. Gisteren terug ontvangen en (1573 x) geprobeerd in te loggen met m'n Google-account(s). Ik wist dat hij leeg terug zou komen dus dat is het probleem niet. Ik kom met geen mogelijkheid in m'n foon. Vodafone al geraadpleegd via Twitter, resets gedaan, ook 'harde', maar dan zegt m'n foon dat er iemand heeft geprobeerd een verkeerde reset naar factoryinstellingen te maken.
Ik kom er dus gewoon niet in, Vodafone weet het ook niet meer, adviseert me om naar de winkel terug te gaan. Maar de fout kan bijv. bij Vodafone liggen, maar ook bij Google of Samsung en zelfs bij de reparateur via de Vodafoneverzekering (ACE voor Vodafone Garant Verzekering).
Iemand ook zo'n (dergelijke) ervaring? of tips?

Alvast bedankt,

John.
Lijkt op een FRP lock. Denk dat de reparateur een factory reset gedaan heeft vanuit de recovery (ervan uit gaande dat het jouw toestel is) en nu moet jij 72uur wachten.
Als het goed is zou je met het goede account moeten kunnen inloggen en als dat verkeerd is dan moet je 72uur wachten maar ik lees ook andere verhalen waarbij je meteen 72uur moet wachten dus...

Het is een beveiliging zodat iemand die de telefoon steelt niet een factory reset kan doen en je telefoon kan gebruiken. Toch is deze beveiliging te omzeilen maar dat zal ik hier niet uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 961191

Aangezien deze post inmiddels een jaar oud is hoop ik dat ik nog reactie kan krijgen maar ik zit met het EXACT het zelfde probleem, ook al naar de winkel geweest etc maar zit constant vast bij het google scherm ookal heb ik de juiste informatie, Hoe heb jij dit opgelost?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
Anoniem: 961191 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:48:
Aangezien deze post inmiddels een jaar oud is hoop ik dat ik nog reactie kan krijgen maar ik zit met het EXACT het zelfde probleem, ook al naar de winkel geweest etc maar zit constant vast bij het google scherm ookal heb ik de juiste informatie, Hoe heb jij dit opgelost?

mvg
Heb je inmiddels een oplossing? Ik zit met hetzelfde probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 961191 en @martyaintflying aangezien dit topic meer dan één jaar oud is, wordt hier weinig meer op gereageerd. Maak dus even een nieuw topic aan.
Pagina: 1