Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Setup tot 1150 euro

Pagina: 1
Acties:

• superheldo
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-05-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ben een ADD-er, wat inhoud voor mij dat ik op Chrome zo'n 50 tabbladen makkelijk kan open hebben staan. ( chrome is ook nodig voor het spelletje dat ik speel overigens! ). Wat voor mij dus van belang is, is dat wanneer ik van tablad switch, deze zo snel mogelijk kan laden sinds ik dit erg storend begin te vinden aan de laptop die ik momenteel heb. ( I5, 8GB ram, 2GB video kaart ).
Ik wil weer het oude 'vertrouwde' Windows 7 gaan gebruiken indien mogelijk! Wel heb ik de vraag hoe en waar ik deze weer vandaan kan halen!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Deze setup die ik momenteel heb is met de kosten van een nieuw toetsenbord en installatie 1370 euro. Dit vind ik zelf wel mooi maar eigenlijk net iets te veel. Maar om dan 150-200 euro te besparen voor een PC die dan over een paar jaar aan vervanging toe is vind ik ook weer wat zonde, dus rond deze prijs of net iets meer ter aanpassing is helemaal prima!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ongeveer wat er nu staat.
Wel is mijn vraag, ik heb nu 1 extra Fan / Ventilator erin gezet met als specificaties het volgende: Luchtstroom (m³/h) 129,12m³/h
Molexconnector 3 Pins
Luchtstroom (CFM) 76,00cf/m

Rekening houdend met dat de Desktop in de buurt van een verwarming kan komen te staan ( zeker niet er tegenaan! ~ 50-80CM afstand ). Onder het bureau waar een kastje bij staat. Ook heb ik vloerbedekking wat de warmte afgave kan beinvloeden. Hier verder nog advies voor?

Verder staat die op een zolder met een plat dak, wat inhoud, dat het hier al aardig heet/warm kan zijn overdag. De kamer is al erg warm, daarom zie ik graag de warmte goed uit de behuizing komen!
Ik sta open voor andere ideeën.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Liever een voorkeur naar de beter merken. Ik zou het erg jammer vinden als die het na 3 jaar niet meer zal doen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik denk dat ik in de vorige stukjes ook al wat heb neergezet hierover, maar als extra'tje zou ik willen toevoegen dat ik hem liever niet te veel geluid hoor maken. Indien hij dat toch doet, graag een fijn geluid ervan. Kosten van een ventilator gaan we dan zeker niet op bezuinigen!

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee, niet van plan !

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Voor mij is het belangrijk dat hij erg goed werkt en zeker de komende jaren ermee door kan! Verder hoe ik windows 7 hierop optimaal zou kunnen gebruiken zou ik erg fijn vinden!

Verder heb ik nog 2 vragen! Ik zie dat deze behuizing 2 USB- poorten heeft, ik heb er eigenlijk 3 nodig:
Mijn Razer muis, toekomstig toetsenbord, en dan mijn astro-headset die ook op USB gaat. Zijn hier oplossingen voor zonder dat het ten koste gaat reactietijd etc? Ik game bijv ook regelmatig!

Owja voldoet de voeding aan deze setup?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 348,48€ 348,48
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,50€ 69,50
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Enermax Everest Advance, 120mm€ 13,13€ 13,13
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK4/32€ 165,90€ 165,90
1Cooler Master GM G550M€ 64,-€ 64,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 149,89€ 149,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.201,70

Met vriendelijke groeten,

Danny!

[ Voor 3% gewijzigd door superheldo op 17-08-2016 02:57 ]

Verwijderd

De Mugen 4 is wel erg zwaar op een non k cpu. Een goedkopere pricewatch: Scythe Kotetsu zal het niet minder en is meteen zwart afgewerkt aan de bovenkant.

2666 MHz werkt niet op het moederbord en met 2400 MHz is het erg kritisch. 2133 is de beste keuze want sneller gaat het toch nooit draaien op een B150. Daarbij is 32gb wel erg veel. Doe eerst eens 16gb zou ik zeggen pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16

In een systeem met GTX 1060 komt weinig warmte vrij omdat het verbruik laag is. De 2 casefans van de S340 zullen daarom voldoende zijn.

Met een systeemverbruik van iets meer dan 200w is een 550w voeding heel erg veel. Een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt levert ruim voldoende vermogen, is van veel betere kwaliteit dan de CM en nog goedkoper ook.

• superheldo
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-05-2024
Beste,

heel erg bedankt voor de reactie allereerst! <3

Is er een beter kwaliteit voeding of is dit dan ook een echt goed merk voeding? Ik zie veel Corsair voedingen namelijk langskomen!
Moet je nog een kabel hierbij kopen, of word de stroomkabel/Voedingkabel erin meegeleverd? ( niet dat ik straks een computer heb staan en een week moet wachten op een kabeltje :X )

andere tips of aanraders voor de setup? Betere grafische kaart bijv?

met vriendelijke groet,

Danny!

[ Voor 22% gewijzigd door superheldo op 17-08-2016 07:25 ]

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
superheldo schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 07:18:
Beste,

heel erg bedankt voor de reactie allereerst! <3

Is er een beter kwaliteit voeding of is dit dan ook een echt goed merk voeding? Ik zie veel Corsair voedingen namelijk langskomen!
Moet je nog een kabel hierbij kopen, of word de stroomkabel/Voedingkabel erin meegeleverd? ( niet dat ik straks een computer heb staan en een week moet wachten op een kabeltje :X )

andere tips of aanraders voor de setup? Betere grafische kaart bijv?

met vriendelijke groet,

Danny!
Kabels zitten er allemaal bij.

Grafisch kaart zou wel beter kunnen maar niet in dit budget. De eerst volgende betere kaart is pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G en die is gelijk 200 € duurder.