Toon posts:

Accesspoint

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een accesspoint. Ik ben zelf al wezen zoeken, maar via google en de tweakers productpagina kom ik ook niet verder.

Ik zal even in het kort de situatie uitleggen.

Ik heb beneden een router staan. Ik heb een cat6 kabel naar een zolderkamer getrokken, waar ik dus nu bedraad interne heb. Het ding is dat ik ook een ps4 heb staan op die zolder en ik met mijn smartphone en chromebook wifi wil oppikken. In principe is het wifi signaal van beneden boven wel aanwezig, maar als ik hier een accesspoint had, dan zou het allemaal wat sneller gaan. (met PoE als het kan)

Ik ben dus op zoek naar een accesspoint met een ethernet uitgang (of 2) om mijn pc direct aan te sluiten (en eventueel de ps4) en het wifi signaal natuurlijk.Ik vind alleen maar accesspoints met een ethernet ingang en dat was het. Ik wil het dus niet alleen gebruiken om een wifi signaal uit te zenden, maar dus ook een pc (en eventueel een ps4) met een ethernetkabel aan te sluiten.

Het liefst onder de 50 euro

:)

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-08-2016 13:45)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 02:11:
Ik ben op zoek naar een accesspoint. Ik ben zelf al wezen zoeken, maar via google en de tweakers productpagina kom ik ook niet verder.
...............
Hoe is het mogelijk, de KPN WiFi versterker (= een uitstekend access point) valt met €49,- precies binnen je budget en heeft tevens de features die je zoekt. :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 02:11:
...............
Hoe is het mogelijk, de KPN WiFi versterker (= een uitstekend access point) valt met €49,- precies binnen je budget en heeft tevens de features die je zoekt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oeps ben vergeten erbij te zetten dat het PoE moet hebben..

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2019 04:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals aangegeven in de startpost was ik zelf ook al zover gekomen. Maar ik kan er dus geen vinden met meerdere ethernet aansluitingen.

Verwijderd

-

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2019 04:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar switch houdt toch in OF /OF
Dus als je je pc bedraad hebt dan heb je geen wifi en andersom

En als er geen alternatieven zijn dan ga ik wel voor die kpn versterker.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Een beetje eigen onderzoek mag wel ;)
Switch is namelijk gewoon een verdeelpunt van aansluitingen, simpel gezegt maakt het van 1 kabel meerdere.
Niet een knop (engels switch) waarmee het inderdaad of/of is :p
Dan is het een switch op je kabel, pc/laptop en alles wat bedraad kan gewoon lekker bedraad doen en de rest wat geen ethernet poort heeft via een access point die ook op de switch is aangesloten.
PoE is alleen leuk als je geen stroom hebt waar de AP hangt/staat, en vaak dan nog wordt er eerder een verlengsnoertje gelegd, zeker voor maar 1 of 2 AP's is dat een stuk goedkoper.

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 04:51:
Een beetje eigen onderzoek mag wel ;)
Switch is namelijk gewoon een verdeelpunt van aansluitingen, simpel gezegt maakt het van 1 kabel meerdere.
Niet een knop (engels switch) waarmee het inderdaad of/of is :p
Dan is het een switch op je kabel, pc/laptop en alles wat bedraad kan gewoon lekker bedraad doen en de rest wat geen ethernet poort heeft via een access point die ook op de switch is aangesloten.
PoE is alleen leuk als je geen stroom hebt waar de AP hangt/staat, en vaak dan nog wordt er eerder een verlengsnoertje gelegd, zeker voor maar 1 of 2 AP's is dat een stuk goedkoper.
Dus iets als dit https://www.4launch.nl/pr...tch-TL-SF1005D-5P-100Mbit icm een simpel accesspoint zou gewoon werken?

Maar die kpn wifi versterker is dan dus eigenlijk de beste oplossing?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:01:
[...]
Dus iets als dit https://www.4launch.nl/pr...tch-TL-SF1005D-5P-100Mbit icm een simpel accesspoint zou gewoon werken?

Maar die kpn wifi versterker is dan dus eigenlijk de beste oplossing?
Koop geen 100Mbit switch maar een Gbit switch!

Ik zie dat die KPN Wifi Versterker ook een ingebouwde switch heeft. Ideaal!

Gezien de features lijkt het meer op een omgebouwde router dan een WiFi AP met Ethernet switch :)

[ Voor 19% gewijzigd door redfoxert op 17-08-2016 13:06 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan 1 laatste vraag. Ik ben dus niet van plan om dat kpn kastje rechtstreeks op het punt aan te sluiten waar de ethernetkabel in huis komt. Ik wil de router die ik al had, laten staan (om zo ook het wifi signaal daar te behouden) en het kpn kastje dus op een etherpoort van die router aan sluiten. Is dit gewoon mogelijk? En kan ik dan zelfs van 5ghz gebruik maken boven? (Terwijl de oude router geen 5ghz heeft)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 13:28 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:26:
Oke dan 1 laatste vraag. Ik ben dus niet van plan om dat kpn kastje rechtstreeks op het punt aan te sluiten waar de ethernetkabel in huis komt. Ik wil de router die ik al had, laten staan (om zo ook het wifi signaal daar te behouden) en het kpn kastje dus op een etherpoort van die router aan sluiten. Is dit gewoon mogelijk? En kan ik dan zelfs van 5ghz gebruik maken boven? (Terwijl de oude router geen 5ghz heeft)
Dat is niet alleen mogelijk, het is ook de enige juiste manier.
Een Switch kan geen verkeer routeren.
Vandaar ook de opmerking hierboven omtrent de omgebouwde router. Het KPN kastje lijkt qua opties erg veel op een router, ware het niet dat juist deze functionaliteit niet aanwezig is :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal mooi. Dit wordt hem. Bedankt mannen.

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2019 04:31 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:20:
[...]

Oeii, ik begrijp je bedoeling, maar het is wel een gewaagde uitspraak. ;)
Tegenwoordig zit je met een dedicated switch al snel met een layer-3 multilayer switch.
Haha, oké oké... Wellicht was een kleine nuance op zijn plaats geweest.
Al denk ik dat gezien het budget van TS de stelling wel redelijk op gaat.
Tenzij ik het stuk over 'semi-enterprise oplossing gezocht' gemist heb :9

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Werkt als een tiet. Nogmaals bedankt. d:)b

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:10
Om even aan te haken, ik twijfel nog.
Ik wil net als de TS ook de mogelijkheid hebben om een ethernet kabel aan te sluiten en een extra wifi punt te creëren.

Ik heb de mogelijkheid om via het stroomnetwerk of via ethernet te gaan.

Voor de zonnepanelen heb ik al een powerline starter kit: pricewatch: TP-Link AV500 Mini Powerline Adapter Starter Kit (V1)
Kan ik hier een losse extender bijplaatsen? pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender TL-WPA4220
(nieuwbouwhuis, dus zal wel snel/stabiel genoeg zijn dunkt me)

Anders de eerder genoemde KPN unit, een tientje duurder maar misschien toch de betere optie?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 21:06
Beetje laat misschien, maar om poe te kunnen gebruiken dient het toestel waarop je de AP aansluit ook poe te ondersteunen(in dit geval je bestaande router). De meeste simpele routers ondersteunen dit niet...

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1