Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Redelijk compacte (en daardoor af en toe draagbare) PC

Pagina: 1
Acties:

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11 01:57
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (niet perse op hoogste settings) en surfend tijdverdrijf. Ik heb nu een gigantische kast staan met daarin 6 HDD's en een SSD uit het begintijdperk. Laatste upgrade is een GTX 960 en deze wil ik vooralsnog even overzetten naar dit nieuwe systeem. Ik wil een compactere kast, die ik ook zo af en toe kan meenemen als ik bij iemand een game-dag heb (draagbaar in een big-shopper?). Alle data van die 6 HDD's is al over naar een NAS. Een enkele SSD lijkt mij voldoende voor mijn gebruik.

Wat ik zoal speel:
Call of Duty, The Division, Age of Empires II (:P), 7DTD, Cities: Skylines, GTA V, Diablo 3. En ben ook nergens goed in maar dat mag de pret niet drukken. 8)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een richtprijs. Gewoon een systeem waar ik voorlopig mee uit de voeten kan zonder te overdrijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart GTX 960. Misschien dat ik nog de 'oude' SSD overzet zodat ik kan downloaden/repareren/uitpakken op de oude SSD.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik hieronder heb geplaatst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, zolang het maar kwalitatief goed is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet in de toekomst wel mogelijk zijn om onderdelen te upgraden.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Even een kritische blik op dit lijstje en wat moet ik nou echt niet of juist wel doen. Ik heb al vaker pc's in elkaar gezet, dat is geen probleem. Ik volg alleen niet alle trends op het gebied van pc onderdelen dus misschien heb ik het gouden ei wel over het hoofd gezien? Komt er aan het einde van het jaar echt iets uit wat het wachten waard is? Werken twee onderdelen niet lekker samen of is er een episch duo te ontdekken?

Overigens overweeg ik een 1440p monitor aan te schaffen als vervanger van mijn huidige Syncmaster T240HD (ja, die heb ik ook ooit als tv gebruikt). Meer pixels, meer power nodig?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 249,50€ 249,50
1MSI B150I GAMING PRO€ 88,33€ 88,33
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 62,50€ 62,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair RM550x€ 94,50€ 94,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 149,89€ 149,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 710,67

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11 20:13
Ziet er goed uit hoor.
Ik zou geen 6600k nemen als je die toch niet gaat overklokken, dan ben je net zo goed af met een i5-6400/6500/6600 waarbij de 6400 simpelweg de beste prijs/prestatie verhouding heeft. Die is prima snel genoeg voor jouw taken, extra kloksnelheid maakt niet zo heel veel uit.

Kan je dat geld in een mooie processorkoeler steken om de pc lekker stil te houden, van een 'goedkope' Cooler Master Hyper 212X tot een dure Noctua NH-U12S, elke losse koeler die je hoog in de pricewatch-lijst vindt is een mooie upgrade ten opzichte van de standaard-koeler. Let wel op dat de koeler niet hoger is 162mm, de maximale hoogte voor in de Nano S.

Je hebt een goede voeding uitgekozen, het enige wat ik daar op kan aanmerken is dat ie wel wat overkill is voor zo'n zuinig systeem. Je kan net zo goed kiezen voor bijvoorbeeld een be quiet! Straight Power 10 400W die door Tweakers' voeding-expert The Mask werd geprezen om zijn kwaliteit en stille werking. 400W is ook ruim voldoende voor een systeem met een zuinige processor en één videokaart, zo verbruikt het systeem waarmee Tweakers de GTX 1070 heeft getest met een overgeklokte processor en een GTX 1070 slechts 280watt onder load.

Ik ben nog nooit RAM tekort gekomen met 8GB in dezelfde taken die jij wil doen, maar ik kan me voorstellen dat je onder het mom van "nu we toch bezig zijn" er gelijk 16GB in wil stoppen.

Als je gaat overstappen naar 1440p heb je inderdaad wat meer power nodig, op het gebied van de grafische kaart. Tegen die tijd zal je op zoek willen gaan naar een vervanging van je GTX 960, dan zal een RX 480 of een GTX 1060 goed presteren in de games die je speelt.

[ Voor 13% gewijzigd door Sebastiaannn op 17-08-2016 01:37 ]

Verwijderd

Het is niet alleen het vermogen wat de RM550x niet tot de beste keuze maat in dit systeem. De lengte speelt de voeding ook parten in de Nano S. De voeding zit dan namelijk gedeeltelijk voor het gat waar de voedingskabels doorheen moeten om ze netjes weg te werken. Met een kortere voeding gaat dat een stuk makkelijk en met een niet modulaire voeding helemaal. Alle kabels door het gat en je ziet er niets meer van. Achter het moederbord is wel ruimte voor 3 kabelbomen.
De hierboven geadviseerde BQ is een goed alternatief net als de wat minder goed leverbare pricewatch: Corsair Vengeance 400W al valt dat leverbare ook wel weer mee. Had hem zelf binnen een week in huis via MaxICT. Bestellen in D kan ook nog waar hij flink goedkoper is http://www.mindfactory.de...r-80--Bronze_1031394.html

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11 01:57
Bedankt, hier kan ik wat mee! De processor was een foutje inderdaad, dat had de gewone 6600 moeten zijn. De aangedragen voedingen zijn inderdaad verstandiger. Ik zal even vergelijken en daaruit een keuze maken.

Sorry voor de late reactie, ik moest ineens wat meer werken dan gepland.