Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piepo2555
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-01-2017
hoi,
heb een sitecom wl 183 van de marktplaats gekocht,
router aangesloten en in de settings wou ik wat dingetjes aanpassen maar er is letterlijk niks,
geen opties om netwerkt naam te geven geen opties om maar iets te doen
Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/leu9ycxo3/router.jpgimage hosting over 5mb
weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gare NVRAM? Probeer eens factory reset (de reset-knop 15 sec ingedrukt houden terwijl apparaat aan staat).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:30

Speedmaster

Make my day...

En zet je adblocker eens uit......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Ik ken dit type router, zelf ook gehad inclusief het beschreven probleem...

Het goede nieuws is dat wat je toont is wat bij mij bekend is voor dit model, dus hij lijkt het verder goed te doen.

Het mogelijk slechte nieuws is dat je internet explorer 6.0 nodig hebt om hem in te stellen (en dat is ancient)
Het probleem is de firmware die er op staat. Deze werkt alleen goed in IE 6.0
Ik heb destijds van alles geprobeerd, maar ie 7.0, opera, firefox, chrome (uit de tijd dat ie 7.0 net uit was) hebben allemaal exact dit probleem, zelfs als je deze op ie6 'emulatie' gebruikte. Gelukkig had ik nog ie 6 op een oude winxp pc staan en daarmee werkte het gewoon zoals het hoort.

Als je hem 1 keer hebt ingesteld kun je hem daarna rustig gebruiken met al je apparatuur (maar de web interface doet het alleen goed op ie6)

Oplossing: (mocht je geen pc met ie6.0 hebben)
1 - windows xp op een oude pc installeren (of in een virtual machine installeren). Standaard is ie6.0 mee geleverd en zelfs een originele cd kun je 3 dagen gewoon werken zonder problemen of registratie, wat lang genoeg is om de router in te stellen. Je zou ook kunnen kijken of er iemand in de buurt (vrienden, kenninsen, tweaker) nog ie6.0 heeft staan op een pc waar je het even kan instellen. (mocht je in de buurt van Assen (drenthe) wonen/komen, stuur dan even een DM, ik help je hier graag even mee).

2 - Mogelijk kun je telnet gebruiken om hem in te stellen met commando's. Ik weet niet zeker of hij standaard telnet ondersteunt. Zo ja, dan kun je hem daarmee mogelijk instellen (heb hem zelf niet meer nu, dus ik kan het niet voor je testen helaas).

3 - misschien heeft iemand hier nog tips voor een browser of iets waarmee je de pagina volledig zichtbaar kan maken welke ik niet ken..

4 - koop een ander accespoint als het alleen om het verbeteren van WiFi gaat (dat hoop ik wel want deze router is al zo oud dat ik je niet aanraad om hem nog als router te gebruiken ....het KPN accespoint van 50 euro (ook voor niet KPN klanten) is een prima keuze. Gaat het echt om de router functie laat dan even weten wat je wensen zijn, dan kunnen we je daarin misschien adviseren. Hou er wel rekening mee dat je in nederland bijna altijd een modem router(met WiFi AP) van je internet provider krijgt, welke prima voldoet voor het router deel (de WiFi is vaak niet al te best, maar dat los je dus op met een los accespoint).

[ Voor 5% gewijzigd door VVV-007 op 17-08-2016 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

Ik zie dat ze op de website een "driver" aanbieden voor dit geval: http://www.sitecomlearnin...band-router-11n/downloads mogelijk dat hierin een tool zit om hem ook in te stellen? Geen idee anders wat deze "driver" doet.

[ Voor 0% gewijzigd door DJVG op 17-08-2016 08:24 . Reden: typo ]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VVV-007 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 07:53:
Ik ken dit type router, zelf ook gehad inclusief het beschreven probleem...

Het goede nieuws is dat wat je toont is wat bij mij bekend is voor dit model, dus hij lijkt het verder goed te doen.

Het mogelijk slechte nieuws is dat je internet explorer 6.0 nodig hebt om hem in te stellen (en dat is ancient)
Het probleem is de firmware die er op staat. Deze werkt alleen goed in IE 6.0
Ik heb destijds van alles geprobeerd, maar ie 7.0, opera, firefox, chrome (uit de tijd dat ie 7.0 net uit was) hebben allemaal exact dit probleem, zelfs als je deze op ie6 'emulatie' gebruikte. Gelukkig had ik nog ie 6 op een oude winxp pc staan en daarmee werkte het gewoon zoals het hoort.
Hilarisch 8)7

Sitecom heeft wel vaker last van dit soort ongein. De WLR-3000 moet je juist NIET vanuit IE6 benaderen. Doe je dat wel, dan slaat de router zo hard vast dat het een factory reset nodig om weer te functioneren. FF, Chrome of IE >7 gaat daarentegen prima...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
dion_b schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:36:
[...]

Hilarisch 8)7

Sitecom heeft wel vaker last van dit soort ongein. De WLR-3000 moet je juist NIET vanuit IE6 benaderen. Doe je dat wel, dan slaat de router zo hard vast dat het een factory reset nodig om weer te functioneren. FF, Chrome of IE >7 gaat daarentegen prima...
Verbaast me niets |:( ... Sinds dit grapje komen er hier geen sitecom routers meer in
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-09 20:23
Gewoon even openen in Internet Explorer met compatibiliteitsweergave of een oude firefox, dan staat alles er weer.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 13:50
Dit is zo een verouderd 802.11n draft systeem dat ik het zou laten varen en iets nieuws zou aanschaffen. Om over (het gebrek aan) stabiliteit bij Sitecom hardware uit die tijd nog maar niet te spreken.

De WL-183 is sinds 2008 op de markt en is dus zo'n 8 jaar oud, EOL dus.
Pagina: 1