Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slechte download

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Opo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-05-2022
Hallo tweakers,

Ik zit met een probleem. Als ik een bestand download dan werkt de eerste seconde de download goed maar daarna zwakt hij af en valt hij stil. Na een tijdje gaat de download verder voor 3 seconden en moet ik weer wachten. Dit gaat zo door tot het bestand volledig is gedownload, maar soms stopt de download als hij op de helft is. Mijn pc is nu een maand oud. Dit probleem is een week geleden voor het eerst opgedoken voorheen werkte hij goed.

Mobo: msi b150m gaming m3
Aangesloten via LAN met cat 5e kabel.

Het internet werkt verder goed.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5557790273.png

Ik heb al geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren, maar dit had geen effect.Ook het uitzetten van Windows firewall heeft niet gewerkt. Het probleem doet zich niet alleen in chrome voor maar ook in andere programma's(steam, driver update's) op internet heb ik ook geen oplossing kunnen vinden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

groeten

Alle reacties

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:51
Zo te zien heb je een 50/50 Mb/s glasvezelverbinding. Klopt dat? Welke speedtest site heb je gebruikt? Zijn de resultaten van de speedtest consistent over meerdere pogingen?

Bij downloads van welke sites gaat het fout en van welke sites gaat het goed? Als we dat weten dan is de volgende stap om een traceroute naar de sites met problemen te doen om proberen te achterhalen waar het fout gaat.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dit klinkt meer alsof je AV roet in het eten gooit. Welke heb je draaien? Wat doet je CPU load en disk usage?

• Opo
EricJH schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:58:
Zo te zien heb je een 50/50 Mb/s glasvezelverbinding. Klopt dat? Welke speedtest site heb je gebruikt? Zijn de resultaten van de speedtest consistent over meerdere pogingen?

Bij downloads van welke sites gaat het fout en van welke sites gaat het goed? Als we dat weten dan is de volgende stap om een traceroute naar de sites met problemen te doen om proberen te achterhalen waar het fout gaat.
Dat klopt inderdaad. Ik heb http://www.speedtest.net/nl/ gebruikt. De resultaten zijn altijd hetzelfde.
Ik heb net VLC proberen te downloaden, maar het bestand was corrupted. De netflix app en origin lukte wel.
TommyboyNL schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 00:32:
Dit klinkt meer alsof je AV roet in het eten gooit. Welke heb je draaien? Wat doet je CPU load en disk usage?
Ik gebruikte eerst alleen Windows Defender. Ik heb gisteren Panda geïnstalleerd, maar daarvoor had ik het probleem ook al. Met CPU load is niks aan de hand en met disk usage ook niet(zowel op ssd als hdd).

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:51
Opo schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:16:
[...]

Dat klopt inderdaad. Ik heb http://www.speedtest.net/nl/ gebruikt. De resultaten zijn altijd hetzelfde.
Ik heb net VLC proberen te downloaden, maar het bestand was corrupted. De netflix app en origin lukte wel.
Van welke site(s) downloadde je de bestanden? Kun je dat er een volgende keer bij vermelden? Waren er problemen met de snelheid van deze downloads?

• Opo
EricJH schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:23:
[...]
Van welke site(s) downloadde je de bestanden? Kun je dat er een volgende keer bij vermelden? Waren er problemen met de snelheid van deze downloads?
Ik heb vlc via de vlc website gedownload, netflix in de windows store en origin op de origin website.

Ik heb net vlc opnieuw geprobeerd en geen problemen, uplay ook niet. Random wallpapers werken ook (dit zijn wel kleine bestanden) ik haal ze van wallpaperswide.com. Ik probeerde net een carpack voor Test drive unlimited 2 via depositfiles en daar werkte het dan weer niet. Als ik de killer drivers van de killer website haal heb ik het probleem ook.

Met de snelheid is niks mis mee. Er wordt in 1 minuut tijd gewoon maar 2 seconden lang gedownload.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is depositfiles niet zo'n hoster die keihard limiteerd, behalve voor hun betalende leden? Die hebben vaker dat soort issues.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 17-08-2016 22:09 ]

Pagina: 1