Hey, ik heb een alcatel pop 4 (5051) toestel dat geroot is en vervolgens een factory reset heeft gehad. Echter is er nog wat van de root achter gebleven.
Wat ik vanplan was is: Helemaal clean opnieuw beginnen. vandaar dat ik een factory reset wil doen en unrooten. en vervolgens kijken of ik kali er op krijg. (of er moet een manier zijn om kali te installeren zonder android ernaast?)
Probleem: Ik heb niet voor de reset een unroot gedaan. en ergens is nog wat achter gebleven. Android heeft wel een factory reset gehad en oogt clean. Wanneer ik in de instellingen "update" zeg, krijg ik de melding dat het apparaat geroot is of op andere wijzen gewijzigd en dat er geen update van android gedaan kan worden. Dus er moet nog ergens wat achter gebleven zijn.
Ook wanneer ik het recovery menu boot, krijg ik een android logo met een uitroepteken en de melding "geen commando". Hier ben ik langs gekomen door een keer of 8 power en volume up in te drukken.
Opnieuw rooten via kingroot wil niet lukken.
Ik heb een aantal dingen geprobeerd:
telefoon:
Alcatel pop 4 (5051)
Android 6.0.1
Alvast bedankt
Wat ik vanplan was is: Helemaal clean opnieuw beginnen. vandaar dat ik een factory reset wil doen en unrooten. en vervolgens kijken of ik kali er op krijg. (of er moet een manier zijn om kali te installeren zonder android ernaast?)
Probleem: Ik heb niet voor de reset een unroot gedaan. en ergens is nog wat achter gebleven. Android heeft wel een factory reset gehad en oogt clean. Wanneer ik in de instellingen "update" zeg, krijg ik de melding dat het apparaat geroot is of op andere wijzen gewijzigd en dat er geen update van android gedaan kan worden. Dus er moet nog ergens wat achter gebleven zijn.
Ook wanneer ik het recovery menu boot, krijg ik een android logo met een uitroepteken en de melding "geen commando". Hier ben ik langs gekomen door een keer of 8 power en volume up in te drukken.
Opnieuw rooten via kingroot wil niet lukken.
Ik heb een aantal dingen geprobeerd:
- Factory reset vanuit de instellingen
- Factory reset en clear cash vanuit het recovery boot menu
- na reset, proberen opnieuw to rooten (kingroot) maar dit werkt niet meer. Ik krijg een chineese melding met een slotje
- SuperSU opnieuw geinstalleerd en deze heeft aan dat installatie mislukt is als de app wil updaten en ik krijg de zelfde melding wanneer ik full unroot kies
telefoon:
Alcatel pop 4 (5051)
Android 6.0.1
Alvast bedankt
[ Voor 5% gewijzigd door sander.jansen op 16-08-2016 22:10 ]