(Deze Vraag is opgelost)
Beste Tweakers,
Ik heb een half jaar geleden een computer van een tweaker overgenomen waar een R9 290x tri-x cooler in zat.
nu heb ik er al een tijd plezier van. Nu is mij opgevallen dat ik met sommige spellen ineens een soort van lag spikes krijg op random tijdstippen. (bij CS;GO bijvoorbeeld midden in een compo). Nu heb ik MSI Afterburner geïnstalleerd om te kijken wat mijn GPU aangaf, en dit is het resultaat:

Specs van mijn computer:
Monitor: AOC G2460VQ6 75Hz
Behuizing: Fractal Design Define R4
Moederbord: ASUS H81M-C
Processor: Intel Core i5 4570
Processor Koeler: Gelid Tranquillo Rev.2
Geheugen: Crucial CT102464BA160B 8GB DDR3
HDD: Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB
Videokaart: XFX Radeon R9 290X 4GB Core Editio
Videokaart Koeler: Arctic Cooling Accelero Xtreme IV
Voeding: Seasonic X-650 80+ Gold V2
Wat heb ik zelf geprobeerd:
(deze lijst update ik real time zodat andere mensen niet helemaal deze thread door hoeven te spitten.)
1. Ik heb V-sync aan/uit gezet nadat ik op verschillende fora's heb gelezen dat dit het probleem kon zijn.
2. Ik heb in het BIOS gekeken of er enkele EPU Settings aan stonden waardoor hij Energie wilt besparen.
3. Ik heb een schone Windows geïnstalleerd.
4. De laatste GPU drivers op de computer gezet
5. De laatste drivers via Driver Booster geïnstalleerd.
6. Ik heb meerdere spellen geprobeerd om te kijken of de GPU hier wel stabiel bleef zonder resultaat.
7.ik heb geprobeerd om via de AMD crimson, de videokaart meer stroom te geven zodra hij dat nodig heeft.
8. Razer Cortex (game boost prog) heeft niks geholpen.
Nu is de verkoper inmiddels van tweakers af, dus aan diegene kan ik niks meer vragen.
alvast bedankt!
EDIT: De fix voor de GPU usage heb ik gevonden. Het blijkt dat alle Sensor programma's problemen geven bij AMD gpu's. in MSI afterburner zit een optie om dit goed te krijgen.
Beste Tweakers,
Ik heb een half jaar geleden een computer van een tweaker overgenomen waar een R9 290x tri-x cooler in zat.
nu heb ik er al een tijd plezier van. Nu is mij opgevallen dat ik met sommige spellen ineens een soort van lag spikes krijg op random tijdstippen. (bij CS;GO bijvoorbeeld midden in een compo). Nu heb ik MSI Afterburner geïnstalleerd om te kijken wat mijn GPU aangaf, en dit is het resultaat:

Specs van mijn computer:
Monitor: AOC G2460VQ6 75Hz
Behuizing: Fractal Design Define R4
Moederbord: ASUS H81M-C
Processor: Intel Core i5 4570
Processor Koeler: Gelid Tranquillo Rev.2
Geheugen: Crucial CT102464BA160B 8GB DDR3
HDD: Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB
Videokaart: XFX Radeon R9 290X 4GB Core Editio
Videokaart Koeler: Arctic Cooling Accelero Xtreme IV
Voeding: Seasonic X-650 80+ Gold V2
Wat heb ik zelf geprobeerd:
(deze lijst update ik real time zodat andere mensen niet helemaal deze thread door hoeven te spitten.)
1. Ik heb V-sync aan/uit gezet nadat ik op verschillende fora's heb gelezen dat dit het probleem kon zijn.
2. Ik heb in het BIOS gekeken of er enkele EPU Settings aan stonden waardoor hij Energie wilt besparen.
3. Ik heb een schone Windows geïnstalleerd.
4. De laatste GPU drivers op de computer gezet
5. De laatste drivers via Driver Booster geïnstalleerd.
6. Ik heb meerdere spellen geprobeerd om te kijken of de GPU hier wel stabiel bleef zonder resultaat.
7.ik heb geprobeerd om via de AMD crimson, de videokaart meer stroom te geven zodra hij dat nodig heeft.
8. Razer Cortex (game boost prog) heeft niks geholpen.
Nu is de verkoper inmiddels van tweakers af, dus aan diegene kan ik niks meer vragen.
alvast bedankt!
EDIT: De fix voor de GPU usage heb ik gevonden. Het blijkt dat alle Sensor programma's problemen geven bij AMD gpu's. in MSI afterburner zit een optie om dit goed te krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Hawkyscrub op 17-08-2016 23:25 ]