Sinds ik Windows opnieuw geinstalleerd heb zit ik met een probleem met Bitlocker. Ik gebruik 2 Samsung 850 PRO SSD's met hardware encryptie. Bitlocker op de C schijf werkt zonder enige problemen, alleen wanneer ik de D schijf toevoeg gaat het fout.
Zodra ik de 2e D SSD toevoeg kan ik de D schijf niet openen wanneer de PC boot. Ik krijg dan een I/O error en de schijf is niet te benaderen. Als ik een minuut of 5 wacht is de schijf wel te openen en werkt alles goed. Wanneer ik de PC reboot werkt het ook normaal. Zet ik de PC uit en doe ik dus een coldboot is de schijf weer een paar minuten niet te benaderen.
Nu ben ik al een dag of 3 met dit probleem bezig, maar ik kom er niet uit. Het onderstaande heb ik al geprobeerd.
Andere kabel.
Andere 850 PRO SSD als D schijf, zelfde probleem.
Windows een aantal keer opnieuw geinstalleerd
Andere poort op het moederbord.
Door wat ik geprobeerd heb vermoed ik dat het probleem bij Bitlocker of Windows zit. Ik heb het idee dat het unlocken van de schijf door Bitlocker verkeerd gaat. Het ligt niet aan de SSD, niet aan de poort, niet aan de kabel en een herinstallatie maakt ook geen verschil. Iemand een idee hoe dit op te lossen ?
Relevante hardware:
Asus Maximus Hero 8
i7 6700K (Geen OC)
2x 8GB DDR4
2x GTX980 in SLI
Corsair AX860
2x Samsung 850 Pro 1TB
Zodra ik de 2e D SSD toevoeg kan ik de D schijf niet openen wanneer de PC boot. Ik krijg dan een I/O error en de schijf is niet te benaderen. Als ik een minuut of 5 wacht is de schijf wel te openen en werkt alles goed. Wanneer ik de PC reboot werkt het ook normaal. Zet ik de PC uit en doe ik dus een coldboot is de schijf weer een paar minuten niet te benaderen.
Nu ben ik al een dag of 3 met dit probleem bezig, maar ik kom er niet uit. Het onderstaande heb ik al geprobeerd.
Andere kabel.
Andere 850 PRO SSD als D schijf, zelfde probleem.
Windows een aantal keer opnieuw geinstalleerd
Andere poort op het moederbord.
Door wat ik geprobeerd heb vermoed ik dat het probleem bij Bitlocker of Windows zit. Ik heb het idee dat het unlocken van de schijf door Bitlocker verkeerd gaat. Het ligt niet aan de SSD, niet aan de poort, niet aan de kabel en een herinstallatie maakt ook geen verschil. Iemand een idee hoe dit op te lossen ?
Relevante hardware:
Asus Maximus Hero 8
i7 6700K (Geen OC)
2x 8GB DDR4
2x GTX980 in SLI
Corsair AX860
2x Samsung 850 Pro 1TB