Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Basic videobewerking (voorlopig alleen in Movie Maker), games streamen/opnemen (vooral ps4 maar ook direct van de PC zelf) en lichte games (Euro Truck Simulator 2, Minecraft, The Binding of Isaac, etc.).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo weinig mogelijk, maximaal rond de €900 voor de bak alleen, liefst €600-700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik moet een volledige setup hebben: bak, monitor, keyboard, boxen, Windows 10 Home, beveiliging. Muis heb ik al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al veel zitten opzoeken en kwam uiteindelijk op deze build uit (prijzen van Alternate.be):
Processor: AMD FX-8320 (€159.90)
Moederbord: Gigabyte GA-970A-DS3P (€64.90)
GPU: Sapphire R7 360 (€119.90)
HDD: Seagate Barracuda 7200.14 2TB (€74.90)
RAM: Corsair 8GB DDR3-1600 (€41.49)
Case: Corsair Graphite 230T (€79.90)
PSU: XFX Pro550W Core Edition (€74.90)
Bak totaal: €615.89
Monitor: LG 24MP58VQ-P 24" (€159.90)
Keyboard: Trust Illuminated eLight LE (€24.99)
Totaal: €920.59
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na al het opzoekwerk stel ik vast dat ik minstens een 4-core processor moet hebben voor videobewerking. Grafische kaart maakt (voorlopig) minder uit aangezien het niet bedoeld is om de nieuwste AAA-games op te spelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik dacht aan een midi-tower, een full tower gaat waarschijnlijk te veel plaats innemen en met een mini-desktop vrees ik dat hij sneller gaat oververhitten bij het renderen van video's. Volume maakt niet echt veel uit zolang het niet constant klinkt als een opstijgend vliegtuig. Zo stil als het budget toelaat dus.
Ga je overklokken?
Standaard is prima.
Wat verwacht je van ons?
In de eerste plaats zou ik graag weten of mijn voorstel voldoende is voor mijn noden. Indien niet, dan hoor ik graag suggesties voor alternatieven, waar ik nog meer kan besparen of waar ik toch best iets meer investeer. Ik verwacht niet dat hij jaren meegaat zonder upgrades, ik heb gewoon redelijk dringend een PC nodig dus ik heb niet de tijd om eerst nog een paar maand te sparen.
Ben benieuwd naar de reacties!
Basic videobewerking (voorlopig alleen in Movie Maker), games streamen/opnemen (vooral ps4 maar ook direct van de PC zelf) en lichte games (Euro Truck Simulator 2, Minecraft, The Binding of Isaac, etc.).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo weinig mogelijk, maximaal rond de €900 voor de bak alleen, liefst €600-700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik moet een volledige setup hebben: bak, monitor, keyboard, boxen, Windows 10 Home, beveiliging. Muis heb ik al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al veel zitten opzoeken en kwam uiteindelijk op deze build uit (prijzen van Alternate.be):
Processor: AMD FX-8320 (€159.90)
Moederbord: Gigabyte GA-970A-DS3P (€64.90)
GPU: Sapphire R7 360 (€119.90)
HDD: Seagate Barracuda 7200.14 2TB (€74.90)
RAM: Corsair 8GB DDR3-1600 (€41.49)
Case: Corsair Graphite 230T (€79.90)
PSU: XFX Pro550W Core Edition (€74.90)
Bak totaal: €615.89
Monitor: LG 24MP58VQ-P 24" (€159.90)
Keyboard: Trust Illuminated eLight LE (€24.99)
Totaal: €920.59
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na al het opzoekwerk stel ik vast dat ik minstens een 4-core processor moet hebben voor videobewerking. Grafische kaart maakt (voorlopig) minder uit aangezien het niet bedoeld is om de nieuwste AAA-games op te spelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik dacht aan een midi-tower, een full tower gaat waarschijnlijk te veel plaats innemen en met een mini-desktop vrees ik dat hij sneller gaat oververhitten bij het renderen van video's. Volume maakt niet echt veel uit zolang het niet constant klinkt als een opstijgend vliegtuig. Zo stil als het budget toelaat dus.
Ga je overklokken?
Standaard is prima.
Wat verwacht je van ons?
In de eerste plaats zou ik graag weten of mijn voorstel voldoende is voor mijn noden. Indien niet, dan hoor ik graag suggesties voor alternatieven, waar ik nog meer kan besparen of waar ik toch best iets meer investeer. Ik verwacht niet dat hij jaren meegaat zonder upgrades, ik heb gewoon redelijk dringend een PC nodig dus ik heb niet de tijd om eerst nog een paar maand te sparen.
Ben benieuwd naar de reacties!