Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virtual reality gaming-> Graphics card.

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen ik vroeg me af welke videokaart ik moet kopen om te kunnen gamen met de HTC Vive.

Ik wil dus hiervoor graag mijn videokaart uppen maar weet niet welke ik wil halen. Ik twijfel persoonlijk tussen de GTX 1070 en de RX480. RX is natuurlijk goedkoper en iedereen zegt tegen mij dat 1070 een overkill zou zijn. Graag wil ik ook jullie mening hier over horen :)

Alle reacties

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Het antwoord op
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:09:
Hallo iedereen ik vroeg me af welke videokaart ik moet kopen om te kunnen gamen met de HTC Vive.
http://www.htcvive.com/eu...F7-B2B5-D4C83A37C992.html

What are the recommended system requirements?

To use Vive, your computer must meet the following recommended minimum system requirements.

GPU: NVIDIA® GeForce® GTX 970, AMD Radeon™ R9 290 equivalent or better
CPU: Intel® Core™ i5-4590/AMD FX™ 8350 equivalent or better
RAM: 4 GB or more
Video output: HDMI 1.4, DisplayPort 1.2 or newer
USB port: 1x USB 2.0 or better port
Operating system: Windows® 7 SP1, Windows® 8.1 or later, Windows® 10

De rest is afhankelijk van je systeem, de games/engine, drivers, onderliggende en gebruikte technologie tov AMD/Intel al dan niet icm HTC Vive en dan nog ben je afhankelijk van benchmarks om daar wat zinnigs verder over te zeggen. Momenteel is de GTX duurder en overall beter dan de 480, maar dat had je overal kunnen lezen op het internet en zelf kunnen verzinnen.

Hier is een dedicated topic voor de HTC Vive [HTC Vive] Ervaringen & Discussie

[ Voor 4% gewijzigd door Breezers op 16-08-2016 20:40 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat de 1070 beter is en dat mag ook wel met dan prijskaartje. Maar de vraag was meer of de 480 dan ook voldoende zou zijn. Ik ben wel iemand die kieskeurig is op the frames per second en wil graag ook nog minimaal een jaartje of 3 vooruit ermee.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:59
ach ja, hetgeen dat je vraagt kan je ook binnen een paar seconden googlen vinden

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerst maar eens de reviews induiken. Kom je er daarmee niet uit, open dan een nieuw topic en som op wat je gevonden hebt en waarom dat onduidelijk is.

Dit topic is gesloten.