Toon posts:

Realtime DV Editing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met DV kaarten

Welke moet ik nemen?

Ik wil een DV kaart aanschaffen van rond de 1000 piek om realtime DV mee te editten

Het systeem waarop dat moet gaan gebeuren heeft de volgende specs

Chaintech 7KJD DDR Mobo
512 MB DDR cas2
T-bird 1520 MHz
Raid controller
2x 30 gig maxtor 7200rpm
Nvidia Quadro 64 mb VGA
Soundblaster Live 1024

Thx

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar doet niemand aan dv

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Uh.. realtime dv :?

Realtime capturen? Kan elk DV kaartje.. simpel (120,- ofzo) tot uitgebreid (Miro DV +) en goeie software: 500,-, tot nog beter.. incl analoog enz... 1000,- ofzo

Realtime bewerken/renderen?

Dan kom je ff wat hogere prijsklasse, lees: vanaf 1500

Kijk dan eens naar een Matrox RT2000 (geloof ik) of verdiep je eens in Canopus (raptor) kaarten.
www.xtrm.nl

Prijzen zijn erg verschillend, ligt ook grotendeels aan de software die er bijgeleverd wordt.

Edit: binnen 2 uur reply verwachten 's middags... beetje geduld, geef de werkende GOTter ook ff wat kans ipv meteen omhoogschoppen.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan

blij dat er toch nog mensen zijn die ook werken.

Tja kijk hier heb ik wat aan...

Ik was op het punt om de DV500 te kopen, maar het lijkt me stug dat ie realtime kan renderen

Ik zit nu met een goedkoop kaartje te capturen (adobe premiere 6.0) , net nieuw systeem gekocht/gebouwd ervoor maar nog steeds hangt ie bij drie keer capturen achter elkaar..

Ik denk dat het of aan dat kaartje ligt of dat ik toch nog raid erop moet gooien...

wat denk jij?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Raid is imho niet echt nodig

DV is een paar Mb/sec (10 ofzo) en een fatsoenlijke harddisk moet dit best kunnen bijhouden..

Wat wel raadzaam is: 7200 toeren, en eventueel een losse hd tbv de videobeelden.
Zo voorkom je dat je datastroom skips krijgt door bv swappen van windows...

Dat "hangen" na een aantal captures lijkt me een hardwareprobleem. Hoort iig niet.

Probeer kaartje eens in andere pc, dan weet je of dat t probleem is.

De DV500 is een combi, dus DV en analoog.
Dat maakt m ook meteen zo duur, 't zijn namelijk feitelijk 2 kaarten: De Miro DV en de Miro DC30

De DV voor DV (duh) en de DC30 voor het analoge deel.
Overigens zou ik hiervoor eerst ff op inet rondneuzen, schijnt nogal incompatibel kaartje te zijn.

De analoge tak heb je geloof ik nieteens nodig, dus dat lijkt me niet echt een goeie kaart voor je.

Hoogstens een TVout die leuk is, maar dan kan je beter een Matrox erin drukken, kan je tenminste ook nog eens een Divx-je kijken.

Wat je huidige zooi betreft: Blijf bij je oude kaartje, en doe t renderen softwarematig (moet zat kunnen, die problemen zijn er om opgelost te worden.. als die-hard tweaker:) )

Of ga voor realtime, verdiep je dan in de canopus of matrox, indien je budget dit toelaat en t voor jou interessant is.

Verwijderd

Topicstarter
Ok , ik wilde geen analoog dus zou het de dv200 worden die is maar 900 piek

maar dat met die kaart..

ik had hem in twee systemen geprobeerd
(600 athlon en tb 1333 zie eerste bericht)

op allebei hetzelfde verhaal

Maarr het enige gelijke in die twee systemen is de hdd en de firewire kaart..

Het zou dus best aan dat kaartje kunnen liggen

misschien moet ik die irq wat geheugen toekennen (moet ik nog proberen)

anders kan het best aan die windows swap liggen op dezelfde hdd capture en windows..

dan heb ik met raid dus drie hdd nodig

op zich geen probleem ($$$) dat moet wel lukken.

Of het ligt aan premiere... ik denk niet dat grote bedrijven hiermee werken... die hebben toch breakboxen ofzoiets..

het is wel heel interressant

Ik wil hier alles over weten..

leuke hobby, maar het is meer voor me vriendin , die deed av studie en heeft er een mac G4 voor, maar die is te langzaam en te onhandig voor haar.

ze heeft nu bovenstaand PC gebouwd , er moet alleen nog realtime mee kunnen worden gerenderd that's it

Thnx voor je hulp i.i.g.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 11:17
In een computertotaal van een tijdje geleden stond een test van wat editingkaarten. Ik zal het even moeten nakijken voor je, maar wat ik me ervan herinner is dat de goedkope DV kaarten eigenlijk allemaal hetzelfde waren, namelijk gewoon een firewirepoort. Het renderen gebeurde bij allemaal softwarematig. Het prijsverschil zat hem in de software. Bij de duurdere kaarten (>1500) was het wel mogelijk om realtime te renderen. Er was zelfs een kaart die het aantal mogelijke effecten liet afhangen van de snelheid van de processor. Bijv. PIII600 > 5 effecten. Thunderbird 1400 > 25 effecten.

offtopic:
* kleinelievewolff is al erg tevreden met zijn DC10plus.

Verwijderd

Topicstarter
ok relaxed

Ik had hem gezien die computer totaal maar niet gekocht..

Ik las wel bij tomshardware een goeie story over een of andere broadcast/media beurs nl. the National Association of Broadcasters

http://www4.tomshardware.com/video/01q2/010515/index.html

prijzen zijn wel gemiddeld $6000 maar dan heb je wel wat heel wreeds

Verwijderd

als je realtime wil editen (editen gaat nooit real time maar k snap je bedoeling) dan moet je gewoon niet gaan effecten. Anders moet je Avid gaan gebruiken met een dikke SGI onder je ass. Maar dat is onhaalbaar.

DV500 en MATROX RT2000 kunnen real time editen tot een bepaalde hoogte. Ik heb een dv500 en ik heb bijna nix realtime omdat ik geen standaart wipes gebruik, veel key en veel effecten en motions gebruik. als je dat van plan bent bestaat er geen real time, als je alleen wil editen met harde lassen/fades/wipes dan is de dv500 erg aan te raden. Want alleen dv binnenhalen is errrrg ongemakkelijk. T klinkt vreemd maar analoog werkt veel lekkerder, heb je veel meer gevoel waar je mee bezig bent... svhs-input is niet verkeerd, lang geen broadcast kwaliteit maar goed genoeg tot op zekere hoogte.

LARO 8-)
Pagina: 1