Keuzes voor upgrades!

Pagina: 1
Acties:

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02 19:59
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek een upgrade voor mijn huidige systeem:
I5 3570k @4,2ghz
Msi gaming moederbord met crossfire support
Hyper212 evo
*Defecte r9 280
Rm550x voeding
16gb ddr3 ram
N300 closed case
1080p 60hz 1ms response samsung schermpje

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget is absoluut max van 500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik sta open voor alle merken, maar shadowplay zou best wel fijn zijn

Dus mijn r9 280 is helaas gestorven afgelopen week en ik had een behulpzame vriend die me de rest van de vakantie zijn gtx 970 kon lenen. Deze switch heeft me wel even een wake-up call gegeven want wat een geweldige verandering in performance was dat! Daarnaast was shadowplay echt superfijn om te gebruiken. Nu moet ik dus mijn gpu sowieso vervangen, maar mijn keuze is wel een beetje moeilijk gebleken.
De komende opties zijn in me opgekomen:
1. Gtx 1060 kopen en een 2e handse 1080p 120+hz schermpje
2. Gtx 1070 kopen
3. 2e hands gtx 970 en een nieuw 1080p 120+hz schermpje kopen.

Houd er rekening mee dat ik blut ben tot en met de kerstvakantie omdat ik weer naar school moet en werken dus even lastiger wordt. Daarom vindt ik het misschien wel zonde om een 1070 op 1080p 60hz te gebruiken.

De games die ik speel zijn:
Battlefield 4/1
Overwatch
Casual cs:go
League of legends af en toe
Witcher 3
Fallout 4
Gta V

Alvast bedankt voor uw antwoorden!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:02

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Een 1070 is daar echt overkill voor. Tuurlijk ben je futureproof, maar toch...

Gezien je situatie (weinig geld ivm school) en je scherm zou ik dan toch de 2de hands 970 kopen. Prijzen droppen redelijk van die kaart, en je zou bij een mogelijke upgrade in de toekomst die kaart weer kunnen verkopen. Verder zal hij alle 1080p games prima op ultra moeten draaien + shadowplay support.

Enkel mijn mening.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Misschien een 290 (x) en een gebruikt 27 inch 1440 ips scherm?
Moet binnen het budget nog wel lukken

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02 19:59
Elmo_b schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:40:
Misschien een 290 (x) en een gebruikt 27 inch 1440 ips scherm?
Moet binnen het budget nog wel lukken
Ik zat te kijken naar 1440p maar ik weet het niet echt... Ik speel meer competitive shooters (overwatch en cs:go) en daar is een scherm upgrade in de vorm van 120+hz toch wat beter. Daarnaast vind ik 1080p zeker niet storend.

De 290(x) zouden niet heel geweldig meer presteren vergeleken met nieuwe kaarten en geen grote upgrade zijn voor mijn 280 is mij verteld?

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Een 290(x) is bijna net zo snel als een 970. Met de nieuwste drivers net zo snel op 1080 en op hogere resoluties is hij sneller dan een 970.
Alleen ze worden warm en de standaard koeling is net een opstijgende f16