Nieuwe build start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-10-2023
Hi heb zojuist vandaag onderdelen binnen gekregen, alles in elkaar gezet, druk op powerswitch, niets.... :?
Onderdelen o.a.
pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood
pricewatch: Corsair CX450M

Wanneer ik de power led + en - draden aansluit op de power + en - geeft het powerknopje wel een rode gloed.
Geprobeerd de power + en - met een schoevendraaier tegelijk aan te raken om zien of die zo start, ook niets, geen ventilator, niets...

Hoe testen we nu verder?
Bij voorbaat dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuragon
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 16:11
Moederbord handleiding al geprobeerd te volgen? Zelf heb ik een keer de extra 4-pins voeding net naast de CPU een keer vergeten aan te sluiten. Dit zorgde ook dat hij niet wilde opstarten. Kortom, loop alles nog eventjes na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-10-2023
Ja alles nagelopen :)
Even voor de goede orde, als ik alleen CPU, Power unit, en geheugen aansluit is dat genoeg om iig in de bios te komen toch?
Klopt het dat ik met een schroeven draaier de pinnen van de power + en - kan kortsluiten om zo buiten de kast de pc te starten?
alvast bedankt weer

-- Edit ---

Ok blijkt de ventilator kabel naar het mobo te zijn.
Als ik de vans gewoon alleen op power aansluit, gaan het goed, zodra ik de kabel voor de ventilator control in het moederbord doe, start hij niet op.

Hoe er nu achter te komen of dat het mobo is of de ventilatoren...

-- Edit 2 --

Het zijn de ventilatoren, of de kabel, wanneer ik een andere ventilator aansluit op het mobo werkt het.
Alleen ventilator kabel op mobo doen de vans niets, alleen stroom op vans, draaien ze altijd full speed, allebei pc start niet op...

[ Voor 49% gewijzigd door botris op 16-08-2016 15:56 ]