Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor werk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Zou voornamelijk zijn om domotica te gaan installeren op werf. En eventueel in autocad te gebruiken. Enkel
2d en zeer kleine bestanden.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Rond de 500€. Mag duurder mag natuurlijk goedkoper.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Laptop is voor op werf dus dagelijks meenemen.
Extra
Goede accuduur. Stevig (mag eens kunnen vallen). niet te klein scherm, Liefst laatste nieuwe usb poorten en een HDMI aansluiting.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ben wel voorstander van intel processor.
Er zal zeker niet op gegamed worden.
Dus eigelijk alleen zeer licht autocad werk, software van verschillende domotica systemen, beetje email, internet, office zoals word en excel, en als we tijd hebben eens een filmpje bekijken

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 13:51 ]

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:23
Voor autocad is een goede grafische kaart (het liefst Nvidia Quadro) van belang.
Daarnaast, minimaal 8 gig geheugen, en bij voorkeur een SSD. Dat ga je niet met het budget van 500 euro vinden. Laat ik je als GEO ZZP adviseren, om minimaal 1500 euro te reserveren voor een laptop, je kunt nog even kijken of er iets tweedehands wordt aangeboden.
Zelf heb ik een gaming laptop gekocht voor het werk (MSI APACHE PRO GE602 PE) deze kostte 1700 maar heeft:
een 17"full HD scherm
Nvidia 860M grafische kaart
16 gig geheugen
256 gig SSD en 1TB dataschijf

Nadeel, de laptop is minder stevig dan een HP Elitebook bijvoorbeeld (daar werkte ik bij mijn laatste baan mee)

Goedkoop is duurkoop als het om CAD gebruik gaat, mijn ervaring is dat je beter iets te hoog kunt inzetten, dan na een jaar een betere laptop moeten kopen.
(ik kan natuurlijk niet in je budget kijken, maar als je een beetje in de GEO hoek bezig bent dan mag dat weinig problemen geven)

Verwijderd

Topicstarter
computer is voor namelijk voor domotica te gaan installeren op werf, en om eens een klein plannentje aan te passen in autocad, het intensief autocad gebruik wordt op de pc thuis gedaan.
Dus denk niet dat het nodig om zo duur te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: HP Pavilion 15-ay061nb
Ik dacht zelf aan deze.
Kan dit in noodzaak eens een autocad file opnen en aanpassen?
Kan dit de meeste software voor domotica/knx aan?

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Als je internet hebt zou je altijd nog met een betere computer / server kunnen RDPen / Teamviewer.