80mm fan

Pagina: 1
Acties:

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 20:22
ik heb dus net een klein fannetje gekocht en die heb ik ok op slot 1 gezet (oude er afgesloopt en die op me 3d kaart gezet)
maar had ook een 80mm fan gekocht ke allemaal leuk maar ik weet nie waar ik die moet aan sluiten op dat kleine en die standaard pentium fan zatten 3 van die gaatjes op die 80mm 2 ik zoeke in het boeje nix vinde kan ik hem gewoon aansluiten op 1 van die 3 pinnetjes dat ik er gewoon 1 over hou?
o,ja dat snoertje is gvd 8cm lang dat haalt ie nooit kan je een soort verleng stekker er voor koppe

Verwijderd

Ja je moet hem gewoon op de 3-pin aansluiten. En als het goed is moet je de linker overhouden, die is er namelijk voor rpm-meting (die je met deze fan dus niet hebt).

• kRyPtO
ga ik dat nu is proberen of ie het haalt
hij moet dat op de voeding van de voedingsfan aan gesloten worden maar das wel goed hoop ik anders zie ik het wel :)

• kRyPtO
het draadje is te kort en nu?? ik kan hem nergens anders op aan sluiten wat dichterbij zit (er is nix meer vrij dus dat scheelt)

• TUNER
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2020

TUNER

Zo is't maar net.

stukkie draad tussen solderen, kousies erom
en klaar. :)

....You're just Furious 'cause your car isn't Fast

• kRyPtO
ik zit met nog een probleempje als ik nog een 80mm erbij wil waar moet ik die dan op aan sluiten??

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:12

BrZ

Op woensdag 27 juni 2001 17:37 schreef kRyPtO het volgende:
ik zit met nog een probleempje als ik nog een 80mm erbij wil waar moet ik die dan op aan sluiten??
Wat dacht je ervan op die aan een normale molex connectoren te solderen :?

Dat is dus zo'n normale voedingsstekker waar je ook je hd's op aan sluit enzo...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24

Epsilon

Op woensdag 27 juni 2001 17:37 schreef kRyPtO het volgende:
op de voeding
en dan wel op de gele en zwarte draad (maakt niet uit welke)

• kRyPtO
gewoon aan mekaar knopen ofzow.
krijgt ie dan nie te veel volt? of word alles naar 12 volt gebracht wat uit de voeding komt

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
voeding levert +12, +5 en -5 volt en ook nog de 0
als je nu ff kijkt op de zijkant van de voeding zie je een tabel met kleurtjes en corresponderende voltages
daarna soldeer je heb gewoon tss de +12 en de 0 volt

• kRyPtO
er staat alleen op de zeikant de voltages met het aantal ampere en ik zie geen kleurtjes
ik denk dan dat ik dit maar koop is toch wat makkelijker:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/n/producten/fan/enermax/conv-kabel-los-big.jpg
Pagina: 1