Powershell loginscript fabriceren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoedeMiddag mensjes,

Ik moet 1 generiek loginscript fabriceren welke op basis van groepsrechten bepaald welke shares/printers er worden aangemaakt op een client werkplek.

Ik was van plan dit in PowerShell te doen MAAR.... Nou is het probleem dat ik geen idee heb hoe dit moet.

Hebben jullie misschien tips waar of hoe ik moet beginnen?

Alvast bedankt <3

EDIT: ik heb gezocht en gevonden dat GPO - Item level targeting hiervoor het handigste is! :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 12:53 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waarom zou je dat willen met Powershell?

Daar zijn Group Polices voor.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reden weet ik niet, er zal vast een goede reden voor zijn maar dit is mijn opdracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een huiswerk opdracht dus?

Ik zou eens beginnen met het openen van Powershell ISE en wat tutorials te doorlopen. Het is de bedoeling dat je iets leert van zo'n opdracht en dat doe je door simpelweg bij wat tutorials te beginnen (of ander lesmateriaal). Het is het pad naar het resultaat waar je wat van leert, niet het resultaat zelf.

Daarna kan je altijd hier terugkomen als je concrete vragen hebt ;) (al dat niet in dit topic :p)

[ Voor 10% gewijzigd door Glashelder op 16-08-2016 12:59 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, alleen dit is niet zeg maar niet alleen om van te leren. Dit moet gewoon gebeuren.
Stageopdracht.

Ik zal wel wat tutorial kijken dan i guess.

toch bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik begrijp hier ook niet echt de logica achter, dit is iets wat je met GPO's veel eenvoudiger in orde krijgt..
Maar met PowerShell gaat het ook wel, maar het zal wel iets moeilijker te onderhouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:06:
Klopt, alleen dit is niet zeg maar niet alleen om van te leren. Dit moet gewoon gebeuren.
Stageopdracht.

Ik zal wel wat tutorial kijken dan i guess.

toch bedankt
Een stageopdracht is toch juist om van te leren :?

Dit is toch gewoon een goede kans om een door systeembeheerders veelgebruikte scripttaal goed te leren? Aanpakken die kans d:)b

Ik betwijfel ook eerlijk gezegd of hetgeen jij gaat maken ook daadwerkelijk in productie gebruikt zal worden. En zo ja dan wil ik best wel weten waar je stage loopt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk
Ik zal het vragen zodra mijn leidinggevende terug is of dit zo is.

Ik kan helaas niet vrijgeven waar ik stage doe in verband met andere posts van mij.

Toch bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga powershell gebruiken omdat ik script over bijvoorbeeld de D schijf moet laten lopen en nog meer redenen.
Pagina: 1