Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tele2 en wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over wifi van tele2 en het advies wat tele2 mij heeft gegeven.
Sinds een aantal maanden valt de wifi vaak weg waardoor niet alleen Netflix ermee (via Apple tv en dus wifi) stopt maar ook de Ipad niets meer wil doen. Ik heb een router van tele2 (er staat nog versatel op) van zeker 8 jaar oud. Er zitten naast de Ipad nog twee telefoons op deze wifi en af en toe een laptop.

Elke keer start ik de hele boel opnieuw op. Stekker er uit en er weer in (van de router). Na een tijdje begint de ellende weer. Ik heb tele2 gebeld in de hoop op een nieuwe router maar volgens hun is er niks met de router aan de hand. Het verhaal is dat de wifi op routers van providers niet zo sterk mag zijn vanwege het opsnoepen van bandbreedtes. Mij werd geadviseerd een wifi router aan te schaffen, van ongeveer 20 euro, en die aan te sluiten op de tele2 router. Deze particuliere wifi signalen zijn veel sterker, zo wordt me verteld. De wifi van tele2 moest ik dan uitzetten.

Wie heeft hier ervaring mee?
Klopt dit verhaal?
Welke kan ik dan het beste aanschaffen?

Alle reacties

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:20:
Sinds een aantal maanden valt de wifi vaak weg waardoor niet alleen Netflix ermee (via Apple tv en dus wifi) stopt maar ook de Ipad niets meer wil doen. Ik heb een router van tele2 (er staat nog versatel op) van zeker 8 jaar oud. Er zitten naast de Ipad nog twee telefoons op deze wifi en af en toe een laptop.

Elke keer start ik de hele boel opnieuw op. Stekker er uit en er weer in (van de router). Na een tijdje begint de ellende weer. Ik heb tele2 gebeld in de hoop op een nieuwe router maar volgens hun is er niks met de router aan de hand. Het verhaal is dat de wifi op routers van providers niet zo sterk mag zijn vanwege het opsnoepen van bandbreedtes. Mij werd geadviseerd een wifi router aan te schaffen, van ongeveer 20 euro, en die aan te sluiten op de tele2 router. Deze particuliere wifi signalen zijn veel sterker, zo wordt me verteld. De wifi van tele2 moest ik dan uitzetten.

Klopt dit verhaal?
Het beste is om even hier te kijken : Netwerken

1. Wat jij nodig hebt is een Access Point (AP) met 2,4GHZ en 5GHZ ondersteuning , let op : dit niet hetzelfde als een WiFi repeater, router of versterker. (zal nog even een paar linkjes opzoeken) Telfort AP €50 , zelfde AP van KPN € 49, of je kunt hier in de pricewatch nog even kijken https://tweakers.net/categorie/314/access-points/producten/

2. De locatie (meestal meterkast oid) van een provider modem/router met WiFi is meestal niet optimaal om meerdere ruimtes (afhankelijk van bouwaard, beton/steen etc) te kunnen dekken. hierdoor zijn extra AP's aan te raden bij mindere dekking

3. De WiFi router die veel providers leveren zijn niet niet van de beste kwaliteit om overal goede WiFi te leveren (lees: het werkt wel, maar is verre van optimaal en er zijn betere alternatieven) Ook zal de techniek in 8 jaar veel verder zijn bij nieuwere apparaten.

4. Als je een extra AP met een eigen WiFi signaal aanschaft, kan deze storen met het huidige WiFi signaal van de door Tele2 geleverde WiFi modem/router. Ook kan het zijn dat op bepaalde locaties in huis het signaal van de Tele2 WiFi modem/router sterker is als de nieuw AP en dan kan je ervaren dat apparaten de verbinding verliezen en soms niet meer oppakken (tenzij je weer verplaatst, wat dus erg hinderlijk kan zijn) Aangezien in die prijsklasse de WiFi AP's niet onderling het signaal aan elkaar "overhandigen"zodat jij altijd een goed signaal hebt, is het verstandig om dus het WiFi gedeelte in de Tele2 WiFi modem/router uit te zetten.

5. WiFi apparaten mogen niet meer dan 100milliWatt signaal gebruiken om de ether niet te vervuilen. Daarnaast is het ook niet echt nuttig om een WiFi AP/router te hebben die meer dan 100mWatt kan uitzenden, aangezien je smartphone/tablet/laptop/chromecast niet met meer dan 100mWatt terug praat (dus signaal voor luisteren komt dan keihard binnen, maar voor terug praten is het fluisteren of onhoorbaar)

Kortom: Er zit een kern van waarheid in het Tele2 verhaal (wel belachelijk dat ze na 8 jaar niet deze vervangen, al had dit het Wifi verhaal waarschijnlijk ook niet opgelost)

p.s: theoretisch is het ook goed mogelijk om een WiFi router in te stellen als AP, maar dat geeft wel wat meer technische kennis qua installeren en troubleshooten als er iets is.

[ Voor 23% gewijzigd door Breezers op 16-08-2016 14:18 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:42
Beetje raar verhaal van tele2 over zend vermogen want dat mag gewoon voor iedereeen maar 100 miliwatt zijn (zie ook hierboven). Daarnaast slecht dat ze een 8 jaar oude modem/router niet vervangen voor een nieuw exemplaar wat betere WiFi technologie heeft (echter zoals hierboven aangegeven best kans dat ook dat het niet zou oplossen).

Beste tip wordt hierboven al gegeven, koop het KPN/Telfort AP voor 50 euro en sluit die met een kabel aan op je huidige tele2 modem/router. De WiFi van je tele2 modem router kun je daarna inderdaad het beste uitzetten. Het voordeel van het losse AP is dat je deze nou ook gelijk op een betere plek kan plaatsen mocht het vanaf de huidige locatie niet goed werken. (Maar om te beginnen kun je hem prima naast je huidige modem plaatsen om te kijken of dat goed genoeg werkt). Niet zo lang geleden de 8 jaar oude modem router bij de buurman vervangen en het bereik nam daardoor aanzienlijk toe, dus de kans is groot dat je hem gewoon naast je tele2 router kan neer zetten en dan weer een goed signaal hebt (zo niet dan kun je hem nu dus eenvoudig verplaatsen).

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11 13:42
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:20:

Klopt dit verhaal?
Al geprobeerd voet bij stuk te houden dat je modem/router niet goed meer is en je een nieuwe wilt? knip..

Zullen we dergelijk adviezen niet geven :) Wel zo netjes..

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 21-08-2016 10:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga eerst maar eens voet bij stuk houden en dreigen met overstappen. Misschien helpt dat. Daarna probeer ik de andere opties. 🙃

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:53

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:41
sorry voor de kick maar ben wel benieuwd hoe het afgelopen is.

Ik kamp al maanden met hetzelfde probleem als ts ik heb wel een extra AP aangesloten
en elke kanaal van de 5 and 2.4 ghz band geprobeerd en nog blijft de wifi eruit knallen. af en toe valst de veaste verbinding ook weg. Overdag amper een probleem maar savond's en s'nachts is het echt een ramp. eergisteren maar de knoop doorgehakt en overgestapt naar xs4all. hiervoor 6 jaar telfort gehad en kon de storingen op 1 hand tellen bij tele 2 heb ik minstens 5 storingen per week..

Verwijderd

Tja...Tele2 heb ik over het algemeen alleen maar negatieve ervaring mee maar goed.

Bekijk dit artikel eens, misschien kun je hier wat oorzaken uit halen die tot een oplossing kunnen leiden.
http://www.icttipsandtric...slecht-wifi-bereik-thuis/

Maar je hebt het ook over AppleTV en iPad...
Ik heb thuis ook een AppleTV, en 4 gewone Windows laptops.
Wanneer ik gewoon aan het internetten etc. ben, is er niks aan de hand.
Zo gauw de AppleTV aangaat, stort mijn hele Wifi netwerk in.
Ik heb de AppleTV nu via een netwerkkabel aangesloten en het probleem is over.

Mijn schoonvader heeft een Sony Bravia TV met zo'n draadloze mediabox die het TV signaal draadloos naar de TV stuurt.
Wanneer zich iemand met een iPad of iPhone in de buurt begeeft, slaat het beeld op tilt.

Het is net of iDevices je Wifi gewoon slopen. Zal echt niet overal zijn, maar dit heb ik ondertussen al wel meegemaakt.
Pagina: 1