Toon posts:

Aansluit strategie voor apartement zonder UTP kabels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn alles-in-1 pakket voor internet, TV en telefonie nog niet ontvangen maar wil alvast een plaatsje voor het modem vrij maken. In de woonkamer en slaapkamer zitten van die klassieke telefoon stopcontacten. Het modem zou dus vlak daarbij in de woonkamer kunnen staan of in de meterkast.

De ISRA zit in de meterkast dus dat is de meest logische plek maar nu komt het. Er zitten helemaal geen kabels in de buizen voor die telefoon contactdozen in de woonkamer en slaapkamer. Ook komt er geen kabeltje uit mijn ISRA. (het is een ISRA 1 uit de jaren 90, dus geen lasdoos)

Ik heb geen idee hoe de vorige bewoner het had ingericht en waarom ze de kabels hebben verwijderd. Tot aan de ISRA is voor de provider en alles na de ISRA is mijn verantwoordelijkheid toch?
Mag ik dat ding wel openschroeven om er twee adertjes van een UTP kabel aan te hangen?

Ik moet UTP kabels trekken naar de woonkamer. Zou ik twee kabels door de buis kunnen krijgen? Dat spaart mij een switch uit aan de andere kant.
Dan kan ik de TV en de Telefoon in de kamer neer zetten.

Ik zit alleen nog met de computer die in een andere kant van de woonkamer komt of in diezelfde hoek.
Kan ik een UTP kabel door een buis met elektrischiteitskabels trekken of geeft dat te veel storing? Dan kan er een computer vlakbij het stopcontact aan de andere kant van de woonkamer staan. In die buis zit dan uiteraard al elektrische bekabeling in gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:40:

Mag ik dat ding wel openschroeven om er twee adertjes van een UTP kabel aan te hangen?
Ja. Je kunt aan de bovenkant een klepje losmaken waaronder je vier aansluitingen hebt.
Ik moet UTP kabels trekken naar de woonkamer. Zou ik twee kabels door de buis kunnen krijgen? Dat spaart mij een switch uit aan de andere kant.
Zeker, als er niet al iets in zit. (Zo wel moet je dat dus eruit trekken.)
Ik zit alleen nog met de computer die in een andere kant van de woonkamer komt of in diezelfde hoek.
Kan ik een UTP kabel door een buis met elektrischiteitskabels trekken of geeft dat te veel storing? Dan kan er een computer vlakbij het stopcontact aan de andere kant van de woonkamer staan. In die buis zit dan uiteraard al elektrische bekabeling in gestopt.
Storing is niet waar 't om gaat, dat is brandgevaarlijk dus je wilt dat zeker niet doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.