Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Verder vind ik 15cm beton wat veel voor een woonfunctie. Hoe groter het betonpakket, hoe trager je vloerverwarming zal zijn. Je zou kunnen overwegen om het met 10cm beton te doen.
(Oh en nog een tip: leg voor het storten een aantal PVC-buizen onder je vloer door. Dan kun je nog alle kanten op met speakerkabel of een extra leiding indien nodig).
Regeren is vooruitschuiven
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ik heb zelf ook een geïsoleerde betonvloer op zand met vloerverwarming:
- Waterdichte folie
- EPS isolatie 10cm.
- Betonvloer 12 cm met vloerverwarming.
- Marmoleum.
Dekvloer geheel weggelaten. Naast de vloerverwarmingsleidingen lopen er geen andere leidingen in de vloer.
Thermostaat staat het hele jaar op 20 graden en dat is prima.
https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff
[ Voor 28% gewijzigd door BCC op 16-08-2016 15:05 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Even navragen maar.
Wat je overigens ook kan overwegen, indien je niet je hele betonnenvloer eerst wilt opwarmen is tussen de betonnen vloer en afwerkvloer reflecterende folie te plaatsen en dan pas de vloerverwarming erop. Dan heb je een sneller reagerend systeem, alleen geen buffer.
Net wat je maar wilt.
Is dan alleen een reflecterende folie genoeg? Lijkt me toch dat daar ook wel iets van isolatie tussen moet, dat folie isoleert toch nooit voldoende?Rhaelak schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:09:
[...]
Wat je overigens ook kan overwegen, indien je niet je hele betonnenvloer eerst wilt opwarmen is tussen de betonnen vloer en afwerkvloer reflecterende folie te plaatsen en dan pas de vloerverwarming erop. Dan heb je een sneller reagerend systeem, alleen geen buffer.
Net wat je maar wilt.
[ Voor 11% gewijzigd door Nhz op 16-08-2016 15:16 ]
Groetjes
Nee je hebt wel isolatie dan de betonnenvloer dan folie dan de afwerkvloer met vloerverwarmingNhz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:15:
[...]
Is dan alleen een reflecterende folie genoeg? Lijkt me toch dat daar ook wel iets van isolatie tussen moet, dat folie isoleert toch nooit voldoende?
Ik bedoel dat een folie niet voorkomt dat de vloerverwarming (in de dekvloer) ook de constructieve betonvloer op gaat warmen. Lijkt mij dat daar wel iets meer tussen moet dan alleen een folie, of niet?Rhaelak schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:54:
[...]
Nee je hebt wel isolatie dan de betonnenvloer dan folie dan de afwerkvloer met vloerverwarming
Groetjes
Het schijnt een speciale folie met een dunne isolatielaag te zijn.Nhz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:42:
[...]
Ik bedoel dat een folie niet voorkomt dat de vloerverwarming (in de dekvloer) ook de constructieve betonvloer op gaat warmen. Lijkt mij dat daar wel iets meer tussen moet dan alleen een folie, of niet?
[ Voor 11% gewijzigd door No Hands op 16-08-2016 17:22 ]
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Bij mijn verbouwing moest ik het anders doen, maar als de kruipruimte doorvoor geschikt was geweest, dan zou ik het zeker doen zoals ik het beschreven heb.
Gasloos. Mitsubishi scr-m60v-200d-set. Zonnepanelen 5760wp. Marstek Venus E V2. 5,12 KWh
Dat klopt, veel andere manieren om een woning te funderen zijn er niet, maar funderen op staal kan op twee manieren :Fornoo schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:10:
Een vorstrand is niet nodig. Alle woningen van de afgelopen 100 jaar hebben een fundering op staal of op palen.
Met een strokenfundering met opgemetselde wandjes, waar jij waarschijnlijk naar verwijst,
of met een vloer op staal, en als de aanlegdiepte peil minus 50+150+200=400 is, dan is er een vorstrand nodig om vorstvrij aan te leggen, in Nederland tenminste...
Ja, veluwe dus funderen is verder ook nauwelijks nodig. En vorstrand is aan gedacht.Spiff schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:31:
Ik neem aan dat de bodemopbouw ook zodanig is dat je een vloer op zand kan uitvoeren? En heb je gedacht aan je vorstrand?