Autoradio (Renault Scenic 2008) wilt gebrande cd's niet afsp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09-2022
Beste mensen,

Mijn vader heeft een Renault Scenic uit 2008 en heeft nog een originele radio. Ik kan helaas niet gebrande cd's afspelen op de radio cd speler.
...

Op dit moment heb ik Nero gebruikt om cd's te branden. Ik gebruik mp4. formaat voor liedjes.
...

Ik hoop snel op een antwoord. Dankjewel! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35
Goedemorgen,

Ik zou geen mp4 formaat gebruiken maar gewoon mp3 formaat. Dan gaat het zeker werken en speelt hij ze gewoon af.

Mvg. Daan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wellicht kan jouw radio geen mp4 bestanden spelen. Met wat geluk kan hij wel mp3 bestanden spelen maar waarschijnlijk zal je een audio cd moeten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:04
Of het ook voor deze autoradio geldt weet ik niet, maar het komt idd wel eens voor. Gebrande cd's zijn niet exact gelijk dan originele (gedrukte?) cd's. Ik geloof dat de data dieper in de cd is opgeslagen. Mij is ooit verteld dat sommige lasers niet sterk genoeg zijn om die data te kunnen bereiken.

Mp4 is denk ik een typfout, want is dat niet een videoformaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:27
Brand de cd nogmaals maar dan op een snelheid van 2 of 4 speed. Ja het gaat trager maar vaak worden dan de cd's wel gelezen. Veel auto's rond dat bouwjaar heb ik inmiddels gehad met dit probleem.

BMW en Mercedes waren hier koploper in. Die hadden naar mijn idee de eerste modellen die hier de problemen mee hadden. Dat zijn ook merken die als eerste de nieuwste snufjes vaak erin maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 07:13
Sommige spelers hebben ook problemen met bv CD-R of CD+R. Probeer dat als niets lukt ook eens uit.

Brand ook op de laagste stand, niet alles spelers kunnen de cd lezenals je deze op hoge snelheid brandt.
Check de radio ook of deze wel MP3 kan afspelen. Meestal staat er wel een logo op de radio en anders het type nummer eens via Google opzoeken.

Heeft de radio geen USB of AUX aansluitingen. AUX is handig om bv een telefoon of ander afspeel apparaart op aan te sluiten. USB kun je bv een USB stick vol met MP3 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vermoedelijk kan het hele ding geen MP3 of laat staan MP4 afspelen, maar moet je CD's branden in origineel audio-formaat. Dan kan je net 18 nummers kwijt op 1 CD.

Sommige OUDE apparaten hebben moeite met CD's die met 50x snelheid gebrand zijn, die moet je vaak even wat terugzetten naar 24x of mischien zelfs 16x brandsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Van vroeger met de gebrande cd pakte soms radio niet als je bv de groene versie of een blauwe versie qua onderkant pakt. Dan maakte het brandde niet uit maar het gaat om de laser. Het kan ook zijn dat de cd gefiniliazed moet worden. Ofwel de sessie afgesloten moet worden.

Ik zou persoonlijk voor USB gaan want dat werkt vaak een stuk prettiger.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:30
De meeste auto's uit 2008 zullen nog geen usb aansluiting hebben verwacht ik.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

De scenic heeft waarschijnlijk een Cabasse radio, deze zegt wel mp3 te kunnen doen maar hij weigert het gewoon. Heb deze radio namelijk ook in mijn Megane zitten. Probeer gewoon een normale audio cd te branden waarvan de bestanden in MP3 formaat zijn. Dan zou hij ze moeten pakken. Gaat niet altijd even makkelijk maar hij zal t wel gewoon doen.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Pagina: 1