Toon posts:

schroeffie

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hm, ik krijg dus over een paar dagen nieuw mobo ed binnen, maar nu krijg ik t oude mobo niet goed uit m'n kast omdat een of andere onverlaat een schroefje zo vast heeft geschroefd dattik m met alle kracht niet meer los krijg :/
iemand een id hoe k t schroeffie wel los krijg en m'n mobo kan vervangen =)

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

hmm je kunt natuurlijk mobo doormidden knallen maar das niet zo praktisch :-)
Ik heb eigenlijk geen idee maar heb je daar niet zo'n speciaal gereedschap voor?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
zoek eerst wat andere mensen en laat die proberen.

als je een dremel of ander vaag gereedschap hebt, kan je vanaf de achterkant de schroef eruit slijpen.

zorg er wel voor dat je daarna al het ijzervijlsel verwijdert van je mobo.

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Het ligt er aan of je je oude moederbord nog wilt gebruiken :) Zo ja: Ik zou met een speld proberen een druppeltje kruip-olie in het schoefdraad te krijgen. Dan is hij zo los. Of wat meestal ergg goed helpt, een beter passende schroevendraaier gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
t oude mobo gaat door naar m'n broertje :)
dus t moet een beetje in orde blijven :P
ik zal de kruipolie met de speld is proberen
dis de best passende schroevndraaier in huis :P, kleine kutschroeffies :)

• Grrrrrene
  • Niet online
zorg er wel voor dat je daarna al het ijzervijlsel verwijdert van je mobo.
Volgens mij is het makkelijker er direct een stofzuiger (of nog beter: magneet) bij te houden...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Gebruik (of leen) een elektrische schroevendraaier, gewoon genoeg druk uitoefenen op't schroefje zodat het niet beschadigd wordt. En dan is het direct los.

Als je regelmatig je case openhaalt is een elektrische schroevendraaier echt zalig materiaal :)

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Ik vind het prul
ze slippen me te snel voor het grovere werk of je moetal een peperdure hebben

Verwijderd

Topicstarter
mjah we hebben wel een electrische schroevendraier, maar slipt errug snel vannet schroefje af (iig bij de andere schroeffies die ik electrisch heb geschroefd)
damn ik laat nooit meer een comp door een bedrijf bouwen -)

Verwijderd

Probeer eens de schroef te doorboren, dat werkt altijd..

Verwijderd

Precies, als je een beetje een stabiele hand hebt is doorboren een goede optie. Werkt altijd.

Olie is ook goed idee trouwens.

Verwijderd

ooit gehoort van het schoegje laten schikken neeeee zeker he pak een passende schoefendraaier geegt licgjes een paar meppen ed draai her schoefle los gaat het nog een paar tikjes

• psychotic
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

1. Eerder genoemd: uitboren van de schroef, dus eigenlijk de hele kop van de schroef eraf boren, hierna is je moederbord los en kan je stukje schroefdraad er zo uit draaien omdat er geen kracht meer op staat..
2. Nog niet eerder genoemd: Als je erbij kan, de plaats waar de schroef het moederbord ingaat of de schroef zelf, verwarmen met een aansteker. Door de warmte gaat het één en ander uitzetten en heb je kans dat ie er makkelijker uitgaat..

Succes en laat het nog effe weten hoe je het gedaan hebt !!

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Grrrrrene
  • Niet online
Euh, als je de schroef gaat verwarmen gaat hij alleen maar strakker in het gat zitten, kun je er beter een ijsblokje tegenaan houden ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• psychotic

psychotic

Nixs

Euh, Grrrrrene,

Ja, goed idee, aan de schroefkant een flinke cooler monteren en aande kant waar de schroef ingaat een lasapparaat houde, moet werken..

Nee, geintje, gewoon proberen te verwarmen, ik verzin het niet zelf..bekende techniek !

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Een slagschroevendraaier is hiervoor ook leuk gereedschap. Zet schroevendraaier op schroef, geef schroevendraaier een mep met een hamer -> door de slag gaat de schroevendraaier vanzelf met veel kracht draaien en menig schroef is daarna los.

Werkt prima bij die Japanse troep die ze in motoren uit de jaren 70 hebben geschroefd...

• Hazzz-E
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

probeer het eens met een platte tang. werkt altijd voor mij

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:56
Probeer ergens een erg _lange_ schroevedraaier te lenen, wedden dat het dan wel lukt Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Uhm wat heb je aan een erg lange?

Als ie nou een knik van 90 graden maakte ok. Dan kun je veel meer kracht zetten. Maar een lange of een korte maakt volgens mij niks uit.

Verwijderd

Topicstarter
schroefmachine heeft t probleem al opgelost Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
tnx voor alle tips iig Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif

Verwijderd

gewoon wat meer TELL-SELL kijken Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

heb je zo'n nikai-knife-set ofzo, kan je hem zo mee doorsnijden!
of de airo-bed, kan je er ff een nachtje over slapen hoe je hem los krijgt hehe

maar toch mooi dat ie los is Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

ik heb ook met een dremel-multi m'n ex-fan van m'n proc afgeslepen.. kom ik er later achter dat het gewoon binnenzeskant-schroefjes waren, en niet geklinkde ... was zo'n box van intel... maar hij doet 't nog steeds, ff papiertje tussen gehouden, en niks no probs...
problemen zijn er om op te lossen..

• psychotic

psychotic

Nixs

.."dat het gewoon binnenzeskant-schroefjes waren"..

Eh, torque schroefies ? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Of bedoel je imbus ?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Aaah geef maar toe Quixilver, je had gewoon niet genoeg kracht in die type handjes van jou! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif
Pagina: 1