NAS/HDD Vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• STEVESON
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-02 16:11
Hi allen,

Ik weet niet of ik mijn vraag hier moet stellen of ergens anders in het fora,

Mijn vraag:

Ik ben bezig voor mijn pa een NAS voor te bereiden en wilt 2 harde schijven van 2TB erin hebben,
maar ik weet niet of deze harde schijven geschikt zijn of dat ik andere moet zoeken hiervoor

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Red WD20EFRX, 2TB€ 90,-€ 90,-
1QNAP TS-453A (8GB ram)€ 546,60€ 546,60

Graag zou ik toch wel deze vraag beantwoord willen hebben of een advies voor andere HDD's.

Danku

Alle reacties

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:45
Past er gewoon in, de red hdd's van WD zijn er ook voor gemaakt om in een nas te draaien en deze nas is niet zo groot en krachtig als een server en trilt de hdd's dus niet kapot.
Dus het werkt gewoon, de WD red's zijn waarschijnlijk het meest geschikt.

The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026

• STEVESON
Ja? Ik las namelijk in de reviews dat de schijven niet al te best waren

Palthe

S.D schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:50:
Ja? Ik las namelijk in de reviews dat de schijven niet al te best waren
Als je een review hebt gelezen dat de reds niet het beste zijn dan staat daar vast ook in welke schijven wel het beste zijn. Rest de vraag waarom je dan alsnog hier vraagt of de reds geschikt zijn?

• STEVESON
Omdat ik net weer van Pelze door krijg dat ze wel geschikt zijn, dus begin te twijfelen wat ik nou moet geloven ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:04
S.D schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:26:
..maar ik weet niet of deze harde schijven geschikt zijn of dat ik andere moet zoeken hiervoor..
QNAP heeft voor hun NAS'en een compatibility list:

https://www.qnap.com/nl-n...ity/?model=212&category=1

Zoals je ziet staan die Red schijven daar ook op. WD heeft de Red's daar ook speciaal voor ontwikkeld.

Palthe

Welke review heb je gelezen? Reds zijn gewoon prima maar is ook deels marketing. Wat ze hebben tov bijvoorbeeld greens is vibratie bescherming waardoor je meer in 1 nas kan bouwen. Greens wordt aangeraden er niet meer dan 2 van in een nas te zetten (dus ook prima voor jouw nas) om die reden, reds zijn beter geschikt voor 4+ disk setups. Ook zijn de reds wat beter geschikt voor RAID opstellingen (TLER) en hebben een wat betere gemiddelde levensduur dan bijvoorbeeld greens.
Daarnaast heb je ook nog (mijn favoriet) HGST drives (bovenstaande gaat alleen over WD) en nog veel meer merken en soorten. Het hangt er ook een beetje vanaf wat je er mee wilt. Wat is je budget? Wat moet de performance zijn? Moet de NAS heel stil zijn? Ga je RAID gebruiken?

Verwijderd

palthe schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:31:
Daarnaast heb je ook nog (mijn favoriet) HGST drives
Exact, de HGST drives komen ook steevast in elke review als meest betrouwbaar naar voren.
Bijvoorbeeld: http://www.pcgamer.com/on...-the-most-reliable-brand/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 10:35 ]

• STEVESON
Aha kijk :)
Nouja het idee is dus een raid set te maken van 2x 2Tb (4TB) en nog een keer 2x 2TB (4TB) in verband met de data en het weg vallen van de een schijf :) je snapt het wel

Maar zoals jullie zeggen dat de Red betrouwbaar is, dan geloof ik dat wel

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:22
In mijn Qnap TS 251 draaien twee HGST Deskstars van 3 TB. Mooie stille schijven. Bevallen heel goed.

Palthe

S.D schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:11:
Aha kijk :)
Nouja het idee is dus een raid set te maken van 2x 2Tb (4TB) en nog een keer 2x 2TB (4TB) in verband met de data en het weg vallen van de een schijf :) je snapt het wel

Maar zoals jullie zeggen dat de Red betrouwbaar is, dan geloof ik dat wel
Ja zijn ze wel, maar zoals gezegd is het advies om de HGST's te halen.

• STEVESON

Palthe

Yep.

• STEVESON
Top! Dankjewel palthe!
Pagina: 1