Tijd voor een nieuwe dekstop, en met uitzicht op de Battlefield 1 open beta dacht ik er eens vaart achter te zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen + 100 tabbladen open in Firefox en Chrome tegelijk + enkele lichte programma's -- tegelijk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil proberen om in ieder geval onder de 1600 te blijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Logitech Z-5500 geluidset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Standaard setup qua hardware, alleen even de vraag welke
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is wel fijn, verder gewoon niet onnodig energieslurpend
Ga je overklokken?
In principe niet
Wat verwacht je van ons?
Zie hieronder
Ik heb e.e.a. bij elkaar gesprokkeld vanuit de best buy en verder browsen in de pricewatch.
Waar ik nog vragen over heb:
- De GTX 1060 + Dell monitor, hierbij ga ik dan niet voor 4K. Zou dit de meerprijs wel waard zijn, of valt het voorlopig nog mee? Dit zal dan neer komen op de GTX 1070 + nieuwer Dell scherm (?).
- Ik heb de ultra snelle SSD in de lijst. De snelheden liggen gewoon vele malen hoger dan een 850 EVO. Toch zie ik deze niet in de best buy of andere topics hier. Valt de winst dan toch mee? De prijs per GB is wel duurder natuurlijk.
Past de SSD ook in het moederbord? Er staat bij de SSD PCI-e 3.0 x4, kan dit dan in een x16 slot?
- De muis, ik vind dit een lastige. Ik heb op dit moment een pricewatch: Logitech G5 Laser Mouse en bevalt op zich prima, alleen is hij aardig versleten. Wat ik bij veel nieuwe muizen zie is dat deze vrij klein zijn. Dat lijkt me niet prettig bij langere tijd gebruik. Iemand nog een suggestie voor een leuke muis? Met Laser, bedraad, klikbare scrollknop en een terug/forward bij de duim voor browsen is voldoende.
- CPU Koeler, ik begrijp dat deze er niet meer bij zit. Welke is een leuke? En als het even kan 1 die zo simpel mogelijk te monteren is. De CPU koeler is bij mij vaak het moeilijkste punt bij montage.
- Andere op of aanmerkingen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen + 100 tabbladen open in Firefox en Chrome tegelijk + enkele lichte programma's -- tegelijk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil proberen om in ieder geval onder de 1600 te blijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Logitech Z-5500 geluidset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Standaard setup qua hardware, alleen even de vraag welke
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is wel fijn, verder gewoon niet onnodig energieslurpend
Ga je overklokken?
In principe niet
Wat verwacht je van ons?
Zie hieronder
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 249,50 | € 249,50 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 148,95 | € 148,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 345,95 | € 345,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCS) Zilver, Zwart | € 236,29 | € 236,29 |
| 1 | Dell KB-522 - Qwerty | € 19,51 | € 19,51 |
| 1 | Speedlink Decus Zwart | € 35,34 | € 35,34 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | Samsung 950 Pro 256GB | € 185,95 | € 185,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.436,45 | |
Ik heb e.e.a. bij elkaar gesprokkeld vanuit de best buy en verder browsen in de pricewatch.
Waar ik nog vragen over heb:
- De GTX 1060 + Dell monitor, hierbij ga ik dan niet voor 4K. Zou dit de meerprijs wel waard zijn, of valt het voorlopig nog mee? Dit zal dan neer komen op de GTX 1070 + nieuwer Dell scherm (?).
- Ik heb de ultra snelle SSD in de lijst. De snelheden liggen gewoon vele malen hoger dan een 850 EVO. Toch zie ik deze niet in de best buy of andere topics hier. Valt de winst dan toch mee? De prijs per GB is wel duurder natuurlijk.
Past de SSD ook in het moederbord? Er staat bij de SSD PCI-e 3.0 x4, kan dit dan in een x16 slot?
- De muis, ik vind dit een lastige. Ik heb op dit moment een pricewatch: Logitech G5 Laser Mouse en bevalt op zich prima, alleen is hij aardig versleten. Wat ik bij veel nieuwe muizen zie is dat deze vrij klein zijn. Dat lijkt me niet prettig bij langere tijd gebruik. Iemand nog een suggestie voor een leuke muis? Met Laser, bedraad, klikbare scrollknop en een terug/forward bij de duim voor browsen is voldoende.
- CPU Koeler, ik begrijp dat deze er niet meer bij zit. Welke is een leuke? En als het even kan 1 die zo simpel mogelijk te monteren is. De CPU koeler is bij mij vaak het moeilijkste punt bij montage.
- Andere op of aanmerkingen?