Advies aanschaf laptop studie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endZORRRR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-08 14:15
Hallo allemaal,

Inmiddels is mijn zusje toe aan een nieuwe laptop voor haar studie. Binnen deze studie zal zij veelvuldig gebruik gaan maken van het Adobe Photoshop, Illustrator en InDesign. Daarnaast de gebruikelijke toepassingen als Microsoft Office en het browsen van het internet. Aan de hand van deze eisen wil ik een goed advies aan haar kunnen geven met betrekking tot de aanschaf van een nieuwe laptop. Vanuit school wordt er aangeraden om minimaal een laptop met een I5 processor, 8GB werkgeheugen en een "externe" grafische kaart aan te schaffen.

Vraag 1 : Hoe is jullie visie hierop? Overkill? Zij wilt er in ieder geval nog jaren mee vooruit kunnen.

Aangezien ik niet 100% zeker ben van de noodzaak van een externe grafische kaart, is mijn persoonlijke keuze gevallen op de Medion E6421. Deze heeft namelijk ook nog uitbreidingsmogelijkheden met betrekking tot het werkgeheugen en een eventuele latere bij plaatsing van een SSD.
http://www.laptopshop.nl/...3/medion-akoya-e6421.html

Vraag 2 : Refurbished laptops. Aanrader of afrader? Koopjes zoals :

http://link.marktplaats.nl/a1054506317

Een laptop van 1500 euro, die nu te koop wordt aangeboden voor maar liefst 599 euro. Lijkt te mooi om waar te zijn. Persoonlijk heb ik totaal geen ervaring met refurbished apparatuur en ik kan dan hier ook geen goed oordeel over vellen. Iemand die hier wellicht zijn licht over kan laten schijnen? Met de aankoop van extended garantie een goede koop?

Alvast bedankt voor de reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook gezien beeld scherm 14 inch 1600 x 900 HD+ met antireflectiecoating (mat / 16:9) geeft mij toch wel wat vraagtekens

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 11:05
Wat is het budget?